حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صرافی های ارزدیجیتال در ایران تا پایان فروردین ماه تعیین تکلیف می شوند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | رمزارز

تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰، دستورالعمل لازم برای فعالیت یا عدم فعالیت صرافی های ارزدیجیتال در ایران اعلام خواهد شد. در جریان نشست دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی مقرر شد در خصوص رمز ارزها تا پایان فروردین ماه، پس از نهایی شدن و تصویب آئین نامه ها، دستورالعمل لازم برای صدور مجوز تاسیس صرافی های دیجیتال در مناطق مختلف ابلاغ شود.

صرافی های ارزدیجیتال در ایران

همچنین در خصوص تخصیص و تامین ارز برای فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانان، در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد و دبیرخانه شورای عالی به منظور رفع موانع، اولویت های مناطق را به این وزارتخانه اعلام کند.

هماهنگی برای تامین تضامین لازم به منظور استفاده از منابع مالی خارجی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. همچنین اصلاح مصوبه تاسیس بانک آف ـ شور به منظور تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تاسیس این بانک ها و صدور مجوز تاسیس صرافی دیجیتال یا صرافی رمزارز در مناطق آزاد موضوعات دیگری بود که در این نشست مطرح شد.در این نشست ضروری دانسته شد تا شرایط ویژه ای از طریق بانک مرکزی برای مناطق آزاد به منظور تاسیس بانک آف ـ شور در نظر گرفته شود.

استخراج بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین و رمزارزها طی ماه‌های اخیر در ایران هم توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ این درحالی است که سال گذشته استخراج رمزارزها در کشور به صورت یک فعالیت صنعتی مورد توجه بود و اما مبادله آن ها ممنوع شد.

در روزهای پایانی سال گذشته اعلام شد مبادله رمزارزها تنها برای استخراج رسمی رمزارز در جهت واردات بلامانع است اما معامله این نوع ارز بین افراد ممنوع است. همچنین مسئولان بانک مرکزی بر ممنوعیت معامله رمزارز بین افراد طبق قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸ تاکید کردند و در این راستا شرکت شاپرک به پرداخت‌یارها اعلام کرد که درگاه‌های الکترونیکی که کسب‌وکارهای غیرمجاز از جمله رمزارز ارائه می‌کنند،‌ مسدود خواهند شد.

باید منتظر ماند تا ببینیم در نهایت تکلیف صرافی های ارزدیجیتال در ایران به کجا خواهد رسید. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali rezaian

وقتی به علت سیاست های اشتباهی که در مورد بورس ایران انجام شد و خیلی از کسانی که توی بورس سرمایه گذاری کردند و دچار ضرر های زیادی هم شدند – بعضی از سهامداران بورس تصمیم گرفتند که سرمایه هاشون رو از بورس به بازار ارزهای دیجیتالی منتقل کنند و یک سری دیگر هم به امید مثبت شدن شاخص های بورس دست نگه داشتند – حالا این وسط اون بنده خداهایی که توی این صرافی های ایرانی ثبت نام کردند و احراز هویت کردند ( عکس خودشون رو با عکس کارت ملی و تعهد نامه ای می دادند که پولشویی نکنند و ….. حساب بانکی شون هم توسط پلیس فتا چک می شه) چه خواهد شد ؟ پاک کردن صورت مسئله به جای مدیریت صحیح ؟ قانون مبارزه با پولشویی در این قسمت چه کاری می کنه؟ مثلا من – توی صرافی ایرانی – به فرض مثال والکس / اکسکوینو و یا…… کیف پول دارم – واریز ریالی من حتما باید با کارت بانکی خودم باشه و حتما شماره کارتم رو اعلام کرده باشم و ثبت کرده باشم وقتی که ترون می خرم معلوم هست که با کدوم پول خریداری شده وقتی هم به همون سایت ( صرافی ) ترون خودم رو فروختم و ریالش رو برگردوندم به کارتم و مسیر صفر تا صد خرید و فروش و سود کردنم یا ضرر کردنم مشخص هست دیگه چه پولشویی میتونم بکنم ؟ صرافی های ایرانی بر اساس قوانینشون میتونن تراکنش های مشکوک رو بلوکه کنن – ببخشید که اینقدر طولانی نوشتم ولی این شُل کن و سفت کُن ها هیچ فایده ای نداره جز رو آوردن به صرافی های خارجی

Milad7

خیلی هم خوب 🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی