حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تولید هوم پاد را متوقف می کند

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، بلندگو هوشمند

اپل پس از چهار سال تولید هوم پاد را متوقف کرد. هم اکنون اگر به فروشگاه آنلاین این شرکت سری بزنید، با پیام “موجودی پایانی” برای این محصول مواجه خواهید شد. در بعضی از مناطق نیز، این مدل در حال حاضر در دسترس نیست. با این حال تمرکز اپل بر روی تولید هوم پاد مینی که سال گذشته معرفی شد خواهد بود.

هوم پاد اصلی

هوم پاد اپل در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. این محصول از نظر کیفیت صدا مورد بررسی های فراوان قرار گرفت و بازخورد های مناسبی نیز کسب کرد. با این حال، طرفداران علاقه زیادی به قیمت پایه ۳۴۹ دلاری آن نشان نداند. همچنین تجربه استفاده از Siri، دستیار اپل، در مقایسه با سایر دستیارهای صوتی ضعیف تر بود و به دلیل محدودیت های سخت گیرانه اپل برای پخش موسیقی، چاره دیگری جز انتخاب Apple Music نداشتید.

از آن زمان به بعد، اپل قیمت آن را به ۲۹۹ دلار کاهش داد و از طریق به روزرسانی های نرم افزاری، همچنان به بهبود محصول ادامه می دهد. با وجود همه این تلاش ها، هوم پاد اصلی هرگز فروش خوبی را تجربه نکرده و در حالی که مشتری های ثابت اپل به خرید این محصول ادامه می دهند، مشتریان عادی هنوز علاقه زیادی به صرف ۲۹۹ دلار برای بلندگوی هوشمند ندارد زیرا گزینه های بسیار ارزانتری نیز در بازار یافت می شود.

هوم پاد مینی

اپل بیانیه ای را در پاسخ به سایت techcrunch برای توضیح در مورد این تصمیم ارائه کرده است:

هوم پاد مینی از پاییز سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و صدای شگفت انگیز، دستیار صوتی هوشمند و کنترل هوشمند خانه را فقط با ۹۹ دلار به مشتریان ارائه می دهد. ما تلاش خود را بر روی هوم پاد مینی متمرکز کرده ایم و در حال توقف تولید هوم پاد اصلی هستیم؛ البته پشتیبانی از این محصول همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که تجهیزات از طریق فروشگاه آنلاین اپل، فروشگاه های خرده فروشی و نمایندگان مجاز فروش اپل ادامه خواهد داشت، ما از طریق Apple Care به روزرسانی های نرم افزاری و پشتیبانی از هوم پاد نسل اول را ادامه می دهیم.

هوم پاد مینی

در حال حاضر اپل برنامه ای برای جایگزینی نسخه اصلی اعلام نکرده و از آنجا که شایعه ای نیز برای تولید جانشین این مدل منتشر نشده پس احتمالا باید برای همیشه با این محصول نه چندان بی حاشیه اپل خداحافظی کرد. البته تولید هوم پاد مینی کماکان ادامه خواهد داشت و این مدل جا پای برادر بزرگتر خود خواهد گذاشت. هوم پاد بزرگتر صدای رسا تری را ارائه می دهد اما مینی با استقبال خوبی روبرو شده است و به وضوح بسیاری از وظایفی را که نسخه بزرگتر به عهده داشت انجام می دهد. صدا(نسبت به سایز دستگاه) یکپارچه و واضح است و امکان دسترسی به سیری را نیز فراهم می کند.

بلندگوی هوشمند اپل HomePod Mini با تراشه اپل S5 و قیمت ۹۹ دلار رسما معرفی شد

شما این تصمیم اپل را چگونه ارزیابی می کنید؟ آنطور که به نظر می رسد بیشتر مشتریان به کیفیت بالای صدا در بلندگو های گران قیمت اهمیت نمی دهند، همانطور که از فروش روزافزون بلندگوهای بی سیم ارزان و نوارهای صوتی قابل مشاهده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی