حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

می ۱۱ اولترا شیائومی اولین گوشی مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN2 سامسونگ است

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، شیائومی

می ۱۱ اولترا شیائومی به لطف وجود یک قاب دوربین بزرگ در پشت، سه دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی را ارایه می کند. شیائومی می ۱۱ اولترا اولین گوشی است که به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN2 سامسونگ مجهز می شود.

می ۱۱ اولترا شیائومی اولین گوشی مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN2 سامسونگ

طبق گفته leakster Ice Universe که در gsmarena منتشر شده است، اولین گوشی که به سنسور جدید GN2 سامسونگ مجهز می شود، می ۱۱ اولترا شیائومی است. می ۱۱ اولترا که قرار است با دوربین سه گانه و نمایشگر ثانویه کوچک در پشت به بازار عرضه شود.

شیائومی در ۲ سال گذشته با شرکت کره ای همکاری های گسترده ای داشته است و دور از انتظار نیست که اولین شرکتی باشد که پیش از رسیدن این سنسور به سایر تولیدکنندگان، بتواند آن را در مدل می ۱۱ اولترا شیائومی استفاده کند.

شیائومی می ۱۱ اولترا مشکی

می ۱۱ اولترا شیائومی

در اوایل سال ۲۰۱۹، ردمی نوت 7 به لطف حسگر سامسونگ GM1 به اولین گوشی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تبدیل شد. سپس Redmi Note 8 Pro با سنسور ۶۴ مگاپیکسل GW1 در جهان اولین گوشی مجهز به این سنسور بود و پس از آن می نوت ۱۰ شیائومی اولین بار توانست مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HMX باشد.

 

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ

سامسونگ ISOCELL GN2 جانشین مستقیم ISOCELL GN1 در سال گذشته است و با چندین پیشرفت قابل توجه از جمله افزایش اندازه پیکسل، بهبود عملکرد فوکوس خودکار، ضبط بهتر HDR و موارد دیگر همراه است.

تعداد مگاپیکسل در ۵۰ مگاپیکسل ثابت باقی مانده است، اما سامسونگ آن را با یک سنسور بزرگتر 1 / 1.2 و اندازه پیکسل بزرگتر 1.4 میکرون طراحی کرده است، که باید به بهبود عملکرد در محیط های با نور کم کمک کند.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

علاوه بر این، این سنسور برای عکسبرداری در حالت ادغام 4 به 1 تنظیم شده است، سنسور اندازه پیکسل (2.8μm) را دو برابر می کند تا تصاویر روشن تر با افزایش حساسیت به نور تولید کند. سامسونگ همچنین یک حالت ترکیبی ۱۰۰ مگاپیکسلی را ارائه می دهد که با استفاده از یک الگوریتم موزاییکی مجدد، سه لایه از فریم های ۵۰ مگاپیکسلی در سبز، قرمز و آبی ایجاد می کند و سپس آن ها را بزرگ تر و ادغام می کند تا یک عکس ۱۰۰ مگاپیکسلی با وضوح بالا تولید کند.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ می تواند فیلم های 8K ، 1080p با سرعت ۴۸۰ فریم در ثانیه یا 4K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

یکی از به روزرسانی های مهم در ISOCELL GN2 ، فناوری جدید Dual Pixel Pro برای فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است. سامسونگ می گوید این فناوری جدید با تقسیم پیکسل ها به صورت عمودی و مورب، امکان تمرکز در تمام جهات تصویر را فراهم می کند و به فوکوس سریع تر در نور کم و ردیابی بهتر اشیا در حال حرکت کمک می کند. این بسیار شبیه فناوری تشخیص مرحله ای OmniVision در سنسور جدید OV50A و لنز On-chip 2 × 2 سونی است.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ

عملکرد HDR نیز بهبود پیدا کرده است زیرا ISOCELL GN2 اکنون قادر است صحنه های با کنتراست بالا را با افزایش دامنه دینامیکی از طریق ویژگی HDR مبهم ثبت کند. staggered-HDR با استفاده از کرکره های غلتکی چند قاب را در نوردهی کوتاه، میانی و طولانی ضبط می کند تا تعادل مطلوبی بین نور برجسته و سایه ایجاد کند.

ISO هوشمند یکی دیگر از موارد اضافه شده به حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ است که به دوربین اجازه می دهد مقادیر ISO بالا و پایین را برای گرفتن سریع تصویر با دامنه دینامیکی بالا در حالی که مصنوعات حرکتی را پایین نگه می دارد ، بگیرد. Smart ISO Pro با گرفتن و پردازش سریع چندین فریم در ISO بالا ، نتایج خوبی را در شرایط بسیار کم نور نیز نوید می دهد.

این خبر خوبی برای طرفداران شیائومی خواهد بود، چرا که امیدواری ها به دوربین این مدل با سنسور جدید سامسونگ بیشتر خواهد شد و کاربران می توانند امیدوار باشند کیفیت عکس های مطلوبی را با این سنسور جدید تجربه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

“2.4 میکرون”
2.8

خبر خیلی خوبیه… کار شیائومی لااقل تا اینجا پیش رفت… پیدا کردن سنسور های جانبی راحت تره…

Mahdi

خوبه استفاده کن

Milad7

شدیدا منتظر معرفیش هستم🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی