حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرص کرونا در آزمایش های اولیه نوید درمان سریع را می دهد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | پزشکی و سلامت

یکی از توسعه دهندگان دارو گفت که نسخه آزمایشی قرص کرونا که مانند تامیفلو برای همه گیری عمل می کند، در مطالعات اولیه نتایج مثبتی داشته است. این قرص توسط شرکت Merck MRK و Ridgeback Biotherapeutics LP در حال توسعه است. Ridgeback در یک جلسه آنلاین با حضور دانشمندان بیماری های عفونی در روز شنبه اعلام کرد که این قرص، ویروس را به طرز قابل توجهی بعد از ۵ روز در بیماران کاهش می دهد.

قرص کرونا درمان سریع این بیماری را نوید می دهد

به گزارش Wall Street Journal مطالعات بیشتر درمورد این داروی ضد ویروسی در حال انجام است. اگر ثابت شود که این قرص قادر به درمان افراد مبتلا به کرونا است، اولین داروی خوراکی ضد کرونا خواهد بود.

با گذشت یک سال از شیوع کرونا، پزشکان و بیماران مبتلا به کرونا گزینه های کمی برای درمان دارند. تنها استفاده از یک داروی ضدویروسی مجاز است: رمدسیویر از شرکت دروسازی گیلیاد که تنها مزیت آن این است که طول درمان و روزهای بستری بیمار را کوتاه تر می کند.

برخی از متخصصان بیماری های عفونی می گویند که قرص آزمایشی کرونا به نام مولنوپیراویر می تواند به بیمارانی که در خانه هستند نیز کمک کند، دقیقا مانند کاری که تامیفیلو در درمان آنفولانزا انجام می دهد.

کارل دیفنباخ، مدیر بخش ایدز در موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (در این مطالعه نقشی نداشته است)، بیان کرد که قرص کرونا جذاب و جالب است اما ۱۰۰ درصد نیست و مزیت بالینی آن باید تایید شود.

پژوهشگران در عرصه داروسازی تلاش می کنند تا داروهای جدید کرونا را کشف کنند تا از این طریق عملکرد روش های درمانی جدید را بهبود بخشند و نقص های موجود را برطرف کنند. آن ها همچنین به دنبال روش های درمانی موثر در برابر گونه های جدید ویروس کرونا هستند؛ گونه هایی که به سرعت در حال شیوع هستند.

قرص کرونا

قرص کرونا در فاز دوم آزمایشگاهی نشان داه است که بیمار پس از ۵ روز بهبود می یابد

آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که چیزی که به وضوح به آن نیاز داریم، تولید داروی ضد ویروسی قوی است که مستیقما بر روی SARS-CoV-2 عمل کند.

بر خلاف سایر داروها که به سنبله پروتئین بیرون زده از ویروس حمله می کنند، مولنوپیراویر به بخشی از ویروس که در تولیدمثل و تکثیر آن نقش دارد، حمله می کند.

در فاز ۲ آزمایش یا مرحله میانی که ۱۸۲ بیمار مورد آزمایش قرار گرفتند، اثر دوزهای مختلف مولنوپیراویر را در افرادی که طی یک هفته گذشته علائم کرونا داشتند و افرادی که در ۴ روز اخیر آزمایششان مثبت بوده است و در بیمارستان بستری نشده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

Ridgeback در کنفرانس مجازی ویروس های عفونی اعلام کرد که بیمارانی که قرص مولنوپیراویر را دو بار در روز به مدت پنج روز مصرف کردند، در آزمایششان هیچ ویروسی مشاهده نشد؛ از طرفی دیگر ۲۴ درصد بیمارانی که به جای قرص کرونا، پلاسیبو (دارونما) دریافت کرده بودند در آزمایش هایشان ویروس کرونا دیده شد.

بیمارانی که دوز بیشتری از قرص کرونا را مصرف کرده بودند نسبت به بیمارانی که پلاسیبو مصرف کرده بودند، بعد از سه روز عفونت کمتری داشتند.

انتقال ایمنی در برابر ویروس کرونا از مادر به جنین

وین هولمن، بنیانگذار Ridgeback Biotherapeutics اظهار داشت که نتایج حاکی از آن است که این دارو از تکثیر ویروس در بدن جلوگیری می کند و این اولین نشانه برای اثبات اثربخشی این داوری خوراکی است.

دکتر هولمن گفت که این یافته ها نشان می دهد (ثابت نمی کند) که داروی کرونا می تواند علائم بیماری را کاهش دهد. شرکت داروسازی Ridgeback یک درمان تایید شده نیز برای ابولا دارد.

Merck گفت که تا پایان این ماه، نتایج موقت دو آزمایش فاز نهایی اعلام شود تا مشخص شود آیا مولنوپیراویر از میزان بستری شدن و مرگ و میر ناشی از کرونا می کاهد یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

انشاا… به زودی از شر این ویروس منحوس خلاص بشیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی