حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهکارهای مخصوص زنان برای افزایش اعتماد به نفس

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

همواره در جوامع سنتی به زنان با دیدی حقارت آمیز نگریسته شده است. اما امروزه حتی در جوامعی که هنوز وجوهی از سنتی بودن در آنان دیده می شود، زنان پای ثابت تمام کارزارها هستند. امروزه زنان با مردان در مجامع علمی، هنری، شغلی و … برابری و رقابت می کنند. اما متاسفانه در جامعه ی ما بنابر دلایل مختلف دید بسیاری از زنان نسبت به خودشان دید ناخوشایندی است. آنها خودشان را از مردان ضعیف تر می پندارند و در نتیجه در مقایسه با مردان اعتماد به نفس زنان در سطح پایین تری قرار دارد.

در این مقاله می خواهیم راجع به اعتماد به نفس زنان با شما سخن بگوییم و راهکارهای شگفت انگیزی برای افزایش اعتماد به نفس در زنان در اختیار شما قرار دهیم.

ویژگی های یک فرد با اعتماد به نفس

اگر نگاهی به کتاب های روانشناسی اعتماد به نفس بیندازید حتما با چند و چون اعتماد به نفس به خوبی آشنا خواهید شد. به علاوه در مجله ی موفقیت خودساخته به خوبی به مسائل مرتبط با روانشناسی اعتماد به نفس پرداخته شده است. شما می توانید با سر زدن به سایت اینترنتی این مجله به مطالب مفیدی در رابطه با اعتماد به نفس دست پیدا کنید.ما هم در ادامه به صورت مختصر ویژگی های یک فرد با اعتماد به نفس را در چند جمله برای شما بازگو می کنیم:

  1. چنین فردی به خودش و توانایی هایش ایمان کامل دارد.
  2. او از ظاهر خودش نهایت رضایت را دارد.
  3. در جمع های مختلف با صدای رسا و واضح صحبت می کند.
  4. چنین فردی شهامت انجام دادن کارهای بزرگ را درد.
  5. فرد با اعتماد به نفس نگران قضاوت ها و سخن هایی که دیگران پشت سرش می زنند نیست
  6. او فرد مسئولیت پذیری است زیرا می داند از عهده ی کارهایی که به او سپرده می شوند بر می آید.
  7. یک فرد با اعتماد به نفس یک فرد خلاق نیز هست.

زنان و اعتماد به نفس

ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم به طور کلی یک راه افزایش اعتماد به نفس نیز محسوب می شود. حال آنکه در جامعه ما این ویژگی به صورت بارزی در بیشتر مردان دیده می شود. همانطور که گفته شد اعتماد به نفس زنان در جامعه ی ما و به تبع چنین ویژگی هایی در آنان کمتر مشاهده می شود. لازم است تمام زنان سرزمین ما با باورهای کلیشه ایی و قدیمی خود مقابله کنند و نگذارند نگاه مردسالارانه همچنان در جامعه ی ما حاکم باشد. این خود زنان هستندکه باید برای چنین مهمی تلاش کنند و چنین تلاشی از ذهن و فکر خودشان شروع می شود. بنابراین ما راهکارهای افزایش اعتماد به نفس که مخصوص زنان هستند را در ادامه بیان می کنیم.

پنج راهکار کاملا عملی برای افزایش اعتماد به نفس زنان

برای اینکه زنان بتوانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند، راهکارهای زیررا مطابق با نظرات سایت موفقیت خودساخته توصیه می کنیم:

1. باورهای خود را تغییر دهید

شما جنس ضعیف نیستید. شما مانند همسرتان، برادرتان و پدرتان حق حضور در اجتماع را دارید. به علاوه توانایی های شما با توانایی های مردان تفاوتی ندارد. مغز شما نیز از قدرت تحلیل و پردازش بالایی برخوردار است و توانایی یادگیری سخت ترین مسائل را دارد.

2. خودتان را سرزنش نکنید

حتما برایتان پیش آمده که غذای مهمانی را سوزانده اید، ظرف گران قیمتی را شکسته اید، پیراهن سفید همسرتان را با لباس های رنگی شسته اید یا تصادف رانندگی کوچکی را تجربه کرده اید. هیچ کدام از اینها و مسائل بدتر از اینها نباید باعث شوند شما خودتان را سرزنش کنید. چنین اتفاق هایی برای هرکسی هم پیش می آیند. منتها دیگران خودشان را برای چنین مسائل پیش و پا افتاده ایی سرزنش نمی کنند و تا مدتها زانوی غم بغل نمی گیرند.

3. فداکاری های بی مورد را کنار بگذارید

فداکاری بیش از حد سم مهلکی است. سمی که به مرور اعتماد نفس شما را در خود حل می کند و از شما چیزی باقی نمی گذارد. از دلسوزی های بی جا، مهربانی های بیش از حد و ایثارگری های بدون چشم داشت دست بردارید. خودتان را در اولویت قرار دهید.

4. به خانه نشینی عادت نکنید

ممکن است شما یک زن خانه دار باشید که به کارهای خانه و رفت و روب خو گرفته ایید و فکر می کنید رسالت شما در زندگی همین مسائل است. سخت اشتباه می کنید. دست از کارهای تکراری منزل بردارید. به کوهنوردی یا پیاده روی بروید. در کلاسی که علاقه دارید ثبت نام کنید یا تنهایی به مهمانی بروید. اینها باعث می شوند شما تجربیات متنوعی کسب کنید و با ذهن بازتری به خودتان بنگرید.

5. شما تنها یک مادر، یک همسر یا یک دختر دلسوز نیستید

برای خودتان هویتی مستقل از چنین نسبت هایی تعریف کنید. سعی کنید قبل از آنکه یک مادر یا یک همسر باشید خودتان باشید. استقلال هویتی را تجربه کنید. تعریف از خودتان را منوط به دیگران نکنید. شما یک شخص خاص هستید با علایق و سلایق خاص که باید برای آنها و برای خودتان اهمیت قائل باشید.

سخن پایانی

امیدواریم مطالب فوق برای شما و پیشرفت شخصیتان در زندگی مفید بوده باشد. برای مطالعه بیشتر در رابطه با مسائل مرتبط با روانشناسی اعتماد به نفس کافی است به سایت مجله موفقیت خودساخته سری بزنید. با بهره بردن از مطالب مجله خودساخته به صورت شگفت انگیزی اعتماد به نفستان را بهبود خواهید بخشید، در کنترل استرس و اضطراب توانا خواهید شد، تعارضات خانوادگی تان را به حداقل خواهید رساند و از خودتان شناخت کاملی به دست خواهید آورد که مهارت تصمیم گیری را در شما افزیش خواهد داد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خانم های ایرانی ذاتا خدای اعتماد به نفسن خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات