حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رنگ مشکی مات آیفون ۱۳ پرو ارایه می شود، پوشش ویژه ضدلکه انگشت روی لبه های استیل برای آیفون های ۲۰۲۱

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل، شایعات

اگر به یاد داشته باشید سونی به صورت گسترده از شیشه مات روی قاب پشتی پرچمدار خود یعنی Xperia Z5 (از سال ۲۰۱۵) استفاده کرد. با این حال توجه دیگر برندها به این طراحی، پس از آیفون ۱۱ پرو و شیشه مات آن جلب شد. این روزها پرچمدارهای زیادی با شیشه مات می بینیم اما به نظر می رسد که اپل برای نسل بعدی برنامه جذاب تری دارد. گفته می شود که در سال ۲۰۲۱ رنگ مشکی مات آیفون ۱۳ پرو ارایه می شود. همچنین پوشش ویژه ضدلکه انگشت روی لبه های استیل برای آیفون های پس از آیفون ۱۲ ممکن است.

رنگ مشکی مات آیفون ۱۳ پرو

آیفون ۱۳ مشکی مات

آیفون ۱۳ مشکی مات

علی رغم اینکه ماه ها از عرضه آن فاصله داریم اما قبلا هم شایعات مختلفی در مورد آیفون ۲۰۲۱ مشاهده کرده ایم. حالا اما هرچه به معرفی رسمی نزدیک تر می شویم، شایعات جدید به برخی تغییرات طراحی، رنگ های جدید و ویژگی های جدید مورد انتظار، اشاره می کنند.

طبق گفته Max Weinbach (از طریق کانال یوتیوب EverythingApplePro)، آیفون ۱۳ با مشکی مات برای مدل های پرو و پرو مکس ارایه می شود. همچنین یک پوشش فولاد ضد زنگ جدید که لکه ها و اثر انگشت ها را کمتر به خود جلب می کند هم وجود خواهد داشت. این خیلی خبر خوبی است چون که لبه های استیل آیفون های پرو واقعا خیلی کثیف می شود.

در طراحی جدید احتمالا شاهد طرح دوربین عقب جدید و بهبود نویزکنسلینگ برای تماس های تلفنی هم خواهیم بود.

آیفون ۱۳ با صفحه نمایش همیشه روشن خواهد آمد؟

ماه گذشته، وینباخ گزارش داد که اپل قصد دارد نمایشگر همیشه روشن (AOD) را برای آیفون جدید امسال نیز ارایه کند. او همچنین ادامه می دهد که اپل علاوه بر یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی، احتمالا یک رنگ مشکی مات برای مدل های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ در نظر گرفته است.

وینباخ می گوید این رنگ مشکی مات آیفون ۱۳ پرو یک “سیاه گرافیت دوباره طراحی شده” خواهد بود اما می توان گفت که به رنگ “سیاه زاغ” نزدیکتر است. سامسونگ هم درباره رنگ مشکی گلکسی اس ۲۱ خیلی مانور داد و به نظر می رسد که اپل همینطور باشد.

حتما می دانید که اپل معمولا از رنگ سایه دوری کرده و به خاکستری تمایل بیشتری دارد. آخرین مرتبه ای که به مشکی عمیق پرداخت روی رنگ جت بلک آیفون ۷ بود که چه افتضاحی شد و اپل هرگز دیگر از آن استفاده نکرد.

رنگ نارنجی آیفون ۱۲ پرو در حال تست است اما شاید ارایه نشود

به گفته وینباخ، اپل همچنین در حال آزمایش رنگ نارنجی (تقریباً برنزی طور) برای آیفون های جدید است، اما او می گوید که احتمال ارایه آن وجود ندارد.

آیفون ۱۲ با طراحی لبه تخت ارایه می شود که در مدل های پرو از جنس استیل ضدزنگ است. از زمان عرضه این مدل ها، کاربران از مستعد بودن لبه ها در جذب لکه ها و اثر انگشت، به خصوص برای رنگ های روشن تر مانند طلایی، شکایت دارند. به گفته وینباخ، اپل با استفاده از یک پوشش ضد لک و اثر انگشت جدید به دنبال حل این مسئله در آیفون ۱۳ است.

ال جی ولوت

ال جی ولوت

گلکسی A32 5G

گلکسی A32 5G

طراحی دوربین آیفون ۱۳ شاید شبیه به LG Velvet یا Galaxy A32 باشد

برای طراحی قاب پشتی، وینباخ می گوید ماژول دوربین جدید کاملا مسطح نخواهد بود اما هر لنز به تنهایی از بدنه اصلی بیرون می زند. علاوه بر این، بخشی از ماژول دوربین کوچکتر خواهد بود و ضخامت سیستم دوربین را کاملاً کاهش می دهد.

در کنار مجموعه ای از ویژگی های شایعه شده قبلی، گفته می شود که سیستم دوربین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو شامل فرایند جدیدی برای عکسبرداری پرتره خواهد بود. وینباخ گزارش می دهد که حالت پرتره در آیفون های Pro جدید به طور قابل توجهی به LiDAR متکی خواهد بود. LiDAR که در حال حاضر در آیفون ۱۲ پرو، پرو مکس و آیپد پرو وجود دارد که برای بهبود فوکس عکاسی با نور کم استفاده می شود. با این حال، وینباخ می گوید اپل امسال با حالت پرتره این کار را یک قدم جلوتر می برد.

حسگر LiDAR چیست؟ عملکرد آن در آیفون ۱۲ پرو یا آیپد پرو چیست؟

حالت پرتره در آیفون های جدید به شدت اصلاح می شود. اپل در خانواده آیفون ۱۳ به روش جدیدی متکی خواهد بود که هم داده های لنزها و هم LiDAR را با هم ترکیب می کند. LiDAR به طور خاص برای تشخیص لبه های سوژه به شکل بسیار بهتر استفاده می شود. این سیستم قرار است مواردی مانند شکاف های کوچکتر در علائم خیابان را شناسایی کند. این امر همراه با فیلم برداری پرتره به عنوان ارتقا اساسی حالت پرتره است که اپل در حال کار بر روی آن برای آیفون های ۲۰۲۱ است.

اصلاح لرزشگیر در iOS

وینباخ می گوید که در سیستم iOS، اپل حالت جدید “اصلاح لرزشگیر” را هم در اختیار شما قرار می دهد که به طور خودکار سوژه را در فوکس صحیح قرار می دهد. با توجه به اینکه این ویژگی مبتنی بر نرم افزار است، مشخص نیست که آیا سخت افزار مخصوص آیفون های ۲۰۲۱ این حالت را فعال می شود یا اینکه می تواند در مدل های قدیمی آیفون هم ارایه خواهد شد.

آیفون ۱۳ مینی هم وجود دارد

در مورد خود خط تولید، وینباخ می گوید اپل علی رغم گزارش گسترده از عملکرد ضعیف فروش آیفون ۱۲ مینی، قصد دارد فرم فکتور ۵.۴ اینچی آیفون ۱۳ مینی را در ترکیب خود حفظ کند. وینباخ قبلاً اعلام کرده بود که آیفون های جدید شامل MagSafe قوی تر، قابلیت عکس برداری نجومی و امکان فیلم برداری در حالت پرتره هستند.

اوایل این هفته، تصاویر ارسالی به MacRumors منتسب به شیشه محافط نمایشگر آیفون ۱۳ بودند که نشان از انتقال بلندگوی مکالمه به لبه بالای نمایشگر داشت. این اگر صحت داشته باشد، یکی از مهمترین تغییرها در طراحی ناچ از زمان معرفی آن در آیفون X خواهد بود. تحلیلگر اپل مینگ-چی کو می گوید که اپل از سال ۲۰۲۲ قصد دارد به طراحی سوراخ نمایشگر برای برخی از مدل های آیفون روی آورد.

نظر شما چیست؟ منتظر خانواده آیفون ۱۳ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

تله فوتو میبینم ایا؟

TaHaSoLtAnI

خوبه که دیه شرکتا رو اوردن به شیشه مات
هم خیلی خوشگله 🤤
هم مقاومت شیشه رو بهتر میکنه 👌

TaHaSoLtAnI

ولی هنوز مقاومت شیشه جای کار دارع 🙂

S AH

سرامیک با شیشه چه فرقی داره تو مقاومت

amir_galaxy

داره ادای سامسونگ رو در میاره
دیده اس ۲۱ الترا مورد استقبال قرار گرفته و خوب فروخته داره ازش الهام میگیره
واقعا هم رنگ فانتوم بلک اس ۲۱ الترا خیلی قشنگه
تا حالا نشده کسی گوشیم رو ببینه و نگه ک چقد طراحیش قشنگه

AŁɪ

امیر کم پیدایی تو سایت ، جریان چیه…
واسه گوشیتم تبریک 👏🤍 واقعا قشنگه…

iTroll 2nd Gen

من ببینم مطمئن باش میگم
😐🤣
هر چند رنگ مشکی مات اون خیلی زیبا هست اما از طراحی اس ۲۱ اولترا اصلا خوشم نیومد با کمال احترام 😐🙏
در ضمن گوشی جدیدتون هم مبارک
من فقط با طراحیش مشکل دارم ولی بقیه چیزاش خیلی خوبه
بنظرم ( بجز طراحی ) یکی از بهترین انتخاب هارو کردید 💐

Auroro

ولی چ حقارتیه شرکت‌های رقیب میان خوبی های سامسونگو الهام میگیرن
سامی جون میاد بدی های رقیب رو الهام میگیره
حذف شارژر
حذف جک هدفون
حذف هندزفری
نوت 20 پلاستیکی
و…..

HITECH

چقدر گوشیت قشنگه ! 😍🤣
با اینکه ایفون دارم ولی اس21 الترا را بخاطر طراحی و زیبایی خیره کننده ش تخسین میکنم اولین گوشی سامسونگ ک من واقعا دوسش دارم

Milad7

بهترین رنگ 🥰 هیچ موقع تکراری نمیشه ودلت را نمیزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)