حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هارمونی هواوی تا یک ماه آینده به صورت رسمی عرضه می شود

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | هواوی

هوآوی اوایل این ماه تست و آزمایش نسخه سوم بتا از سیستم عامل هارمونی را شروع کرد و نسخه بتا دیگری نیز در راه است. نسخه بعدی در تاریخ ۱۱ فروردین عرضه می شود و آخرین نسخه بتا یعنی نسخه قبل از عرضه رسمی خواهد بود. گفته می شود اولین گوشی که به هارمونی هواوی مجهز خواهد شد، گوشی تاشو هواوی میت ایکس ۲ خواهد بود.

سیستم عامل هارمونی هواوی

امروز هواوی به صورت رسمی اعلام کرد که نسخه پایدار سیستم عامل هارمونی هواوی در ماه آینده در دسترس خواهد بود و هواوی Mate X2 گوشی تاشو این شرکت اولین تلفنی است که آن را به عنوان یک به روزرسانی دریافت می کند. این گوشی با اندروید 10 روانه بازار شد اما به زودی به سیستم عامل جدید مجهز خواهد شد. انتظار می رود بسیاری از دستگاه های دیگر نیز این بروزرسانی را دریافت کنند.

 

به نقل از gsmarena، قرار بود گوشی های هواوی P50 برای اولین بار از سیستم عامل هارمونی استفاده کنند، اگرچه هرگز این خبر از سوی هواوی به طور رسمی تأیید نشد. همان طور که پرچمداران جدید در ابتدا قرار بود در اواخر اسفندماه رونمایی شوند اما هواوی تاریخ معرفی رسمی آن ها را تا ۲۷ فروردین به تعویق انداخت و حتی شایعاتی می گوید مراسم معرفی اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. (حالا می توان دلیل این امر را متوجه شد چرا که هواوی می خواهد آخرین تست ها و آزمایشات سیستم عامل را انجام داده و نسخه ای بدون عیب و نقص را بر روی گوشی های جدید پیاده سازی کند)

سیستم عامل هارمونی

سیستم عامل هارمونی

هوآوی قصد دارد با هارمونی به انحصار اندروید پایان دهد. با برنامه‌ریزی و مذاکرات انجام شده سیستم عامل هارمونی در آینده‌ای نزدیک روی 100 میلیون دستگاه هوشمند نصب خواهد شد. با آماده و عرضه شدن هارمونی هواوی به نظر می رسد جنگی تمام عیار در حال وقوع باشد. پس از تحریم های ایالات متحده و عدم اجازه هواوی برای استفاده از خدمات و نرم افزارهای گوگل، حالا هواوی به دنبال اجرای اکوسیستم داخلی خود است تا بتواند بدون نیاز به شرکت های آمریکایی تمامی موانع و مشکلات را از سر راه خود بردارد تا دوباره به روزهای اوج برگردد.

این اتفاق درحالی رخ می دهد که دیگر شرکت های چینی نیز از تحریم ها و تصمیمات سخت گیرانه سران آمریکایی در امان نیستند و هر لحظه امکان تحریم و وضع قوانین جدید علیه آن ها وجود دارد. به همین دلیل هارمونی هواوی شاید با استقبال تولیدکنندگان چینی نیز همراه باشد و آن ها در صورت قطع دسترسی به گوگل و برنامه هایش روی به استفاده از سیستم عامل داخلی بیاورند.

این سیستم عامل فقط برای گوشی‌های هوشمند طراحی نشده است. هوآوی اهداف بسیار بزرگ‌تری را مدنظر قرار داده و قصد دارد با سیستم عامل هارمونی بتواند اکوسیستم خانگی را هم تحت سلطه خود قرار دهد. سیستم عامل انحصاری هوآوی به گونه‌ای توسعه‌یافته که می‌تواند در تعداد زیادی از دستگاه‌های هوشمند نصب شود. با اینکه گوشی‌های هوشمند را باید به عنوان هدف اصلی سیستم عامل هارمونی معرفی کرد، اما استفاده از آن برای ساعت‌های هوشمند، اتومبیل، تلویزیون و سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی هم امکان‌پذیر خواهد بود.

مجموعه خبرها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی هوآوی برای تولید، انتشار و گسترش سیستم عامل هارمونی هواوی نشان می‌دهد که طرح این شرکت برای شکست انحصار گوگل و دستیابی به استقلال کامل، می‌تواند با موفقیت همراه شود و نه تنها در گوشی‌های هوشمند، بلکه این سیستم عامل در کلیه لوازم هوشمند خانگی نیز انقلاب ایجاد کند.

 

نظر شما درباره اکوسیستم هارمونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

منتظرم بهترین سیستم عامل جهان رو روی گوشیم داشته باشم 🥰

m.b

والا منم پرسیدم ویندوز و ios و اندروید هم همگی منتظرن این بهترین به گوشی شما برسه…

Taha

بهترین سیستم عامل جهان ؟
هنوز عرضه نشده بعد میگی بهترین؟
یاد مایکروسافت افتادم که تازه ورود کرده بود به صنعت موبایل یه مراسم تشییع جنازه نمادین واسه اپل گرفت

TaHaSoLtAnI

فازت رو خریدارم 😕😂

Auroro

بگو رو چ حساب گفتی بهترین بهت 5 تومن میدم

meiyou

امیدوارم به سادگی آب و با سرعت برق باشه
بشخصه کمترین انتظاری که از هارمونی دارم اینه که حداقل 20 درصد بهینه تر از اندورید باشه، که البته یذره بعید میدونم 🙂

david2arc

به شدت منتظرم ببینم چی میشه دستپخت چینی‌ها
نه برای اینکه دست بگیرم، چون از پلتفرم اندروید راضیم. دوست دارم ببینم نتیجه این «جنگِ بزرگِ بدونِ خونریزی» چی میشه

Milad7

ببینیم هواوی با هارمونی خودش میتونه در برابر فشارها محافظت بکنه یا نه🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی