حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام رسان بیسفون به پایان راه رسید!

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی

پیام رسان بیسفون با ارسال پیام به کاربران خود خبر از توقف ارائه خدمات به مخاطبان خود در آینده ای نزدیک را داد و اعلام کرد سرورهای این پیام رسان داخلی برای همیشه خاموش خواهد شد.

پیام رسان بیسفون تعطیل می شود

در حالی که مسئولان مدام مردم را تشویق به استفاده از پیام رسان های داخلی می کنند و به گفته آن ها امروزه پیام رسان های ایرانی در بین مخاطبان برای خود جا بازکرده و کاربران زیادی دارند، اما امروز خبری منتشر شد که پیام رسان بیسفون که یکی از اولین و قدیمی ترین پیام رسان های داخلی نیز هست پس از ۸ سال فعالیت در این زمینه، به پایان کار خود رسیده است و دیگر به کاربران خدمات ارایه نمی کند!

گفتنی است بیسفون که از اولین پیام رسان های بومی است و در سال ۹۷ وام ۵ میلیارد تومانی از وزارت ارتباطات دریافت کرده بود، با اعلام مدیر آن – محمد داوری – ۱۵ اسفند ۹۹ سرور‌های خود را برای همیشه خاموش می‌کند. حال این سوال پیش می آید که چرا با وجود صرف هزینه میلیاردی از سوی وزارت ارتباطات این پیام رسان متوقف خواهد شد؟

پیام رسان بیسفون

پیام رسان بیسفون

محمد داوری مدیرعامل پیام رسان بیسفون از ارائه جزئیات این خبر صرف نظر کرد و جزئیات آن را به روز‌های آتی موکول کرد.

کشوری که امروزه با شرایط بد اقتصادی مواجه است و اکثر جوانان به دنبال کار و اشتغال و حتی برای گرفتن تسهیلات باید از هفت خوان رستم عبور کنند، چطور برای یک سری از شرکت های این چنینی وام های کلانی داده می شود؟

حتی اگر بحث وام ۵ میلیارد تومانی این پیام رسان داخلی را نادیده بگیریم، قطعا هزینه ای که برای تبلیغات آن در محافل گوناگون از صدا و سیما گرفته تا وزارت ارتباطات و… شده است بسیار بیشتر از ارقام و اعدادی است که مطرح می شود.

آیا واقعا این وام ۵ میلیاردی و سایر هزینه ها و حمایت های همه جانبه ای که برای این گونه پیام رسان ها و نرم افزارهای داخلی می شود، برگردانده شده است؟ آیا همچنان حمایت و تبلیغات پیام رسان های داخلی با وجود ضعف گسترده در خدمات رسانی به کاربران و فیلترینگ سایر پیام رسان های خارجی ادامه پیدا می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خداحافظ

Milad7

چقدر رانت و وام های بلاعوض خرج این پیام رسان های داخلی شد ، آخرم هیچ بر هیچ و به نوبت بسته میشن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی