حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش خودروهای تسلا به طور چشمگیری رو به افزایش است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو

سال 2020 برای تسلا سال پر حادثه ای بود. در این سال با پیشی گرفتن ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا از تویوتا به ارزشمندترین خودروساز جهان تبدیل شد. تسلا دیروز در گزارشی اعلام کرد در سه ماهه اول سال 2021 نزدیک به ۱۸۵ هزار اتومبیل به مشتریان خود تحویل داده است که بیش از خودروهای تولیدی این شرکت در ۳ ماهه اخیر است.

فروش خودروهای تسلا بیشتر از حد تصور است

تسلا موتورز شرکت خودرو سازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات مورد نیاز ترن ‌های برقی است. شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تأسیس شد و به دلیل ادای احترام به مخترع و مهندس برق “نیکولا تسلا” است. ایلان ماسک هم اکنون به عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

 

هدف و محصولات تسلا :

هدف اصلی تسلا تجاری‌ سازی خودروی برقی بود. به این منظور کار خود را با تولید ماشین اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید ماشین‌ هایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان قیمت رفت.

نخستین تولید تسلا، خودروی تمام ‌برقی تسلا رودستر است. این خودرو نخستین خودرویی است که از باتری یون لیتیمی در بازه بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر برای هر شارژ استفاده می‌ نماید.

به نقل از theverge، از بین خودروهای تسلا که در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ تحویل داده شده است، نزدیک به 183000 دستگاه مدل 3 و مدل Y بودند که بیش از 180،000 مدل تولید شده در سه ماهه اول ۲۰۲۱ بود. علاوه بر تحویل مدل 3 و مدل Y، این شرکت همچنین در سال 2020 خودروی دیگر با نام مدل S را که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تولید شده بود، به فروش رسانده است.

تسلا

تسلا

مدل های تولید و فروخته شده توسط تسلا در سال 2020 :

تسلا مدل S و X :

54 هزار دستگاه

تسلا مدل Y و 3 :

455 هزار دستگاه

تسلا در دی ماه ۹۹ از طراحی مجدد مدل S و مدل X خبر داد که به پیشرانه های جدید آپشن های بیشتر نسبت به مدل محبوب 3 برخوردار خواهند بود. تسلا می گوید که طراحی مجدد “بسیار مورد استقبال واقع شده است” و این موضوع به فروش بیشتر این مدل ها کمک بسیاری کرده است.

این شرکت آمار دقیقی از فروش خودروهای تسلا در کشورچین را اعلام نکرد اما همچنان به این موضوع تاکید دارد که استقبال از مدل Y در این کشور بسیار خوب بوده است. هنگامی که تسلا ارقام مالی سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ خود را به منتشر کرد، اعلام کرد که کارخانه این شرکت در شانگهای چین می تواند به آن اجازه دهد تا در سال 1.05 میلیون خودرو تولید کند.

تسلا موتور

تسلا موتور

شرکت تسلا و البته مدیرعامل معروفش ایلان ماسک هنوز از هدف گذاری این شرکت برای سال ۲۰۲۱ حرفی به میان نیاورده اند، اما به نظر می رسد این شرکت در سال جدید به راحتی می تواند رکورد تولید نیم میلیونی سال ۲۰۲۰ خودش را بشکند و تعداد خودروهای تحویلی خود را به رقم ۱ میلیون دستگاه نزدیک تر کند.

نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ما هم داخل ایران شاهد افزایش فروش ۴۰۵ هستیم 😐😐😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی