حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش فروش موبایل های ساده نوکیا در چارک چهارم ۲۰۲۰

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، موبایل، نوکیا

شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research اینفوگرافیک معمول خود را با خلاصه ای از وضعیت بازار موبایل های هوشمند و موبایل های ساده مشخص منتشر کرده است. در این گزارش همچنین یک تفکیک منطقه ای نیز ارائه می شود. به صورت کلی ما شاهد افزایش فروش موبایل های ساده نوکیا در چارک چهارم ۲۰۲۰ هستیم.

افزایش فروش موبایل های ساده نوکیا

تفکیک منطقه ای در این گزارش جالب توجه است زیرا ما می توانیم ببینیم که عملکرد برخی از برندها را ببینیم که حضور آن ها در سطح جهانی و همه مناطق منعکس نشده است را ببینیم. مشخصا برخی از برند برتر منطقه ای، ممکن است در سطح جهان بازیکن کوچکتر باشند.

در هر صورت، هر چند که محصولات HMD تحت برند نوکیا در بازار موبایل های هوشمند خیلی پرفروش نیستند اما در بازار موبایل های ساده می توان گفت که یک بازیگر حرفه ای است. همچنین نوکیا بر برخی بازارها تسلط دارد. در چارک چهارم ۲۰۲۰ فروش موبایل های ساده نوکیا برابر ۱۷ درصد از بازار کل بوده است. این به HMD رتبه دوم پرفروش ترین برند موبایل های ساده را می دهد. حضور برند iTel به عنوان پرفروش ترین برند هم جالب توجه است.

در مقایسه با سه ماهه قبلی یعنی چارک سوم سال ۲۰۲۰، نوکیا موبایل توانست سهم خود بازار جهانی را از ۱۴ به ۱۷ درصد بهبود ببخشد. این برند در امریکای شمالی بازارش از 13٪ به 22٪ افزایش یافته و در آمریکای لاتین با رسیدن به ۷ درصد از سهم بازار وارد ۵ عنوان برتر بازار مذکور شد.

اینجا دوست دارم یک نکته را یادآور شوم. حضور قوی آلکاتل در امریکای شمالی و مرکزی در رتبه اول اما عدم حضورش در ۵ رتبه برتر جهان و حضور ITel در صدر جدول فروش هند و آسیا و حضور کمرنگش در دیگر بازارها اما حضور در صدر لیست فروش موبایل های ساده فقط یک پیام دارد و آن اینکه در هند و آسیا فروش موبایل های ساده به مراتب بیشتر از امریکا است.

در اروپا، سهم بازار نوکیا از 40٪ به 25٪ کاهش یافته که کمی عجیب است زیرا هیچ رقیبی در ۵ رتبه برتر افزایش سهم بازار را تجربه نکرده است. برعکس ، سهم بازار ۴ برند برتر موبایل ساده در در اروپا از 19٪ در چارک سوم سال ۲۰۲۰ به 15٪ در چارک چهارم سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. شاید این یک اشتباه از طرف Counterpoints باشد، یا بازار اروپا واقعاً حیلی پراکنده است.

در چارک پایانی سال ۲۰۲۰، نوکیا موبایل حدود 15.5 میلیون موبایل (هوشند و ساده) فروخته است. فنلاندی ها حدود 2.8 میلیون تلفن هوشمند و حدود 12.7 میلیون گوشی ساده را به فروش رسانده اند. در حالی که فروش موبایل های ساده کاملا خوب است و رتبه دوم بازار در اختیار فنلاندی هاست اما در بازار موبایل های هوشمند عملکرد خوبی را شاهد نیستیم.

نظر شما درباره عملکرد نوکیا در بازار موبایل های هوشمند و ساده چیست؟ اگر موبایل ساده بخواهید بخرید، در ایران چه برندی را انتخاب می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

جلل خالق 😐😐😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)