حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر قاب پشتی شیائومی می ۱۱ اولترا واقعا چرا آنجاست؟!

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | شیائومی

به یاد دارید که چهار روز پیش شیائومی می ۱۱ اولترا را در ترنجی با هم دیدیم؟ این دستگاه هنوز رسما معرفی نشده اما به هر حال شایعات، برای همین دستگاه ها کنار ما هستند! شیائومی در حال کار بر روی مدل ممتاز Mi 11 است. اگر گزارش ها درباره می ۱۱ اولترا صحیح باشد، این دستگاه تمام و کمال درباره دوربین است. البته ما در ویدیویی که از بررسی دو دستگاه از این موبایل در دورنگ متفاوت دیدیم، یک نمایشگر هم در قاب دوربین حضور داشت. شاید شما هم بپرسید که نمایشگر قاب پشتی شیائومی می ۱۱ اولترا واقعا چرا آنجاست؟! دلیل کامل را که ما هنوز نمی دانیم اما بیاید کمی این سوال را اعتراضی کنیم!

نمایشگر قاب پشتی شیائومی می ۱۱ اولترا

این که مدل اولترا در خانواده Mi 11 شیائومی متمرکز بر دوربین باشد جای تعجب ندارد. همه پرچمدارهای خاص اندرویدی نسبت به دیگر اعضای حاضر در آن خانواده، ارتقا ویژه در بخش دوربین دریافت می کنند. اغلب اینطور احساس می شود که “موبایل بودن” در این دستگاه ها هدف ثانویه است و شرکت ها سعی می کنند “دوربین هایی که می توانند به اینترنت متصل شوند” را به ما بفروشند.

شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی می ۱۱ اولترا

با این حال اما هیچ کس با یک عقل سلیم، در خواست یک نمایشگر کوچک در کنار دوربین ها را نداشت. اینجا اما یک برجستگی بزرگ دوربین با سه دوربین رزلوشن بالا و البته یک نمایشگر خیلی کوچک حدودا ۱ اینچی را شاهد هستیم. به نظر می رسد که این نمایشگر همان محتوای نمایشگر اصلی را نشان می دهد اما اگر بخواهید، شاید بشود مستقل هم عمل کند.

چرا واقعا؟ من قسمت لنزهای سه گانه را درک می کنم. گفته می شود یکی از آن ها دوربینی است و حداکثر زوم آن 120 برابر است و دیگری احتمالاً دارای زاویه دید عریض یا ماکرو یا موارد دیگر است، در حالی که منظور از دوربین سوم، دوربین اصلی است که رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد.

اما این نمایشگر ثانویه قاب پشتی واقعا احمقانه است. من می توانم خیلی نقد به آن وارد کنم، اما فقط به دو مورد اول که بلافاصله به ذهنم خطور می کند، می پردازم. اول اینکه صفحه نمایش دوم هزینه دستگاه را بسیار بالا می برد و این یعنی از بین رفتن اصلی ترین جذابیت Mi 11 که قیمت زیر 1000 دلاری است.

موضوع دوم این است که مثلا وقتی از دوربین اصلی برای مثلا سلفی گرفتن استفاده می کنید، در آن نمایشگر کوچک چیزی را نمی توانید ببینید که بخواهد حتی سودمند باشد.

اما واقعا چرا باید این نمایشگر روی قاب پشتی باشد تا شما با دوربین اصلی سلفی بگیرید؟ آیا دوربین سلفی مثلا ۲۰ مگاپیکسلی آن با کادر دوربین نمایش داده شده روی نمایشگر بزرگ دستگاه کافی نیست؟ (البته ببینید، نظر شخصی من این است که شاید این نمایشگر دوم بیشتر برای تولیدکننده های محتوا مناسب باشد که می خواهند حدودی کادر خود را تنظیم کنند، اما نظر منبع مطلب، یعنی وب سایت AndroidCentral منفی است.)

من مطمئن هستم كه شیائومی تمام دلایل استفاده از این نمایشگر را به محض معرفی رسمی دستگاه، به ما اعلام خواهد كرد. اما شرط می بندم که بیشتر افراد سرشان را می خارانند و متعجبند که این نمایشگر چقدر به قیمت تمام شده موبایل آن ها افزوده است.

واقعاً شرم آور است، زیرا بقیه مشخصات گوشی بسیار عالی به نظر می رسند. شارژ 67 وات، ضبط 4K HDR، حالت شب برای فیلم و باتری 5000 میلی آمپر ساعت. حتی احتمالا دارای نمایشگر QHD+ با رفرش ریت 120Hz است.

نظر شما چیست؟ با منبع مطلب موافقید؟ من با برجستگی بیش از حد قاب دوربین مخالفم و لزوما وجود یک نمایشگر دوم روی قاب پشتی (به خصوص برای تنظیم کادر) را موضوع بدی نمی دانم، البته تا زمانی که قیمت دستگاه را خیلی بالا نبرد.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

به نظر من دیگه واقعا خیلی رو دوربین متمرکز شدن و این داره به طراحی گوشی ها صدمه بدی میزنه بعدم دلیلی نداره اون نمایشگر پشت صفحه اگه می خواستم دوربین بخرم دیگه چرا میرفتم موبایل میخریدم
دوربین برای موبایل خوبه ولی نه در حدی که هم به طراحی و هم به زیباییش اسیب بزنه 😔😔😔

m.b

موافقم…اما دوتا نکته هست… یکی تو راستای حرف تو و یکی خارجش…
اول اونی که خارجه میگم… شاید یکی دوربین براش اولویت باشه نسبت به زیبایی و یه گوشی دوربین محور با سلفی قوی بخواد…
و دوم اینکه کاملاً باهات موافقم که حداقل سری mi رو نباید از طراحیش بخاطر دوربین میزد… میشد یه سری جدید برای ساختن گوشی های دوربین محور بسازه که خواسته اون افراد محدودی که به هر طریقی سلفی و اصلی عالی میخوان رو جوابگو باشه…
باز اما نسبت به کارایی‌ای که داره به نظرم زیاده‌روی نیست اما عام‌پسند هم نیست این تصمیمش…

Mahdi

منم با دوربین موافقم ولی هر چیزی زیاده رویش ضرر داره شرکت دارن یکم زیاده روی میکنن این بیرون زدگی عادی نیست برای خیلی ها🤕🤕

m.b

آره حداقل نباید تو سری mi اینکارو میکرد… یه گوشی دوربین محور میزد و اینکار رو میکرد قابل پذیرش تر بود…

m.b

“منظور از دوربین سوم، دوربین اصلی است که رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد.”
اوووم… 🤔
نو نو

ممد بمولا

نه
این قابل هضم نیست برام اصلا
بیرون زدگی یه حدی داره واقعا

Milad7

دوربین ، همراه با مقداری گوشی 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)