حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام لایت در بیش از ۱۷۰ کشور در دسترس قرار گرفت

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

تقریبا ۲ ماه پیش بود که فیس بوک مالک اینستاگرام نسخه فوق العاده کم حجم و سبک این برنامه را در هند معرفی و عرضه کرد. در آن زمان این شرکت وعده داد پس از آزمایش ها و تست های اولیه نسخه اینستاگرام لایت را به صورت جهانی عرضه می کند. سرانجام امروز فیس بوک خبر از در دسترس بودن این نسخه در بیش از ۱۷۰ کشور جهان را داده است.

اینستاگرام لایت

اینستاگرام لایت، نسخه سبک برنامه اصلی خود است که مخصوص کاربران با اتصال اینترنت با سرعت کم و تلفن های هوشمند ارزان قیمت طراحی شده است. اینستاگرام لایت با حجم ۲ مگابایت در مقایسه با نسخه اصلی که حجمی در حدود ۳۰ مگابایت دارد بسیار ناچیز و کم حجم طراحی و عرضه شده است اما تمام ویژگی ها و قسمت های برنامه اصلی از جمله Reels را ارائه می دهد.

تفاوت اینستاگرام لایت با نسخه اصلی

تفاوت اینستاگرام لایت با نسخه اصلی

به نقل از xda-developers، مدیر محصولات فیس بوک در این رابطه اعلام کرده است:

تیم ما این نسخه های سبک برنامه های اصلی را برای افرادی با اتصال با سرعت اینترنت محدود ایجاد می کنند، زیرا هدف و چشم انداز ما این است که هیچ کس را از داشتن برنامه های مان محروم نکنیم.

در صحبت با تیمی که روی برنامه اینستاگرام لایت کار کرده اند، به ما گفتند که این برنامه از بهینه سازی های مختلفی مانند فشرده سازی تصویر، ذخیره CDN و غیره استفاده می کند تا حتی در اتصال با اینترنت های فوق العاده کم سرعت، بارگذاری رسانه ها را سریع تر انجام دهد.

 

تاریخچه گوشی های پرچمدار سونی از Xperia Z تا Xperia 1 II

 

ویژگی هایی مانند GIF و برچسب ها نگهداری می شوند زیرا از منابع زیادی استفاده نمی کنند. یکی از روش های کوچک شدن برنامه، تجزیه کتابخانه های جاوا به تکه های کوچک تر، حفظ عملکردهای مورد نیاز برنامه و خلاص شدن از پردازش های بسیار زیاد عنوان شده است. وقتی از مدیر محصولات فیس بوک سوال شد که آیا برنامه ای برای افزودن دارک مود به اینستاگرام لایت وجود دارد یا نه، به ما گفتند که تیم در حال کار بر روی آن است و انتظار داریم که در ماه های آینده اطلاعات بیشتری در مورد آن بشنویم.

تفاوت های اینستاگرام لایت با نسخه اصلی را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

 

تفاوت اینستاگرام با اینستاگرام لایت چیست؟

 

اینستاگرام Lite فقط برای دستگاه های اندرویدی در دسترس است. این شرکت در حال حاضر برنامه ای برای انتشار نسخه لایت برای پلتفرم iOS را ندارد.

همین حالا می توانید نسخه اینستاگرام لایت را از گوگل پلی دانلود و استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی