حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتهام مایکروسافت برای عدم تفاوت عملکرد تراشه Microsoft SQ2 سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ نسبت به Microsoft SQ1

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مایکروسافت

چهارماه پیش بود که مایکروسافت Surface Pro X جدید با تراشه Microsoft SQ2 رسما معرفی شد. تراشه مایکروسافت SQ2 نسل جدید امیدی به ما می داد که ضعف چیپست مایکروسافت SQ1 روی تبلت سرفیس پرو X را برطرف کند اما به نظر می رسد که اینطور نیست. ما شاهد اتهام مایکروسافت برای عدم تفاوت عملکرد تراشه Microsoft SQ2 سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ نسبت به Microsoft SQ1 هستیم.

عملکرد تراشه Microsoft SQ2

اگر بخواهیم کمی تند و تیزتر بگوییم، مایکروسافت به ارتقا جعلی پردازنده Microsoft SQ2 در سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ متهم شدخ است. این شرکت در سال 2019 تبلت ویندوزی Surface Pro X را با پردازنده ARM مدل SQ1 به بازار عرضه کرد. این تراشه یک نمونه از تراشه کوالکام Snapdragon 8cx است و مخصوصاً توسط مایکروسافت برای اجرای بهتر ویندوز ۱۰ روی تراشه های ARM سازگار شده است.

همانطور که شما می دانید، این اختصاصی ساختن تراشه توسط مایکروسافت واقعا باعث کاهش شکاف عملکرد در برابر پردازنده های اینتل نشده است. به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ مایکروسافت یک بروزرسانی Surface Pro X را با پردازنده جدید SQ2 عرضه کرد که به منظور رفع نگرانی ها بود.

حالا اما سایت آلمانی DrWindows گزارش داده است که بنچمارک های آنها هیچ تفاوت قابل تشخیصی بین این دو پردازنده نشان نمی دهد:

مقایسه بنچمارک تراشه SQ1 و SQ2 مایکروسافت

مقایسه بنچمارک تراشه SQ1 و SQ2 مایکروسافت

همچنین به دلیل اینکه مایکروسافت پشتیبانی میان افزار دو پردازنده را ادغام کرد، آنها “ارتقا پردازنده” را “برچسب متقلبانه” نامیدند:

آنها خاطرنشان کردند که به احتمال زیاد پیشرفت در ویندوز ۱۰ روی تراشه های ARM بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دلیل است هر گونه بهبود قابل درک است و این بهبود فارغ از تراشه SQ1 و SQ2 به اندازه یکسان در Surface Pro X جدید و قدیمی احساس می شوند.

منصفانه است که بگوییم مایکروسافت نتوانسته وعده ارایه پردازنده اختصاصی خود را عملی کند و به نظر می رسد که بیشتر یک اقدام بازاریابی است تا فنی.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که مایکروسافت برای نسل بعدی سرفیس های متکی به تراشه ARM چه باید بکند؟ به خصوص حالا که اپل با تراشه M1 مبتنی بر ARM و مک بوک های مجهز به آن، حسابی جولان می دهد؟

اپل M1 ویندوز ۱۰ را سریع تر از سرفیس پرو ۲ اجرا می کند

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)