حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پرفروش ترین برند موبایل بازار هند در سال ۲۰۲۰

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | تجاری، عملکرد تجاری شرکت ها، موبایل

تحلیلگران موسسه IDC گزارشی از بازار گوشی های هوشمند در هند و در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده اند. بازار هند یکی از بزرگترین بازارهای موبایل در جهان است، بنابراین یک جنگ سخت بین تولید کنندگان مختلف وجود دارد تا آن را تصاحب کنند. تا اینجای کار، شیائومی در حال برنده شدن در این بازار است و بسیار مطمئن به راه خود ادامه می دهد. بله، شیائومی پرفروش ترین برند موبایل بازار هند در سال ۲۰۲۰ شده است و این عنوان مهمی است.

پرفروش ترین برند موبایل بازار هند

سال گذشته، شیائومی ۴۱ میلیون موبایل در هند فروخته است که ۲۷ درصد از بازار است. این ۶ درصد کمتر از سال گذشته است اما همین آمار همچنان باعث شد تا با برتری بزرگی نسبت به سامسونگ، جایگاه نخست را بدست آورد. سامسونگ در بازار هند در جایگاه دوم قرار دارد.

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که فروش بالای شیائومی توسط تلفن های هوشمند سری Redmi 8 و Redmi 9 محقق شده است. به همین دلیل انتظار می رود ردمی Note 10 که ۱۴ اسفند ۹۹ در هند معرفی خواهد شد، امسال نیز فروش قابل توجهی خواهد داشت.

سامسونگ همچنین شاهد کاهش در فروش بوده است. این برند در مقایسه با سال گذشته ۴ درصد افت را تجربه کرده است. در سال ۲۰۲۰ این شرکت کره ای ۲۹.۷ میلیون گوشی هوشمند در هند فروخته و 20٪ از بازار را به دست آورد. (مقایسه شود با ۲۷ درصد سهم شیائومی)

بیشترین تقاضا در بازار فروش سامسونگ برای مدل های سری Galaxy M و Galaxy F بود و می بینیم که راهبرد جدید سامسونگ پاسخ خوبی گرفته است. البته که جای تعجب نیست، این دستگاه ها خیلی ارزنده هستند. همچنین اشاره شده است که فروش آنلاین تلفن های هوشمند سامسونگ در مقایسه با سال گذشته 65٪ افزایش یافته است، در حالی که فروش خرده فروشی 28٪ کاهش یافته است. این هم عجیب نیست، این به دلیل همه گیری Covid-19 و اقدامات محدود کننده است.

گلکسی F62

گلکسی F62

سامسونگ به معنی واقعی کلمه نفس های ویوو را پشت گردن خود حس می کند! اگرچه فروش شرکت کره ای از دست رفته اما فروش ویوو نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرده و به 26.7 میلیون دستگاه رسیده است. این عدد برابر ۱۸ درصد بازار است.

برند Realme در جایگاه چهارم قرار گرفت. این برند کمی بیشتر ۱۳ درصد رشد کرد و ۱۹ درصد از بازار را تصاحب کرد. این برند 19.2 میلیون تلفن هوشمند در طول سال فروخته است. جای تعجب نیست که شیائومی نسبت به Realme محتاط است و آنها را به عنوان اولین رقیب خود در کشور می داند.

در کل، طی سال گذشته، 149.7 میلیون تلفن هوشمند در هند فروخته شده است. به طور کلی، بازار به اندازه ۲ درصد کاهش پیدا کرده است. امسال تحلیلگران پیش بینی رشد کرده اند و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ این پیش بینی محقق شده است.

نظر شما درباره پرفروش ترین برند موبایل بازار هند چیست؟ از این ۵ برند خرید داشته اید؟ فکر می کنید در صورت حضور این برندها در بازار ایران، فکر می کنید شرایطی مشابه رخ می داد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MSK

شیائومی بیشتر بازار هدفش همیشه هند بود و تمرکز بیشتر روی هند بوده و به نظرم انتخاب درستی بوده کیفیت محصولات و رنج قیمتیشم عالی قبل از تحریم گوشی های آنر هم میتونستن باهاش توی اونجا رقابت کنن ولی به خاطر تحریم ها یکی از مهم ترین رقباش تو هند از میان رفت الان بیشتر ریلمی رقیب اصلیشه که به خاطر تنوع کمتر و اینکه یه مقدار کمتر شناخته شده است و محصولات شیائومی در زمینه های دیگه هم فعالیت بهتری دارن مثل تلویزیون یا ساعت و…. در کل خیلی انتخاب خوبی میتونه برای اونجا باشه امیدوارم سبد محصولاتش و بازم ارتقا بده و قیمت رقابتی شو از دست نده که بازارهای مثل هند باید همیشه قیمتی رقابتی لحاظ بشه در کل دمش گرم👌

MSK

سام هم با رویه جدیدش خوب داره میاد بالا امیدوارم هر سال بهتر بشه عملکردش دلم میخواست یکبار تجربه کاربری گوشی های ویوو هم داشته باشم مشخصات وقیمت خوبی دارن کاش اینجور برندها هم توی بازار ایران بودن

Mahdi

قبل از تحریما فکر کنم قرار بود وارد کننده ها بیارن ولی تحریم شدیم دیگه منصرف شدن

MSK

چرا ریلمی درصد فروشش بیشتر از ویوو فکر کنم اشتباه زدین چون میزان فروش ویوو بیشتر بود

MSK

ریلمی زدین 19 درصد ویوو 18 در صورتی که اون میزان فروشش خیلی بیشتر زدین

Mahdi

پس اف۶۲ هم فروش خوبی رو تجربه میکنه

ARMTIN

تثبیت رشد شیاومی در بازار های جهانی و رتبه سومین برند پرفروش دنیا نشان از اعتماد و اعتبار جهانی این برند در بازار جهانی حکایت داره💯👍🏻
.
.
.
این که این برند خوشنام چینی چندین سال به صورت مداوم رتبه اول بازار هند در دست داره ، بخاطر رضایت بالا کاربران هندی از [[محصولات ]] شیاومی هست
به جرئت میشه گفت شیاومی دربازار هند با فروش لوازم جانبی و گجت های هوشمند با اختلاف زیادی نسبت به رقبا در رتبه اول فروش به خودش اختصاص داده ❌
و به همین علت مردم هند به خرید موبایل ها این برند تمایل بیشتری نشون میدند 🧡

Mahdi

به به باریکلا شیائومی خوشم اومد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)