حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماجرای فرود ناسا روی ماه بار دیگر زیر سوال روس ها

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | فناوری هوافضا

پس از این که پریشب کاوشگر ناسا بر سطح مریخ فرود آمد حالا روس ها دوباره می‌خواهند صحت سفر آمریکا به ماه را بررسی کنند. در حقیقت ماجرای فرود ناسا روی ماه بار دیگر زیر سوال روس ها است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رئیس آژانس فضایی روسیه (روسکاسموس) پیرامون شایعات درباره واقعیت سفر ناسا به ماه می‌خواهد صحت و سقم فرود آمریکایی‌ها به کره ماه در سال 1969 را بررسی کند.

“دیمیتری راگوزین”رئیس روسکاسموس (Roscosmos) پیرامون نظریه‌های تشکیک آمیز حول رویداد تاریخی سفر به ماه توسط آژانس فضایی آمریکا، گفته است که یک ماموریت ترتیب خواهد داد تا تایید کند که ایالات متحده واقعا این سفر و فرود را انجام داده است یا نه.

 

روس ها پیشنهاد ایجاد یک ماموریت روسی را می‌دهند که تعیین کند که فرود ناسا روی ماه واقعا اتفاق افتاده یا تنها یک تولید هالیوودی بوده است.

 

وی در یک ویدیو ارسال شده در توییتر، در مورد نظریه عامه پسندی که ادعا می‌کند که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین هرگز واقعا قدم به سطح ماه نگذاشته‌اند، صحبت می‌کند و پیشنهاد ایجاد یک ماموریت روسی را می‌دهد که تعیین کند که این پیشرفت علمی و تاریخی واقعا اتفاق افتاده یا تنها یک تولید هالیوودی بوده است. وی گفت: ما این را هدف قرار داده‌ایم تا به ماه پرواز کنیم و مطمئن شویم که آیا آنها واقعا در آنجا بوده‌اند یا خیر.

به نظر می‌رسد راگوزین شوخی می‌کند، چرا که آمریکا برای ارسال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی به موشک روسی “سایوز” نیاز دارد و ناسا و روس‌کاسموس اکنون در شرایط تعامل خوبی هستند.

ناپدید شدن فیلم فرود ناسا روی ماه

با این حال، شایعات پیرامون فرود روی ماه سال 1969 در روسیه رایج است. در سال 2015، یک مقاله در یک روزنامه روسی منتشر شد که “ولادیمیر مارکین” سخنگوی کمیته تحقیقاتی روسیه از ناپدید شدن فیلم فرود ناسا روی ماه سوال کرده بود. وی گفته بود که یک کاوشگر بین‌المللی باید برای تصدیق این اتفاق پرتاب شود.

جالب اینجاست که ناسا فیلم این پرتاب معروف را به همراه 200 هزار فیلم ویدئویی دیگر گم کرده است و یا برای مهیا کردن فضا برای داده‌های جدید و صرفه‌جویی در هزینه پاک کرده است! اتحاد جماهیر شوروی که در جنگ سرد، در رقابت شدیدی با ایالات متحده بود، برنامه سفر به ماه خود را در دهه 70 میلادی پس از انفجار و شکست چهار موشک، تعلیق کرد.

ناسا به ماه بازمی‌گردد

ناسا در اوایل سال جاری یک کمپین برای بازگرداندن انسان‌ها به سطح کره ماه و در نهایت به مریخ راه‌اندازی کرد. بخشی از برنامه آژانس این است که یک پلتفرم مداری را راه‌اندازی کند که دانشمندان بتوانند در آن اقامت داشته باشند و بتواند تجهیزات علمی را به آنجا منتقل کند. این کار نیز به عنوان یک نقطه عطف برای فضانوردانی خواهد بود که می‌خواهند روی ماه قدم بگذارند.

نظر شما چیست؟ قدم گذاشتن انسان روی ماه یک دروغ بیشتر نبوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

اگه دلایل قوی داشته باشن میتونه جالب باشه

رسیدن به حقیقت همیشه لذت بخشه

Omid nos

نظریات زمین تخت گرایان رو هم بخونید جالبا در مورد همین!!

CAPCOM

بنظره من اگر هم اون موقع همش فکروخیال و فیلم بود اما انقدر پیشرفت کردند که بدنباله کشف راز سیاه چاله ها رفتند

علی شیخ زاده

چرا بعد از این همه سال کسی مجددا به ماه نرفت؟

siavash-t

فکر نمی کنم این کار رو انجام بدن. چون فرستادن یه کاوشگر به ماه، اون هم فقط برای چنین چیزی غیرمنطقیه.در مورد این حرف هم به نظرم عجیبه که بعد این همه مدت این بحث پیش اومده‌ اون هم توسط روس ها. و اون هم موقعی که یه مقدار به نظر تنش بین روسیه و آمریکا پیش اومده. به هر حال فکر نکنم جدی باشه. معمولا موسسات علمی درگیر این جور بحث ها نمی شن.

amoosaeed

اینجا بچه ها همه با گل میرن مریخ ..

CAPCOM

علی شیخ زاده
ترنجِ خیلی رسیده
نوامبر 28, 2018 در 11:53 ب.ظ
2 2
چرا بعد از این همه سال کسی مجددا به ماه نرفت؟
ماه دیگه تکراری شد

HM-Royal

به روسها هیچ اعتمادی نیست مگه اینکه یه گروه مشترک از چند کشور با هم برن اونجا دوربین هم باید بدون توقف و Live از لحظه پرتاپ تا فرود و … تصویر بفرسته زمین ….. در غیر اینصورت چه تضمینی وجود داره وقتی روسها رفتن ماه سریع با یک اکیپ تمام شواهد و مدارک فرود توسط امریکاییها رو جمع آوری و نابود نکنن بعد تصویر میفرستن میگن ببینید اینجا هیچ خبری نیست … حالا کیه که عکس اینو ثابت کنه ! طرفداران نظریه
ParanormalActivitySystemOfADown
? ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)