حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین جایگزین تلگرام چیست؟

تلگرام فضایی بیش از یک پیام رسان است! این شبکه اجتماعی با ارایه تعاریف جدیدی همچون کانال، سوپرگروه، مدیریت ویژه گروه ها و ربات ها امکاناتی را به شما می دهد که قطعا نظیر آن ها را در هیچ فضای دیگری پیدا نمی کنید. به جز این روش های انتشار و استفاده از محتوا می توان گفت ویژگی های بی نظیری همچون Instant View، ارسال فایل بدون محدودیت نوع و حجم، Live Location، قابلیت فعال کردن یک حساب کاربری روی چند دستگاه به صورت همزمان، فعال سازی چند حساب کاربری روی یک دستگاه، کاملا ابری بودن و فضای نامحدود ذخیره سازی، قابلیت نصب روی گستره وسیعی از دستگاه ها به خصوص دسکتاپ، نسخه تحت وب و خیلی امکانات دیگر در هنگام چت کردن از جمله پاسخ دادن مستقیم به یک پیام از جمله مواردی بود که تنها و تنها در تلگرام پیدا می شد و بعد از ارایه برخی آن ها در این سیستم به بعضی پیام رسان های دیگر اضافه شد. بنا به دلایلی وضعیت این شبکه اجتماعی بسیار مفید در حاله ای ابهام است به همین دلیل سعی کردیم بهترین جایگزین تگرام را معرفی کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پیام رسان های داخلی

آی گپ (iGap)

آی گپ

آی گپ

وجود نسخه دسکتاپ و سازگاری با سیستم عامل های مختلف از مهم ترین ویژگی های یک جایگزین برای تلگرام است. آی گپ با سازگاری گسترده از دسکتاپ تا موبایل، قابلیت ارسال و دریافت انواع فایل در حجم های مختلف، کانال و گروه های مختلف می تواند نمونه داخلی خوبی برای تلگرام باشد.

دانلود آی گپ (iGap) اندروید / دانلود آی گپ (iGap) برای iOS / دانلود آی گپ (iGap) ویندوز

دانلود آی گپ (iGap) لینوکس / دانلود آی گپ (iGap) مک

سروش (soroush)

پیام رسان سروش

پیام رسان سروش

سروش شاید تبلیغ شده ترین پیام رسان داخلی باشد! امکانات خوبی در پیام رسان موبایل عرضه می شود. کانال ها و گروه ها از جمله مهم ترین توانایی هاییست که این پیام رسان را برای جایگزین تلگرام بودن می تواند معرفی کند. موجود بودن در نسخه دسکتاپ اهمیت زیادی دارد اما البته تجربه ما از این پیام رسان کندی خدمات مشخصی را نشان می دهد که مربوط به زیرساخت آن است و امیدواریم به عنوان یک نمونه داخلی خوب، بهبود پیدا کند. این سرویس همچنین امکان ارسال انواع فایل و در حجم های مختلف را دارد.

دانلود پیام رسان سروش اندروید / دانلود پیام رسان سروش iOS / دانلود پیام رسان سروش ویندوز

دانلود پیام رسان سروش برای لینوکس / دانلود پیام رسان سروش برای مک

بله (Bale)

پیام رسان بله

پیام رسان بله

پیام رسان بله حاصل نگاه آینده نگرانه بانک ملی به پرداخت بر بستر پیام رسان ها است. این پیام رسان که گستره وسیعی از سیستم عامل ها (به جر مک و لینوکس) را پشتیبانی می کند یک برترین نسبت به دو پیام رسان بالایی دارد و آن نسخه وب است! شما می توانید با بله علاوه بر استفاده از توانایی های پیام رسانی، پرداخت های خود را نیز بر بستر آن داشته باشید.

دانلود پیام رسان بله اندروید / دانلود پیام رسان بله iOS / دانلود پیام رسان بله ویندوز (64 بیتی) – 32 بیتی
پیام رسان بله نسخه تحت وب

 

بیسفون پلاس (bisphone plus)

پیام رسان بیسفون پلاس

پیام رسان بیسفون پلاس

بیسفون را می توان اولین پیام رسان ایرانی دانست که خیلی خوب و قوی کار کرد، شاید آن را با مکالمه رایگان اینترنتی حتی برای خطوط ثابت به خاطر داشته باشید. این پیام رسان متاسفانه سازگاری بالایی با سیستم عامل های مختلف ندارد. شما می توانید بیسفون را روی اندروید و iOS دانلود کنید. همچنین این پیام رسان امکانات ویژه ای برای کسب و کارها دارد.

دانلود بیسفون اندروید / دانلود بیسفون iOS

پیام رسان های خارجی

واتس اپ (Whats app)

پیام رسان واتس اپ

پیام رسان واتس اپ

شماره یک پیام رسان های جهانی واتس اپ است و نام آن واتس اَپ است نه واتس آپ! واتس اپ هر چقدر خوب و عالی ظاهر می شود اما در نهایت یک پیام رسان است نه فضایی همچون تلگرام! یعنی واتس اپ کانال یا سوپر گروه ندارد و در آن نمی توانید آهنگ یا فایل با هر پسوندی بفرستید، همچنین این سیستم کاملا ابری نیست و در صورت انتقال به دستگاه دیگر نیاز دارید داده های خود را با سرویس ثالث هچون گوگل درایو هماهنگ کنید و آپلود و دانلود ناخوشایندی داشته باشید. مکالمه صوتی و تصویری از اصلی ترین نقاط قوت واتس اپ به شمار می رود.

سرعت بالا، کیفیت و گستردگی و آشنایی مخاطبین در استفاده از آن می تواند مهم ترین فاکتور برای جایگزینی تلگرام باشد. این پیام رسان برای سیستم عامل های زیادی ارایه شده است اما کیفیت نسخه دسکتاپ آن و شرایط استفاده مناسبی ندارد. در حقیقت واتس اپ گسترده ترین سازگاری با انواع موبایل ها دارد اما دقیقا امروز به پشتیبانی از سیستم عامل های بلک بری، ویندوزفون 8، اندروید 2.3.7 و نوکیا S40 پایان می دهد. متاسفانه سیستم عامل لینوکس توسط واتس اپ پشتیبانی نمی شود اما به لطف نسخه تحت وب نگرانی از این بابت نیست.

دانلود واتس اپ اندروید / دانلود واتس اپ iOS / دانلود واتس اپ ویندوز

دانلود واتس اپ مک / دانلود واتس اپ ویندوزفون / واتس اپ تحت وب

لاین (Line)

پیام رسان لاین

پیام رسان لاین

لاین نامی است آشنا که مدت زیادی از آن در ایران استفاده می شد. لاین که نمونه ای شبیه به ویچت به شمار می رود با داشتن قابلیت ارسال پست می تواند از نظر شبکه اجتماعی بودن حتی کامل تر از تلگرام ظاهر شود اما موضوع مهمی که در این بین وجود دارد طراحی نچسب (!) این سرویس است که شخصا دوست ندارم اما شاید شما دوست داشته باشید. گستردگی سازگاری لاین با سیستم عامل های مختلف نیز در کلاس بالای قرار می گیرد، این برنامه حتی نسخه لایت مخصوص اندروید را نیز داراست. مکالمه تصویری از دیگر برتری های لاین است.

دانلود لاین لایت (Line Lite) اندروید

 دانلود لاین اندروید / دانلود لاین iOS / دانلود لاین ویندوز

دانلود لاین مک / دانلود لاین ویندوزفون / لاین تحت وب

ایمو (imo)

پیام رسان ایمو (imo)

پیام رسان ایمو (imo)

پیام رسان ایمو را با استیکرهای سبزه هندی و نمایش در لحظه تایپ کردن به یاد دارم! این روزها خیلی از کاربران برای مکالمه صوتی و تصویری از آن استفاده می کنند و محبوبیت خوبی در کشور ما دارد. این سرویس را می توانید روی سیستم عامل های مختلف نصب کنید اما انتظار تلگرام بودن را نداشته باشید، یعنی کانال و سوپرگروه آنجا وجود ندارد.

دانلود ایمو اندروید / دانلود ایمو iOS / دانلود ایمو ویندوز

دانلود ایمو مک

ویسپی (Wispi)

پیام رسان ویسپی

پیام رسان ویسپی

این میکس به شما تقدیم می شود توسط … ! ویسپی پیام رسانی مدتی است که تلاش دارد از احتمال حذف شدن تلگرام استفاده کند و خود را جایگزین نماید. امکانات خوبی دارد، کانال و گروه های 200 نفره (نه سوپرگروه) در آن وجود دارد. همچنین قابلیت مکالمه صوتی حتی با تلفن ثابت (با هزینه) وجود دارد. ویسپی فقط روی موبایل و برای سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است.

دانلود ویسپی اندروید / دانلود ویسپی iOS

سیگنال (Signal)

پیام رسان سیگنال

پیام رسان سیگنال

سیگنال پیام رسانی است که ادوارد اسنودن به شما پیشنهاد می دهد پس اگر امنیت برای شما فاکتور اول است، بسم الله! سیگنال پیام رسان بدون کانال است و سوپر گروه نیز ندارد اما قابلیت ارسال فایل در آن موجود است. نسخه دسکتاپ نیز در دسترس است اما در حین نوشتن این مطلب با فعال سازی مشکل داشتیم و این احتمالا به معنی اعمال محدودیت برای این پیام رسان نیز هست.

دانلود سیگنال اندروید / دانلود سیگنال iOS / دانلود سیگنال ویندوز

دانلود سیگنال مک

الو (Allo)

پیام رسان الو

پیام رسان الو

و در نهایت پیام رسانی که دوست داشتیم اول لیست خود قرار بدهیمش اما گوگل این توانایی را در آن قرار نداد و قابل مقایسه با برترین های این زمینه نیست! الو با سر و صدای زیادی عرضه شد اما عملکرد خوبی نداشت و ندارد. تنها برتری را می توان در هوش مصنوعی بومی شده در آن ببینیم که Google Assisstant است. این خود لذت خاصی دارد اما نبود کانال، سوپرگروه، مدیریت گروه مناسب، پاسخ دادن به پیام، مکالمه صوتی و تصویری (نیاز به برنامه Duo) است. الو را می توان صرفا یک پیام رسان عادی آنلاین خوب دید. الو را می توانید روی موبایل یا تحت وب داشته باشید که نبود نسخه دسکتاپ می تواند ضعف مشخصی باشد.

دانلود الو اندروید / دانلود الو iOS / الو تحت وب

آی مسیج (iMessage)

پیام رسان iMessage

پیام رسان iMessage

آی مسیج چون مخصوص دستگاه های iOS و مک است را نمی توان به صورت گسترده پیشنهاد داد اما اگر شما و دوستان تان در یک فضای اپل طور (!) هستید می توانید از آن به خوبی و بدون هیچ دغدغده ای استفاده کنید. شما برای استفاده از آن نیازی به دانلود ندارید چون به صورت پیش فرض روی دستگاه شما نصب است. علاوه بر آن همچنین برای تماس صوتی و تصویری می توانید از Face Time که آن هم به صورت پیش فرض روی دستگاه iOS شما نصب است بهره ببرید.

اجازه بدهید پیام رسان های گسترده را در یک جدول برای قابلیت های متفاوت با هم مقایسه کنیم:

مقایسه پیام رسان های اینترنتی

مقایسه پیام رسان های اینترنتی

در نهایت این شما هستید که باید انتخاب کنید! لطفا نظر خود را با ما در میان بگذارید و بگویید چرا چنین تصمیمی گرفتید؟ شخصا امیدوارم تلگرام به وضعیت قبل خود بازگردد چون علاوه بر بستر بی نظیر ارایه شده، برای درآمد قشر قابل توجهی از جامعه نیز مفید بود و تعریف کاملا متفاوتی از شبکه اجتماعی را نمایش می داد.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Melodi1733

سلام.
جناب عطایی
۱-چرا خودتون و سایتتون درگیر بازی سیاسی و موجی که مسئولان کشوری به راه انداختن میکنین؟
۲-چرا شما دامن به خط مشیی که تعیین کردن میزنین منظورم تبلیغ پیام رسان های داخلی!؟
۳-بهتون تکلیف کردن تبلیغ اینارو!؟
۴-مابه عنوان شهروند این کشور مگه حق نداریم آزادانه انتخاب کنیم پیام رسان خارجی انتخاب کنیم؟
۵-بخشی از فعالیت های من تو تلگرام سیو شدن،درآمد دارم ازش.
چرا مجبور باید مجبور بشم از فیلتر شکن استفاده کنم
سوای مسائل سیاسی اخیر درکشور
اینافکر میکنن بااین کارها میتونن روی فعالیت ها و ارتباطات مردم مسلط بشن.

Peiman

پیام رسان های داخلی که سه تا تیک میخورن ?

mTAAHAAm

سخت نگیر

Peiman

سخت نگیر؟؟؟؟ یعنی چی ؟؟؟ حریم خصوصی هر کسی باید رعایت بشه یعنی چی سخت نگیر

خواهشاً از قرار دادن کامنت های الکی و بی معنی خودداری کنید

mTAAHAAm

همین که به کلمنت های بقیه می گی الکی و بی معنی نشان دهنده عمق درک و سطح پایین سواد رسانه ایته.
اینجا سایت تکنولوژیه و این سایت را مانند برخی سایت های دیگه به حاشیه نرانید پس با حذف کامنت های بی معنی موافقم.
اگه در خصوص پیام رسان های داخلی اشکال فنی داری این سایت هم یک سایت تخصصیه و من منتظر نظرات تخصصی شما هستم.

Peiman

???
عمق سواد رسانه ای ?
چرا خودتو با بقیه جمع میزنی؟؟ مشخصا به کامنت شما گفتم بی معنی نه کامنت بقیه کاربرا . کامنت های بی معنی یکی دو کلمه ای که صرفا فقط برای اینکه امتیاز هاتون بالا بره و اینو همه کاربرا فهمیدن .
اینو میشه از تعداد لایک و دیس لایک ها فهمید که نشون میده کدوم کامنت الکی و بی معنی

Mehdi21

فقط پیام رسان tamtam عاااااالیه . دامنه toranji هم زدم شما نگران نباشید میدم بهتون .
Tt.m

bamintahvie

به نظرم هیچی تلگرام نمیشه ؟ آیا برنامه ای که واقعا به زیبایی و کاربری بالای تلگرام وجود داره ؟

REZA

دستتون درد نکنه که معرفی کردین،یبار امتحانی اومدم سروش و نصب کنم اصلا واسم اس ام اس فعال سازی نیومد منم پاکش کردم،ولی در کل اعتمادی به پیام رسنای داخلی ندارم.

Shahryar

من حاضرم برای انتقال پیام هام از دود استفاده کنم ولی از پیام رسان های داخلی استفاده نکنم

Peiman

منم تحت هیچ شرایطی از پیام رسان های داخلی استفاده نمیکنم

mTAAHAAm

فکر کنم اینو ی بار دیگه هم گفتی.

mTAAHAAm

می گم سواد رسانه ای نداری ناراحت نشو.
افزایش امتیاز چه منافعی داره؟ اگه داره من حاضرم تمام امتیازاتم را به شما تقدیم کنم.اگه کامنت کوتاه صرفا برای امتیازه لطف کن به همین مطلب دوربین سلفی a7 سامسونگ مراجعه کن که فقط یک عدد نوشته شده.اگه خودت برای امتیاز می نویسی اینو به بقیه تعمیم نده.
باز هم منتظر نظر تخصصی شما در مورد اشکالات پیام رسان های داخلی هستم.

Peiman

بازم حرف های بالا رو تکرار کردی. جوابتو بالا دادم . در مورد دوربین سلفی a7 که گفتی اگر فقط یکم فقط یکم دقت داشته باشی متوجه میشی که کامنت اولی 2017 رو اشتباه ۲۲۰۷ تایپ کردم که برای اصلاح مجبور شدم کامنت ریپلای کنم از اونجایی که سایت قابلیت ادیت کردن پیام رو نداره این تنها راه موجود. حتی با علامت * مشخص کردم .

در ضمن آنچه عیان است چه حاجت به بیان است . کاربرا خودشون متوجه میشن که کدوم کامنت ابکی و الکیه . ( بازم ارجاع میدم به تعداد لایک و دیس لایک)

irangnulinux

ببینید وقتی در مورد امن بودن بحث می کنیم خیلی باید با دقت وارد بحث بشویم . متن باز بودن شرط لازم است ولی کافی نیست . ضمن اینکه وقتی برنامه ای متن باز است در حقیقت امنیت سازنده خود را به خطر می اندازد کما اینکه دیدیم تلگرام چندین برادر و خواهر پیدا کرد. ولی درمورد شبکه های اجتماعی فقط این نیست وقتی بسته پیغام شما به سرور تلگرام می رود دو بحث پیش می اید . ابتدا رمز گذاری که خوب ظاهر پیغام های تلگرام به دست فرد ثالثی به علت رمز گذاری قوی نمی افتاد . البته مسلما کسی که قصد جاسوسی دارد نمی اید بگوید بله من رمز تلگرام را شکستم و بسته پیغام را دیکد کردم . حالا تلگرام ادعا می کرد ما هم قبول می کنیم . بحث مهم تر اینه که دوستان عزیز پیغام شما به سرور های تلگرام می رفت پس دیگه بحث امنیت منتفی است چون هر کاری می شود با ان انجام داد کما اینکه خود تلگرام هم نشان داد به راحتی می تواند کانال های را فیلتر بکند پس دیگه صحبت از امن بودن خنده دار است . تلگرام این فیلتر ها را به درخواست ایران انجام می داده پس خوب دیگه مشخصه ممکن بود به هر درخواستی هم بله بگوید . اما حداقل در مورد پیام رسان های ایران اگر هم بنا باشد به ادعا دوستان پلیس فتا رصد بکند به نظرم خیلی بهتر از این است که اجازه بدهیم سرویس های جاسوسی بیگانه این کار را بکنند . البته این کار هم اینطور نیست یک نفر تو فتا نشسته مثل کارتون ها پیغام ها را از هم سوا بکند . اینکار توسط هوش مصنوعی باید انجام بشود البته اگر انجام میشه !! دقیقا همین کار را همه شبکه های اجتماعی می کنند توییتر که عمده سهام دار هاش عرب هستند فیسبوک و… که اتفاقا بار های ریچارد استالمن فریاد زده که اینها امن نیستند. بحث اخر اینه اخه دوست من مگه شما می خواهید چی بفرستید که اینقدر نگران هستید کسی که باید نگران باشد اصولا شخص مهمی باید باشد . مثل دانشمند و افراد نظامی نه اینکه شما دانشجو

mTAAHAAm

بله دو دسته باید نگران امنیت باشند:
کسانی که اطلاعات مهم علمی و نظامی و اقتصادی را با تلگرام مبادله می کنند
کسانی که قصد خرابکاری دارند.
وگرنه هر گونه پیامی و با هر محتوایی حتی غیر اخلاقی ارزش جاسوسی نداره.

irangnulinux

تمام پیام رسان ها برای ارسال عکس و فیلم دسترسی به حافظه داخلی می خواهند !!!

SHAHAB_MSD

کافیه ملت برن سمت یه چیزی تا اون فیلتر بشه.

mTAAHAAm

اولا لایک و دیسلایک نشانگر موافقت یا مخالفتشان با نظر منه نه دشمنی همانطور که در موارد متعددی لایک هم دادن کما اینکه نباید صرفا برای لایک کردن چیزی نوشت بلکه باید دیدگاه را آزادانه نوشت.
ثانیا شما نگفتید بر چه مبنایی کامنتهای من را بی ارزش تلقی کردی مگر شما مسول ممیزی سایت هستید.اگه مطلبی خلاف باشه ترنجی حذف می کنه.
ثالثا نظر فنی تان را درمورد جاسوسی پیامرسانهای مذکور و معایب دیگه برای کاربران بنویسید.
موفق باشید.

Peiman

اگر قرار بود متوجه بشی زودتر متوجه می‌شدی . کسی که خودشو زده به خواب نمیشه بیدار کرد .منظور من از لایک و دیس لایک ، لایک و دیس لایک مربوط به جر وبحث ما در مورد امن نبودن و الکی بودن که نشون میده اکثر کاربرا با این نظر من موافق هستد. بار ها مشاهده شده در یک خبر سه الی چهار کامنت دو سه کلمه ای گذاشتید . کامنت های بی هدف و بی معنی . کامنت هایی که میشد همشو یکجا فرستاد . در صورتی که من فقط زمانی اینکار میکنم که اشتباه تایپی در کامنت من باشه ( تا زمانی که قابلیت ادیت اضافه بشه)اونم نه سه چهار تا!! . این حرکت شما همین چند وقت پیش صدای تعدادی از کاربران رو در آورد .

آقای سواد رسانه ای ? به من میگه سواد رسانه‌ای نداری ? شما خودت اگر سواد رسانه ای داشتی حریم خصوصی خودت و دیگران رو مهم می‌دونستی و در یک کامنت بی معنی و بی ارزش ، امنیت و حریم خصوصی رو طوری جلوه نمی دادید که انگار چیز مهمی نیست!!
در ضمن اینقدر با سوالی که مربوط به بحث نیست نخواید که من رو به چالش بکشید . همانطور که تو پست دیگه گفتم سرعت اینترنت محدود کردند وگرنه با مدرک نشون میدادم که پیام رسان سروش تا امنه.
راستی نمی‌دونم می‌دونی یا نه هر کامنت قابلیت پاسخ دادن یا ریپلای داره که میتونی پاسخ زیر رو بزنی و جواب اون کامنت بدی!

Peiman

چقدر پول گرفتی این مزخرفات رو بگی . ؟؟ توی تمام سایت ها مثل دیجیاتو و… همینا رو گفتی و دوستان خیلی خوب با کلمات مثل ساندیس خور و…. از خجالتت در اومدن . ارزش جواب دادن نداشتی ولی خواستم بگم این چرت و پرت هایی که تلاوت میکنی هیچ جا خریدار نداره

tabarak

آی.گپ تحت وب هم داره ( شما نوشتید نداره )

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)