حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی بازی آسفالت از اولین نسخه تا Legends

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | بازی

بازی آسفالت ، یکی از بهترین سری بازی های ماشینی و مسابقه ای برای دستگاه های اندروید و ios می باشد و اکثر گیمر های موبایل با این مجموعه آشنایی دارند. در این مطلب قصد داریم به بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends بپردازیم. با ترنجی همراه باشید.

سیر تکامل بازی آسفالت

مجموعه بازی آسفالت بیشتر به مسابقات خیابانی با سرعت بسیار بالا تمرکز دارند و هیجان بازیکن را در اولویت قرار می دهند. اولین بازی از این مجموعه یعنی Asphalt urban GT در سال 2004 برای دستگاه های Nintendo DS و N-Gage عرضه شد (به همراه یک نسخه ساده شده جاوا برای موبایل) کمپانی گیملافت توسعه و انتشار سری بازی های آسفالت را بر عهده دارد.

بازی آسفالت : Urban GT – 2004

بررسی بازی آسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی آسفالت

پلتفرم ها: N-Gage , NDS , J2ME

Asphalt Urban GT یک بازی ویدئویی مسابقه ای برای کنسول های بازی دستی Nintendo DS و Nokia N Gage است. توسط گیم لافت توسعه داده شد و در 21 نوامبر 2004 منتشر شد. از آن به عنوان یکی از اولین بازی های Nintendo DS یاد می شود. این بازی همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از حالت چند نفره بی سیم با حداکثر چهار بازیکن است و گیمپلی را از سه زاویه دوربین نشان می دهد.

این بازی دارای 9 پیست است که از مکان های مختلف دنیا مانند پاریس و شهر نیویورک الگو گرفته اند. 23 اتومبیل از تولیدکنندگان واقعی مانند لامبورگینی، هامر، فولکس واگن و غیره در این بازی حضور دارند و با بیش از 30 آپگرید قابل ارتقا هستند.

بازی آسفالت : Urban GT 2 – 2006

بررسی بازی آسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی آسفالت

پلتفرم ها: N-Gage , NDS , J2ME , Symbian , PSP

Asphalt: Urban GT 2 توسط Gameloft برای NDS، N Gage و PSP تولید و منتشر شده است. نسخه 2.5D Java ME برای موبایل نیز منتشر شد.

نسخه Nintendo DS تقریباً یک سال پس از نسخه N Gage با سازگاری گرافیکی، صوتی و صفحه نمایش دوتایی به بازار عرضه شد. نسخه ای برای PlayStation Portable نیز در مارس 2007 منتشر شد که دارای حالت منحصر به فرد “Time Ride” بود که در نسخه های دیگر این بازی یافت نمی شود.

گیم پلی Urban GT 2 اغلب با Burnout، Need for Speed ​​و عناوین دیگر مقایسه می شود زیرا بازیکنان می توانند با برخورد به ماشین های دیگر، آنها را از بین ببرند. بازیکنان همچنین می توانند از دست خودرو های پلیس فرار کرده یا آنها را از مسیر خارج کنند. یک درجه بندی WANTED (تحت تعقیب) نیز وجود دارد که میزان آگاهی پلیس را در صورت استفاده از نیترو، از بین بردن سایر رقبا یا ایجاد ویرانی در شهر زیاد می کند. این درجه بندی معمولاً به این معنی است که بازیکنان برای پرت کردن حواس اتومبیل ها و هلی کوپتر پلیس باید کاری را که لازم است انجام دهند، در غیر این صورت ممکن است مجبور به ایستادن و پس دادن پول بدست آمده شوند.

بازی آسفالت 3: Street Rules – 2007

بررسی بازی Asphalt از اولین نسخه تا Legends

پلتفرم ها: N-Gage , J2ME , Symbian , Windows Mobile

Asphalt 3: Street Rules توسط Gameloft Shanghai ساخته شد. در سال 2006 برای موبایل های جاوا، در 2007 برای تلفن های همراه غیر جاوا منتشر شد و همچنین در سال 2008 برای پلتفرم بازی N Gage 2.0 نوکیا رونمایی شد. این اولین بازی موبایلی سری آسفالت بود که برای Nintendo DS منتشر نشد.

گیم پلی بازی شامل حالت “Instant race” است که در آن بازیکن با یک اتومبیل شانسی در یک مسابقه و پیست تصادفی قرار می گیرد و حالت “Career” که حالت اصلی بازی است. در این حالت بازیکن با یک Mini Cooper S شروع به کار می کند. گزینه هایی برای باز کردن قفل 11 اتومبیل اسپورت دیگر نیز وجود دارد که هرکدام تنظیمات خاص خود را دارند.

بازی آسفالت 4: Elite Racing – 2008

بررسی بازی آسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی آسفالت

پلتفرم ها: N-Gage , J2ME , Symbian , Windows Mobile , ios , DSiWare , BlackBerry OS

Asphalt 4: Elite Racing توسط گیملافت توسعه یافته و منتشر شده است. این نسخه برای iOS و iPod در تاریخ 28 آگوست 2008 منتشر شد. نسخه N Gage در 20 ژانویه 2009، ورژن تلفن های همراه در اواسط ژوئیه 2008 ؛ و نسخه DSiWare در 6 جولای 2009 منتشر شد. این بازی اولین بازی از سری بازی اسفالت است که برای سیستم عامل iOS منتشر شده است. بعداً، در سال 2014، این بازی از اپ استور حذف شد.

گیم پلی اصلی شامل این است که بازیکن با یک ماشین شروع می کند و از طریق پیروزی در مسابقات و انجام کارهای غیرقانونی درآمد کسب می کند. سپس می توان برای ارتقا یا خرید اتومبیل های جدید هزینه کند.

بازی آسفالت 5 – 2009

بررسی بازی آسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی آسفالت

پلتفرم ها: ios , Android , Symbian^3 , Windows Phone 7 , Bada , webOS

Asphalt 5 در سال 2009 توسط Gameloft به عنوان قسمت پنجم از سری بازی اسفالت توسعه داده و منتشر شده است. این بازی برای iOS در 2 نوامبر 2009 منتشر شد برای Android در 20 آوریل، برای Symbian^3 و Bada در 22 دسامبر و برای Windows Phone 7 در تاریخ 25 ژوئیه 2012 معرفی شد. نسخه PSP نیز برنامه ریزی شده بود، اما لغو شد. Asphalt 5 HD (نسخه با کیفیت بالا از بازی) در تاریخ 1 آوریل 2010 در فروشگاه App store و Android Market منتشر شد. در سال 2014 تمامی نسخه های Asphalt 5 از این دو فروشگاه حذف شدند.

گیم پلی Asphalt 5 بسیار شبیه Asphalt 4 Elite Racing است، به بازیکن این امکان را می دهد که برای هدایت ماشین، گوشی خود را کج کند یا از فرمان مجازی روی صفحه استفاده کند. این بازی همچنین دارای حالت چند نفره است، هم بصورت آفلاین از طریق Wi Fi و بلوتوث، و هم بصورت آنلاین از طریق اتصال به اینترنت.

در این بازی همچنین 30 اتومبیل و 17 پیست برای مسابقه وجود دارد.

اسفالت 5 پس از انتشار، به طور کلی نقد های مطلوبی را دریافت کرد. نسخه iOS دارای نمره کل 82 از 100 در Metacritic است، و دارای نمره 87٪ در GameRankings است.

بازی آسفالت 6: Adrenaline – 2010

بررسی بازی آسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی آسفالت

پلتفرم ها: iOS, OS X, Android, Symbian^3, J2ME, BlackBerry Tablet OS, Bada, webOS

Asphalt 6: Adrenaline به عنوان قسمت ششم از سری آسفالت توسط گیملافت ساخته و منتشر شده است. این بازی برای iOS در 21 دسامبر 2010، برای Mac OS X در 17 فوریه 2011، برای Android در 15 ژوئن، برای Symbian^3 در 20 ژوئیه، برای webOS در 3 سپتامبر و برای Bada 2.0 در 10 ژانویه 2012 منتشر شد.

گیم پلی بازی Asphalt 6 Adrenaline شبیه دو نسخه قبل است؛ می توانید برای هدایت ماشین، گوشی خود را کج کنید یا از فرمان مجازی روی صفحه استفاده کنید. این بازی همچنین دارای حالت چند نفره است، هم آفلاین از طریق Wi Fi و بلوتوث، و هم آنلاین از طریق اتصال به اینترنت.

Asphalt Audi RS 3 – 2011

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم: ios

Asphalt Audi RS 3 که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، همکاری بین Gameloft و Audi بود. فقط یک ماشین قابل بازی داشت و با نصب این بازی شما در زندگی واقعی فرصتی برای برنده شدن آئودی RS 3 داشتید. با پایان جشنواره، این بازی از فروشگاه اپل حذف شد، اما اگر هنوز برنامه را نصب کرده بودید، می توانستید از آن استفاده کنید.

بازی آسفالت 3D – 2011

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم: Nintendo 3DS

یکی دیگر از بازی های سری آسفالت است که توسط Gameloft برای کنسول بازی دستی Nintendo ساخته شده است و توسط Konami در ژاپن و Ubisoft در سراسر جهان منتشر شد. این بازی در ژاپن در تاریخ 10 مارس 2011، در اروپا در 25 مارس 2011، در آمریکای شمالی در 27 مارس 2011، و در استرالیا در 31 مارس 2011 منتشر شد. Asphalt 3D آخرین بازی مجموعه آسفالت است و که برای 3DS منتشر شد.

این بازی حاوی 17 پیست و 42 اتومبیل است. چندین حالت بازی از جمله حالت چند نفره آفلاین برای حداکثر شش بازیکن با استفاده از اتصال بی سیم قابل انجام است. Asphalt 3D با بسیاری از انتقادها که به دلیل کنترل های ضعیف، اشکالات زیاد، کیفیت کم و فریم ریت پایین بود، نظرات منفی دریافت کرد. این بازی دارای امتیاز 43 در Metacritic است.

Asphalt Injection – 2011

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم: PS Vita , Android

Asphalt: Injection توسط Gameloft برای پلی استیشن ویتا و اندروید ساخته شده و در سال 2011–2012 منتشر شده است. درست مثل Asphalt 3D، توسط کونامی در ژاپن و یوبی سافت در سراسر جهان منتشر شد.

این بازی شامل سه حالت اصلی است. حالت “Career” به بازیکن اجازه می دهد قفل مسیر ها، اتومبیل ها و آپگرید های پیشرفته را باز کند. در “Free Play” بازیکن می تواند در مسیر ها و وسایل نقلیه ای که قفل آنها باز شده، بازی کند. حالت “چند نفره” به بازیکن امکان می دهد در مقابل دیگران به صورت آنلاین بازی کند. این بازی شامل 52 اتومبیل، 20 مرحله و 15 مسیر مسابقه از نسخه اندروید Asphalt 6 Adrenaline می باشد.

نسخه اندروید به طور انحصاری برای Lenovo K860 منتشر شد و دو ماشین اضافی داشت که واقعی نبودند اما به آئودی R8 و فراری FXX شباهت داشتند.

Asphalt 7: Heat – 2012

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم ها: iOS, Android, Windows Phone 8, Windows 8, Windows 10, BlackBerry 10, BlackBerry Tablet OS

Asphalt 7: Heat توسط Gameloft ساخته و منتشر شده است. این بازی در 21 ژوئن 2012 برای iOS منتشر شد؛ برای اندروید در تاریخ 25 ژوئن و برای ویندوز (از طریق فروشگاه Windows) در تاریخ 22 آگوست 2013 منتشر شد.

گیم پلی بازی Asphalt 7 شباهت زیادی به بازی های قبلی سری Asphalt دارد، یعنی به بازیکن این امکان را می دهد که دستگاه را کج کند، کنار صفحه را لمس کند یا از فرمان مجازی روی صفحه برای هدایت استفاده کند. این بازی همچنین دارای حالت چند نفره است، هم  از آفلاین طریق Wi Fi و بلوتوث، و هم جهانی از طریق اتصال به اینترنت.

سیستم رتبه بندی پنج ستاره برای هر مسابقه، استفاده از اهداف اولیه و ثانویه از Asphalt 6: Adrenaline همه در Asphalt 7 حفظ شده است. 80 ماشین واقعی در بازی موجود است که به 7 کلاس تقسیم می شوند.

بازی آسفالت 8: Airborne – 2013

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

 

پلتفرم ها: (iOS, Android, Windows Phone 8, Windows RT, Windows 8, BlackBerry 10, Windows 10 , tvOS, Tizen)

Asphalt 8 توسط Gameloft Barcelona ساخته شده و توسط Gameloft منتشر شده است. در 22 آگوست 2013 برای iOS و اندروید، 13 نوامبر برای ویندوز و ویندوز فون، 15 ژانویه 2014 برای BlackBerry 10 منتشر شد. طبق توضیحات بازی در App Store و Microsoft، آسفالت 8 حدود 350 میلیون بازیکن دارد.

گیم پلی بازی شبیه به بازی های قبلی سری Asphalt بوده، و به شما امکان را می دهد برای هدایت دستگاه خود را کج کنید، یا از فرمان مجازی روی صفحه استفاده کنید.

سیستم درجه بندی پنج ستاره برای هر مسابقه، استفاده از اهداف اولیه و ثانویه برای بدست آوردن ستاره های بیشتر که در آسفالت 6 آدرنالین و همچنین در آسفالت 7 مورد استفاده قرار گرفتند، همگی در آسفالت 8 حفظ شده اند. همانطور که از نام آن پیداست، تمرکز Airborne بر روی پرش است، با مسیر هایی که دارای پرش های بسیار بیشتری نسبت به بازی های قبلی هستند. علاوه بر انجام پرش های استاندارد، بازیکن همچنین می تواند چرخش های مسطح (با دریفت زدن روی جایگاه های پرش) را انجام دهد.

موتور سیکلت ها نیز به این بازی اضافه شده اند که هیجان بازی را دوچندان می کنند. به طور کلی می توان گفت این بازی بهترین نسخه ساخته شده در فرانچایز آسفالت است.

Asphalt Overdrive – 2014

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم ها: iOS, Android, Windows Phone 8, Windows 8, Windows 10, Windows 10 Mobile

Asphalt Overdrive یک بازی ویدیویی رانندگی بی پایان محصول سال 2014 است که توسط Gameloft منتشر و توسط استودیوی مادریدی آنها توسعه یافته است. در ژوئن 2014 در رویداد E3 2014 برای iOS، Android و Windows Phone، ویندوز منتشر شد. این بازی دیگر پشتیبانی نمی شود.

همانطور که قبلاً گفته شد، Asphalt Overdrive به عنوان یک بازی بی پایان ارائه می شود و حالت مسابقه سنتی را ارائه نمی دهد. مانند بازی های قبلی، اتومبیل ها به طور خودکار شتاب می گیرند، اما فقط به یک مسیر ثابت و بی پایان با سه خط محدود می شوند. رد کردن موانع و سبقت گرفتن از ماشین های دیگر، نیتروژن را زیاد می کند و بازیکن می تواند از آن برای فرار از دست پلیس استفاده کند.

Asphalt Nitro – 2015

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم ها: Android, Java ME, Tizen

Asphalt Nitro یک نسخه فرعی از سری آسفالت است که برای دستگاه های میان رده یا افرادی که توانایی نصب آسفالت 8 را ندارند طراحی شده است. در می سال 2015 برای سیستم عامل اندروید و جاوا معرفی شد.

Asphalt Nitro یک بازی بسیار کم حجم و سبک است و حجم فایل آن 25 مگابایت قبل از نصب و 110 مگابایت بعد از آن است. این برای کاربرانی که از تلفن های هوشمند اندرویدی با فضای ذخیره سازی داخلی محدود برخوردارند، بسیار عالی است.

Asphalt Xtreme – 2016

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم ها: iOS, Android, Windows 8, Windows Phone 8, Windows 10, Windows 10 Mobile

Asphalt Xtreme همچنین به عنوان Asphalt Xtreme Rally Racing شناخته می شود، توسط Gameloft منتشر شد. این بازی اولین نسخه مسابقه خارج از جاده در سری بازی اسفالت بود.

پشتیبانی از بازی از آگوست 2015 تا سپتامبر 2017 ادامه داشت. پس از اخراج 60 نفر و به دنبال تعطیلی استودیوی مادرید، توسعه این بازی متوقف شده است.

Asphalt Street Storm – 2017

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم ها: iOS, Android, Windows 8, Windows 10

در بازی Asphalt Street Storm در مسابقات درگ با سرعت بالا شرکت می کنید. هدف شما این است که تمام دنده ها را کاملاً به موقع تغییر دهید تا اولین کسی باشید که از خط پایان عبور می کند. سیستم های کنترلی در Asphalt Street Storm Racing بسیار شبیه عناوین درگ دیگر مانند CSR Racing است.

بازی آسفالت 9: Legends

بررسی بازی اسفالت از اولین نسخه تا Legends

بازی اسفالت

پلتفرم ها: iOS, Android, Windows 10, Nintendo Switch, macOS

Asphalt 9: Legends توسط Gameloft Barcelona ساخته و Gameloft آن را منتشر کرده است. این بازی نهمین قسمت اصلی از سری بازی اسفالت بوده و در 25 ژوئیه 2018 منتشر شده است. در مقایسه با نسخه های قبلی، چندین ویژگی جدید و پیشرفته وجود دارد، مانند ماشین های معتبر، سیستم کنترل جدید، از جمله حالت رانندگی اتوماتیک به نام Touch Drive، حالت های مسابقه جدید، نیترو موج شوک و البته گرافیک بینظیر.

گیم پلی بازی آسفالت 9 با تفاوت های محسوسی در گرافیک و طراحی مشابه Asphalt 8: Airborne است. در حال حاضر 123 اتومبیل در این بازی وجود دارد. مانند نسخه قبلی، هر یک از اتومبیل ها به تدریج از یک کلاس D، C، B، A و S برخوردار هستند. بازیکن با یک ماشین در پایین ترین کلاس (کلاس D) یعنی میتسوبیشی لنسر شروع به بازی می کند.

از نظر شما کدام نسخه از بازی آسفالت از همه بهتر بود؟ می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

آسفالت ۹ فوق العاده هست

TheFreeCritic

ممنون از مقاله ولی فکر کنم این ای پی دیگه مرده

Milad7

محبوب ترین بازی ماشین سواری موبایل✅

uriabnd

Asphalt 10 کی میاد؟؟:(

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا