حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت خودرو برقی شیائومی رسما تایید شد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | خودرو، شیائومی

چندی پیش شایعاتی مبنی بر تولید خودروهای برقی شیائومی با هدف “تولید انبوه” مطرح شده بود. گزارش شده است که این شرکت آن ها را با سایر محصولات خود ادغام و تولید می کند. همچنین گفته شد که شیائومی خودرو خود را در کارخانه غول خودروسازی چینی گریت وال تولید خواهد کرد. امروز، این شرکت این خبر را رسما تأیید کرده است.

خودرو برقی شیائومی در حال ساخت است

شیائومی از برنامه های خود برای سرمایه گذاری در حدود 10 میلیارد دلاری طی دهه آینده برای تولید خودروهای برقی خبر داده است. گفته می شود که این بزرگ ترین سرمایه گذاری اساسی برای ورود به بازار پر رونق خودروهای الکتریکی در چین است. لی جون، بنیان گذار شرکت ، یک بخش مستقل و جدید را ایجاد و توسعه خواهد داد. این بخش 10 میلیارد یوان اولیه (1.5 میلیارد دلار) در تولید وسایل نقلیه هوشمند سرمایه گذاری خواهد کرد. همچنین گفته می شود که وانگ چوان، یکی از بنیان گذاران و معاون رئیس شرکت، پروژه ساخت خودرو شیائومی را بر عهده خواهد داشت.

در تحقیقی از Canalys گفته می شود که فروش خودروهای الکتریکی در چین تنها در سال جاری بیش از 50 درصد افزایش داشته است. این تأثیر استقبال مصرف کنندگان چینی برای داشتن هوای تمیزتر و کاهش هزینه های ناشیاز سوخت خودروها است.

از آنجا که این گزارش درمورد ساخت خودرو برقی شیائومی برای اولین بار منتشر شد، قیمت سهام این شرکت حدود ۹ درصد افزایش یافت. در همین حال سهام هنگ کنگ “گریت وال” نیز ۱۵ درصد رشد کرد. منابع خبری که خواستند نامشان فاش نشود اضافه کردند که شیائومی می خواهد به صورت انبوه وارد بازار جذاب خودور برقی شود. به عبارت دیگر، خودروهای برقی دارای اولویت بالایی به اندازه دیگر محصولات الکتریکی این برند خواهند بود. قابل توجه است که گریت وال موتورز تابحال خدمات تولیدی خود را به شرکت های دیگر ارائه نداده است و این برای اولین بار است که این شرکت تصمیم به چنین اقدامی گرفته است.

خودرو الکتریکی شیائومی

خودرو الکتریکی شیائومی

طبق گفته بلومبرگ، شیائومی طی سه سال آینده می تواند در کل 15 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند. این اتفاق در گرو تأمین مالی این پروژه است. گفته می شود شیائومی حدود 60 درصد از مبلغ پیش بینی شده را تامین کرده است و قصد دارد بقیه بودجه را نیز تامین کند. انتظار می رود این شرکت خودروهایی را روانه بازار کند که در رده متوسط ​​تا متوسط ​​رو به بالا بازار قرار می گیرند. این خودروها همچنین از نمونه کارها و فناوری های قدرتمند این برند بهره خواهند برد

این شرکت چینی به شرکت هایی مانند اپل که شایعات زیادی پیرامون کار در مورد خودروهای برقی نیز وجود دارد خواهد پیوست و در فضایی قرار می گیرد که مجموعه ای از خودروسازان از جمله تسلا در حال ساخت ماشین های الکتریکی برای آینده هستند. در این راه شرکت های بزرگ خودروسازی چینی مانند Baidu و Geely به این شرکت کمک می کنند. این گزارش می افزاید شیائومی مونتاژ خودرو را به دیگر شرکت ها واگذار می کند و خود در امر تولید آن ها وارد نمی شود.

 

به نظر شما شرکت شیائومی می تواند در زمینه خودروسازی موفق عمل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadr

قیمت میکس فولدو داشته باشین😐😐😐😐

Milad7

میگم سایپا بیادا😂 شیائومی خبر داره شاهینِ سایپا با موتور توربو شارژ پراید بدون دلیل وسط خیابون اتیش گرفته؟😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی