حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک 100 میلیون دلار برای مقابله با گرم شدن کره زمین اختصاص داد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | فناوری‌های نوین، محیط زیست

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس می گوید این پول در واقع جایزه بهترین فناوری جذب کربن است. این آخرین تلاش او برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

کمک ایلان ماسک برای کاهش گرمای زمین

ایلان ماسک با لقب ثروتمندترین فرد روی کره زمین در هفته های اول سال 2021 توجه همگان را به خود جلب کرد و روز پنجشنبه با انتشار توئیتی برنامه خود را برای کمتر از یک درصد دارایی خالصش اعلام کرد.

ایلان در توئیترش نوشت: “من 100 میلیون دلار برای جایزه بهترین فناوری جذب کربن اختصاص می دهم. جزئیات آن را هفته آینده اعلام می کنم.”

ایلان ماسک

جذب کربن به مجموعه گسترده ای از فناوری های نوظهور اشاره دارد که می توانند دی اکسید کربن را از اتمسفر گرفته و در جایی ذخیره کنند (به عنوان مثال در زیر زمین) یا آن را به محصولی دیگر مانند سوخت و عینک آفتابی تبدیل کنند.

هدف در اینجا کاهش سطح دی اکسید کربن جو است که عامل اصلی تغییرات آب و هوا است.

آنچه ماسک در ذهن دارد دقیقا روشن نیست، اما لازم به ذکر است که Carbon XPrize اکنون وارد ششمین سال خود می شود و به نظر می رسد سرانجام در ماه های آینده به اتمام برسد. برندگان جایزه بزرگ در سه بخش هر کدام 7.5 میلیون دلار دریافت می کنند.

ماسک در گذشته  نیز از XPrize پشتیبانی کرده است و TechCrunch گزارش داده است که نقش این نهاد در اطلاعیه هفته ی آینده ی ماسک ذکر خواهد شد.

طی سال های گذشته، ماسک بارها گفته است رسیدگی به تغییرات آب و هوایی و تهیه یک برنامه جایگزین برای بشریت (زندگی در مریخ) به ترتیب انگیزه های او برای تجارت های اصلی اش، یعنی تسلا موتورز و اسپیس ایکس بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

امبر هرد را حلال کردی 😜

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی