حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیل گیتس می خواهد نور خورشید را کم کند!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | محیط زیست

بیل گیتس معتقد است که ضعیف تر کردن نور خورشید می تواند روش مناسبی برای به تاخیر انداختن یا کاهش اثرات تغییرات اقلیمی آب و هوای کره زمین باشد. او در جدیدترین مصاحبه اش از علاقه بسیار به کم کردن نور خورشید برای کاهش یا به تأخیر انداختن تأثیرات تغییرات آب و هوایی سخن گفته است و در همین راستا گروه تحقیقات مهندسی خورشیدی دانشگاه هاروارد با حمایت او با هدف ارزیابی اثر جلوگیری از تابش نور خورشید بر زمین در حال تحقیقات هستند.

برنامه های بیل گیتس برای کم کردن نور خورشید

بیل گیتس مردی که مایکروسافت را تأسیس کرد و هم چنان یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، به تازگی عنوان کرد که مردم جهان باید ۱۰۰ درصد گوشت گاو مصنوعی بخورند و بیت کوین برای کره زمین مضر است.

بیت کوین فقط برای افراد پولدار مثل ایلان ماسک است!🤨

 

مهندسی ژئو

مهندسی ژئو به صورت کلی به فناوری هایی گفته می شود که قادر به تغییر کیفیت فیزیکی زمین در بزرگ ترین مقیاس ممکن باشند. به طورمثال، باروری ابرها باعث پرتاب ذرات معلق از هواپیما برای تبدیل شدن آن ها به باران می شود. همین طور جذب کربن وجود دارد که انتشارات زیر سطح زمین را جمع آوری و ذخیره می کند. ولی مسدود کردن نور خورشید باید جدیدترین و عجیب ترین موردی باشد که تا به حال درباره آن تحقیق جدی علمی می شود.

به نقل از popularmechanics، به تازگی آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) گزارشی منتشر کرده است که در آن دولت آمریکا را مجبور به صرف حداقل ۱۰۰ میلیون دلار برای پیگیری مطالعات عمیق تر در خصوص مهندسی ژئو می کند.

روش های متعددی برای راه های جلوگیری از برخورد نور خورشید به سطح یا جو زمین وجود دارد که تحت اصطلاح چتر «مهندسی ژئوماتیک خورشیدی» نشان داده می شود. متداول ترین روش شامل انعکاس نور خورشید به دور از سیاره از طریق ذرات آئروسل موجود در جو است، اما این ایده حاشیه ای تا همین اواخر مطرح بود. آتشفشان ۲۰۱۰ ایسلند که کل آسمان را تا اعماق اروپا پر از دود کرد یک رویداد آئروسل جوی بود. همینطور گفته شده که حمله مگا شهاب سنگی که احتمالاً دایناسور ها را در یک لایه غنی از گرد و غبار فرو برد نیز آئروسل سیاره ای بوده است.

 

کم کردن نور خورشید می تواند آخرین امید ما در برابر تغییرات آب و هوایی باشد

پژوهشگران درگیر در پروژه پیشرو هاروارد، به نام آزمایش اختلال کنترل شده Stratospheric ‪(SCoPEx)‬، برای مطالعه مهندسی ژئوماتیک خورشیدی اصرار دارند و فقط در صورت نیاز به اقدامات جدی در مورد تغییرات آب و هوا، این مطالعه با حمایت مالی بیل گیتس در حال انجام است.

در بیانیه ای در سایت SCoPEx آمده:

ما می خواهیم از یک بالون برای ارسال بسته ای به ارتفاع تقریبا ۲۰ کیلومتری اتمسفر استفاده کنیم. هنگامی که بسته به مقصد رسید، مقدار بسیار کمی ماده (۱۰۰ گرم تا ۲ کیلوگرم) آزاد می شود تا یک توده هوایی به طول یک کیلومتر و ضخامت صد متر به وجود آید. بعد از همان بالون برای اندازه گیری تغییرات حاصل در توده هوا از جمله تحولات ایجاد شده در تراکم ذرات معلق، شیمی اتمسفر و مقدار عبور نور استفاده می کنیم.

بالون ارسال ماده به فضا برای کم کردن نور خورشید

بالون ارسال ماده به فضا برای کم کردن نور خورشید

هنوز ماده ای که قرار است در این آزمایش مورد استفاده قرار بگیر مشخص نیست، ولی کلسیم کربنات ماده خوب و بی ضرری است، ولی می تواند در استراتوسفر اثرات غیرمنتظره ای داشته باشد فعلا نمی توان بیان کرد که جلوگیری از ورود آفتاب ایده خوبی است یا نه، به همین علت همه از جمله خود بیل گیتس می گویند که لازم است آزمایش هایی در این زمینه انجام شود.

 

سیاسیت اجرایی در زمینه تغییرات آب و هوایی آنقدر آهسته پیش میرود که افراد مشهوری مثل بیل گیتس را به طرح ایده های عجیب وادار نموده است، همیشه داشتن یک پلن B بسیار خوب است و اگر اقدامات انجام شده توسط کشورها، نهادها و شرکت ها پیشرفت روند تغییرات آب و هوایی را کند نکند، چیزی مانند مهندسی خورشیدی ممکن است آخرین امید ما باشد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

من یه درختم برگام

Milad7

حرف مفت میزنه😬

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی