حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازدید رئیس سازمان فضایی روسیه از شرکت NPO Lavochkin

دیروز ۸ اسفند ۹۹ مدیر کل روس کاسموس، دیمیتری روگوزین از NPO Lavochkin (بخشی از روس کاسموس)، که یکی از شرکت های برجسته صنعت موشک و فضا است، بازدید کرد. در ادامه دیمیتری روگوزین با وضعیت فعلی پروژه های مهم تحقیقاتی سیاره ای Luna-25 و ExoMars-2022 آشنا شد.

بازدید رئیس سازمان فضایی روسیه از شرکت NPO Lavochkin

به عنوان بخشی از بازدید کاری، رئیس روس کاسموس پیشرفت آزمایشات سیستم های الکتریکی پیچیده فضاپیمای Luna-25 را که در محفظه ایستگاه کنترل و اندازه گیری انجام شده است را بررسی کرد. علاوه بر این، دیمیتری روگوزین از بخش آزمایش زمینی و کنترل فضاپیمای Luna-25  که مجهز به نمونه های اولیه مدرن تجهیزات طراحی شده برای کنترل فضاپیما است دیدن کرد.

پس از بازدید از پایگاه تولید و آزمایش، یک جلسه کاری برگزار شد و دیمیتری روگوزین گزارشی از پیشرفت تولید فضاپیمای ExoMars-2022 در پروژه ExoMars روسیه و اروپا دریافت کرد. در ماه های دسامبر 2020 و ژانویه 2021 ماژول فرود و اجزای آن برای سازگاری الکترومغناطیسی در شهر کن فرانسه آزمایش شد، آزمایشات دیگر نیز مطابق با برنامه کاری انجام شد.

(سازگاری الکترومغناطیسی (EMC مخفف شده عبارت Electromagnetic compatibility) توانایی تجهیزات الکترونیکی و سیستم ها در محدود کردن

دریافت انرژی های الکترومغناطیسی ناخواسته است.)

پروژه Luna-25

پروژه Luna-25 با در نظر گرفتن تجربه آزمایش های قمری  قبلی NPO Lavochkin ایجاد شده است. وظیفه اصلی این مأموریت توسعه فناوری های اساسی برای فرود نرم  در  قطب جنوب ماه است. پرتاب لونا-25 برای ماه اکتبر سال 2021 برنامه ریزی شده است.

ماموریت بین المللی ExoMars-2022

ماموریت ExoMars-2022 دومین مرحله از بزرگترین پروژه بین المللی  روس کاسموس به همراه آژانس فضایی اروپا برای اکتشاف در مریخ، لایه سطحی و زیر سطحی آن در منطقه نزدیک محل فرود، انجام تحقیقات زمین شناسی و جستجوی آثار احتمالی حیات در سیاره است. این مأموریت مرحله جدیدی از اکتشافات فضایی را برای جامعه علمی جهان اغاز میکند.

NPO Lavochkin (بخشی از روس کاسموس) پیمانکار و هماهنگ کننده از طرف روسیه و همچنین طراح و سازنده سکوی فرود است.

برنامه زمانی ماموریت ExoMars-2022

برنامه ریزی شده است که این ماموریت در پنجره پرتاب ماه های اوت و سپتامبر 2022 آغاز شود. این بازه زمانی با در نظر گرفتن موقعیت زمین و مریخ انتخاب شده است و هر 26 ماه یکبار پنجره پرتاب پرتاب فضاپیما از زمین به مریخ باز میشود. انتقال فضاپیما از زمین به مریخ با استفاده از مدار ترابرد هوهمان انجام میشود. مدار ترابرد هوهمان به مداری بیضی‌شکلی گفته‌می‌شود که، با پایین‌ترین مصرف انرژی ابزار فضایی را در میان دو مداری که یک‌دیگر را قطع نمی‌کنند و شعاع متفاوت دارند، جابه‌جا می‌کند. فرستادن فضاپیما از طریق این مدار به مریخ به صورت دو ضربه ای است ، ضربه اول سفینه را از مدار زمین جدا می کند و به مدار هوهمان منتقل می کند. ضربه دوم سفینه را از مدار هوهمان وارد مدار مریخ می کند.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد