حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه تراشه اختصاصی شیائومی متوقف نشده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شیائومی

مثال هواوی یک درس عبرت برای همگان است. به محض اینکه شرکت چینی در بخش تلفن های هوشمند و ایستگاه های پایه شبکه موقعیت پیشرو را بدست آورد، تحریم های ایالات متحده تولید پردازنده های داخلی را غیر ممکن کرد. شیائومی در این زمینه تاکنون جاه طلبی های متوسطی را نشان داده و اوضاع به شکلی پیش می رفت که فکر کردیم برنامه ای وجود ندارد. با این حال گفته می شود که توسعه تراشه اختصاصی شیائومی متوقف نشده است.

توسعه تراشه اختصاصی شیائومی

در هفته ای که گذشته، تراشه اختصاصی شیائومی را مشاهده کردیم که برای پردازش تصویر در تلفن های هوشمند استفاده خواهد شد. این تراشه Surge C1 نام داشت. تراشه شیائومی Surge S1 به عنوان یک تراشه کامل موبایلی توسط شیائومی در سال ۲۰۱۷ توسعه داده شده است، بنابراین ارایه جدید، دومین تجربه از این نوع برای شیائومی است.

همانطور که لی جون، بنیانگذار شیائومی در هنگام معرفی گفت، این شرکت به مدت هفت سال در توسعه پردازنده های خود سرمایه گذاری کرده است.

“این مسیر طولانی و پر از دشواری است. اما ما صبر و استقامت داریم تا بر آن غلبه کنیم.”

لوگو جدید شیائومی

لوگو جدید شیائومی

طبق گفته Nikkei Asian، از سال ۲۰۱۹ تا مارس سال جاری شیائومی در ۳۴ شرکت سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری ها به نوعی به الکترونیک و تولید قطعات برای تلفن های هوشمند مربوط می شوند. ۲۵ شرکت دیگر که مربوط به بخش نیمه هادی نیستند در این مدت از شیائومی سرمایه گذاری کرده اند.

این نوع فعالیت توسط بخش ویژه ای از مشارکت صندوق صنعت Hubei Xiaomi Changjiang انجام می شود. از جمله سهامداران آن، مقامات شهرداری ووهان هستند. این صندوق در سال 2017 با سرمایه ثبت شده 1.82 میلیارد دلار تأسیس شد. اما تا سال ۲۰۱۹ فقط در شش شرکت مربوط به بخش نیمه هادی سرمایه گذاری کرده بود. اما از سال ۲۰۲۰، تعداد سرمایه گذاری شیائومی بیش از 30 شرکت بود، که بیش از 20 مورد آن مربوط به بخش نیمه هادی بود.

پیش بینی فروش برابر شیائومی و اپل

کارشناسان Isaiah Research حتی اظهار داشتند که شیائومی امسال می تواند به اندازه اپل تلفن های هوشمند بفروشد. تحت فشار تحریم های ایالات متحده، هواوی در سه ماهه چهارم سال گذشته از سه رتبه برتر خارج شد و شیائومی موفق شد در سال ۲۰۲۰ میزان فروش گوشی های هوشمند را ۱۷.۵ درصد افزایش دهد. این با وجود بازار منفی کلی بسیار خوب است. این شرکت تاکنون موفق به جلوگیری از تحریم های ایالات متحده شده است. تلاش مقامات آمریكایی برای منع سرمایه گذاران محلی از خرید سهام شیائومی با تصمیم دادگاه خنثی شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شیائومی بتواند در این زمینه موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

باید صبر کرد و دید نتیجه اش چی میشه🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)