حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نصب سیستم عامل ویندوز از طریق فلش مموری

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | آموزش و راهنمایی

تصمیم گرفتیم شیوه نصب ویندوز (همه نسخه ها) از طریق فلش مموری را آموزش دهیم تا به آسانی و سرعت بیشتر اقدام به نصب ویندوز مورد نظرتان کنید. با ما همراه باشید.

نصب ویندوز با فلش :

اولین و مهم ترین مزیت نصب ویندوز با فلش درایو سرعت فوق العاده آن و کمتر شدن زمان نصب ویندوز در مقایسه با استفاده از DVD ها است. در تجربه شخصی این مدت زمان تا یک چهارم مدت زمان نصب ویندوز از طریق DVD نیز رسیده است که البته این مورد به سیستم مورد استفاده شما نیز بستگی دارد. مزیت دیگر آن این است که دیگر نگران خراب شدن سی دی و مشکلات ناشی از خش افتادن بر روی آن ها و مسایل از این دست نیستید و می توانید به آسانی به عوض کردن ویندوز بر روی الترابوک ها و یا سیستم هایی که فاقد درایو نوری هستند، بپردازید.

 

خب سخن را کوتاه می کنیم و به سراغ مراحل انجام کار می رویم:

ابتدا برای شروع کار به فایل ISO ویندوز مورد نظرتان نیاز دارید که اگر می خواهید نسخه ویندوز 10 فعلی را نصب کنید در سایت مایکروسافت این فایل موجود است و سایت های دیگر هم اقدام به آماده سازی این فایل کرده اند که به آسانی می توانید آن را دانلود کنید ولی اگر DVD ویندوز را در اختیار دارید، قبل از هر کاری ابتدا باید فایل ISO از آن تهیه کنید که می توانید برای انجام این کار از برنامه Ultra ISO و یا هر برنامه دیگری که این قابلیت را دارا باشد استفاده کنید.

حال باید فلش مموری که تصمیم گرفته اید تا ویندوز را از طریق آن نصب کنید را بوتیبل کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد و حتی می توانید از طریق cmd خود ویندوز نیز این کار را انجام دهید ولی به دلیل تعداد زیاد کدها و دستورات لازم، بهتر است از برنامه رایگان و کم حجم Rufus استفاده کنید.

کار با Rufus  بسیار راحت و سریع انجام می پذیرد، در ضمن این برنامه پرتابل است و احتیاج به نصب نیز ندارد.

ابتدا برنامه را اجرا کنید.

از قسمت مشخص شده در عکس زیر فایل ISO را انتخاب کنید.

نصب ویندوز از روی فلش

نصب ویندوز از روی فلش

 

در قسمت کشویی اول (Device) فلش مورد نظر را انتخاب کنید.

در انتها بر روی استارت کلیک کنید و اگر با پیغامی مواجه شدید، ok را بزنید.

بسته به سرعت فلش شما ممکن است این فرآیند تا چند دقیقه نیز طول بکشد.

کار تمام است.

از این پس می توانید با استفاده از فلش مموری اقدام به نصب سریع تر و راحت ویندوز نمایید.

نکته: برای نصب ویندوز از طریق فلش باید پس از راه اندازی مجدد سیستم از طریق منوی بوت و یا تنظیمات بایوس، فلش مموری را انتخاب کنید. درضمن سیستم شما باید قابلیت بوت از طریق فلش مموری را دارا باشد.

 

شما نیز در این مطلب مشارکت کنید.

اگر آموزش و یا ترفندی دارید که فکر می کنید برای بقیه کاربران مفید است برای ما ارسال کنید تا دیگر کاربران نیز بتوانند از آن ها استفاده نمایند. همچنین اگر آموزش خاصی مد نظرتان است با ما در میان بگذارید تا به آن بپردازیم.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون🙂 من همیشه ویندوز را از طریق فلش نصب میکنم

Arad.Htc

با عرض سلام و خسته نباشید آقای فروغی لطفا آموزش نصب ویندوز 10 کرکی از طریق دانلود بزارید ماکه پول لاینسس رو نداریم چه کنیم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی