حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بزرگ ترین هک تاریخ در اواخر سال ۲۰۲۰ انجام شده است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار

رییس شرکت مایکروسافت در تازه ترین اظهار نظری که انجام داده است، از انجام پیشرفته ترین و بزرگ ترین هک تاریخ جهان در چند ماه گذشته پرده برداشت که توسط روسیه انجام شده است.

بزرگ ترین هک تاریخ

رئیس شرکت مایکروسافت بر این باور است که حمله هکری با استفاده از یک شرکت فناوری آمریکایی برای نفوذ به نهادها و آژانس های دولتی این کشور، بزرگ ترین و پیچیده ترین حمله هکری در جهان بوده است.

به نقل از mspoweruser، برد اسمیت، رییس شرکت مایکروسافت در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس گفت:

وقتی در مایکروسافت به تحلیل این عملیات پرداختیم، از خودمان پرسیدیم چه تعداد مهندس روی این حملات کار کرده اند و پاسخی که به آن رسیدیم، مطمئنا بیش از هزار نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، حمله هکری به نهادها و آژانس های دولتی آمریکایی در ماه دسامبر انجام شد و دولت آمریکا هکرهای روسی را عامل اصلی این حمله هکری معرفی کرده است. هکرها با استفاده از نرم افزار ساخته شده توسط شرکت سولارویندز توانستند به اطلاعات محرمانه هزاران شرکت و نهاد و آژانس دولتی آمریکایی دسترسی پیدا کنند.

بزرگ ترین هک تاریخ

بزرگ ترین هک تاریخ

سولار ویندز در سطح جهانی ۳۰۰ هزار مشتری از جمله اکثر شرکت های فهرست ۵۰۰ فورچون را دارد و برخی از حساس ترین بخش های دولت های آمریکا و انگلیس مانند کاخ سفید و وزارت های دفاع از خدمات این شرکت استفاده می کنند.

هکرها به ایمیل های وزارتخانه های خزانه داری، دادگستری و بازرگانی و آژانس های دیگر دسترسی پیدا کردند.

کارشناسان امنیتی اعلام کردند ماه ها زمان خواهد برد تا سیستم های آلوده شناسایی شده و هکرها از شبکه ها پاک سازی شوند.

اسمیت در مصاحبه خود گفت:

تصور می‌کنم از دیدگاه مهندسی نرم افزار، منصفانه است که بگوییم این بزرگ ترین و پیچیده ترین حمله هکری بوده است که تاکنون جهان شاهد آن بوده است.

سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا ماه گذشته اعلام کردند که روسیه احتمالا عامل اصلی این حمله هکری بزرگ و گسترده بوده است. هدف اصلی از این حملات سایبری، جمع آوری اطلاعات بوده نه اقدامات خراب کارانه.

روسیه مسئولیت هرگونه دخالت در این حمله سایبری را رد کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

😑😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی