حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنیاد اتریوم به زنان ایرانی بورس آموزشی پرداخت می کند!

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، رمزارز

هفت زن برنامه نویس ایرانی توانستند با دریافت بورسیه، از یک دوره ی آموزشی برنامه نویسی آکادمی ConsenSys، فارغ التحصیل شوند. بورس آموزشی بنیاد اتریوم شرکت ConsenSys، توسعه ی برنامه نویسی بلاک چین اتریوم را بر عهده دارد و این دوره ی آموزشی، یکی از زیر شاخه های استارتاپی این شرکت می باشد.

بورس آموزشی بنیاد اتریوم

به نقل از coindesk، این بورسیه ی تحصیلی، بخشی از برنامه ی جهانی ConsenSys برای کمک به توسعه و شروع کدنویسی بر روی بلاک چین اتریوم می باشد. این موضوع می تواند فرصت های فراوانی را برای کشورهایی فراهم آورد که از تکنولوژی های بین المللی محروم اند.

به طور کلی زنان در ایران، ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان رشته های تکنولوژی، علوم انسانی، مهندسی و ریاضیات را تشکیل می دهند. این آمار از بسیاری از کشور های توسعه یافته بیشتر می باشد. اما متخصصان، چه مردان و چه زنان برای توسعه ی آینده ی شغلی شان در ایران، در مقایسه با اروپا و آمریکا، با مشکلات فراوانی مواجه اند.

 

ایلان ماسک : نگاهی به زندگی ثروتمندترین فرد جهان

 

ایران به دلیل برنامه ی هسته ای خود زیر فشار سنگین تحریم های بین المللی می باشد و این موضوع توانایی مردم برای دریافت و ارسال پول به خارج از کشور را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین، ایران یکی از فعال ترین کشور ها در شبکه ی بیت کوین محسوب می شود. ایران در حدود ۴ درصد از قدرت جهانی هش شبکه ی بیت کوین را تامین می کند. ایران یک منطقه ی بسیار جذاب برای استخراج ارز های دیجیتال می باشد و جامعه ی بلاک چین در این کشور فعال است.

سحر رهبری، یک مهندس IT، مادر دو فرزند و ۳۸ ساله می باشد. او در دوره ی برگزار شده توسط این بنیاد در سال ۱۳۹۹ شرکت کرده است. او در این رابطه گفته است:

ابتدا اطلاعیه ای در خصوص این برنامه ی بورسیه تحصیلی در توییتر مشاهده کرده است. در آن زمان او در دانشگاه یاسوج کار می کرده  و در فروشگاه اینترنتی خود به فروش محصولات کشاورزی مشغول بوده است.

او در ادامه گفت:

بعد از درخواست یکی از دوستانش برای ترجمه ی یک مقاله در خصوص بلاک چین، به این حوزه علاقه مند شده است. او سپس تصمیم گرفت که به مطالعه و کار در این حوزه بپردازد.

استخراج اتریوم با کامپیوتر

بورس آموزشی بنیاد اتریوم

 

بعد از اتمام این دوره، سارا رهبری، شروع به انجام پروژه های بلاک چینی به صورت فری لنسری کرد. او گفت که هم اکنون در خواست های زیادی برای انجام این پروژه ها در ایران وجود ندارد. اما او گفت که چندین پروژه را یافته است که می تواند برای او تجربه ی لازم برای استخدام شدن در یک پروژه ی بین المللی در آینده را فراهم آورد.

او در این خصوص گفت:

در پروژه های بین المللی، من می توانم ارز های دیجیتال را به عنوان دستمزد، دریافت کنم و این مهم ترین نکته در این زمینه است. زیرا همانطور که شما می دانید ما در شرایط عجیب و غریب و بسیار بد سیاسی قرار داریم. حتی خود من هم نمی توانم هیچ تراکنشی را با کشور های خارجی انجام دهم. اما ما می توانیم که مقادیر کوچک ارز های دیجیتال را بدون هیچ مشکلی ارسال و دریافت کنیم و این یک فاکتور مهم برای انتخاب این حوزه توسط من بوده است.

آموزشگاه هایی مانند ConsenSys Academy می توانند به ایرانیان کمک کند تا بتوانند مهارت های جدید را بیاموزند. شاید حتی بتواند این امکان را برای برنامه نویسان ایرانی فراهم آورد تا ویزای کار بگیرند و مهاجرت کنند. با این حال این موضوع نیز به تنهایی نمی تواند چالش های جغرافیایی را برای بسیاری از ایرانیان، حل کند.

شرکت های آمریکایی و اروپایی به خاطر تحریم ها و امکان نقض آنها، معمولا تمایلی به استخدام ایرانیان و ارسال پول به این کشور ندارند.

 

ایلان ماسک خالق بیت کوین است؟😮

 

ساناز، یکی دیگر از فارغ التحصیلان این دوره می باشد و هم اکنون در حال گرفتن مدرک Ph.D رشته ی IT در دانشگاه اسلو نروژ می باشد. او در این خصوص گفت:

بسیاری از موقعیت های مطالعاتی و شغلی(مانند امنیت سیستم) برای ایرانیان ممنوع است. من برای کار کردن در پروژه های شرکت های اروپایی زیادی رد شده ام و دلیل آن وجود برخی طرف قرارداد های آمریکایی بود که با آن شرکت های اروپایی کار می کردند.

او اضافه کرد که داستان های مشابهی را از افراد زیادی در این حوزه شنیده است. او گفت که تمایلی ندارد تا فامیلی او فاش شود!

عایشه امین، یکی دیگر از مهندسان نرم افزار می باشد که از این دوره فارغ التحصیل شده است. او گفت که تحریم ها باعث شده است تا کار کردن حتی به صورت فری لنسری برای شرکت های غربی بسیار سخت شود.

Coogan Brennan یکی از برنامه نویسان ارشد ConsenSys Academy در این خصوص گفت که ایرانی ها برای ساخت رزومه ی شغلی بین المللی، مشکلات فراوانی را تجربه می کنند. او اشاره کرد که دانش آموزان ایرانی در کلاس هایی که سال گذشته برگزار شده است بسیار قوی عمل کرده اند.

با این حال شما برای اضافه کردن ایرانی ها به شرکت باید دردسر های زیادی را تحمل کنید. ایرانی بودن برای بسیاری از دوستان ما یک نکته ی منفی می باشد.

 

کریستیانو رونالدو اولین کسی که ۵۰۰ میلیون فالوور در شبکه های اجتماعی دارد

 

در برنامه ی سال گذشته ی ConsenSys Academy، صد دانشجو از سراسر دنیا حضور داشتند. این دوره از ماه شهریور تا آذرماه به طول انجامید. در این دوره هم افرادی که هزینه پرداخت کرده بودند حضور داشتند و هم افرادی که توسط NGO ها بورسیه تحصیلی دریافت کرده بودند. این افراد بیشتر از کشور های در حال توسعه انتخاب شده بودند و توانستند به صورت رایگان از این کلاس های آنلاین بهره ببرند.

دانشجویانی که توانستند این بورسیه های تحصیلی را دریافت کنند علاوه بر ایران، در کشور های هائیتی، آفریقای جنوبی، نیجریه، آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر حضور داشته اند. Brennan گفت که در سال میلادی گذشته در حدود ۱۰۰ هزار دلار به بورسیه تحصیلی اختصاص یافته است. او گفت که این برنامه برای پنجمین سال است که برگزار می شود.

 

دوج کوین چیست و چرا مردم علاقه مند به خرید آن هستند؟

 

دانشجویان ایرانی هر کدام مبلغ ۹۰۰ دلار بورس آموزشی بنیاد اتریوم را دریافت کرده اند اما مشخص نیست که به چه فرمی از پول این مبلغ به آن ها رسیده است. علاوه بر این مبلغ، آن ها توانستند که در این کلاس های آنلاین شرکت کنند و عضویت آن را به صورت رایگان دریافت کنند.

ما در حقیقت به آن ها پولی نمی دهیم. این به نوعی یک حرکت دیپلماتیک می باشد تا به کسانی که به آن نیاز دارند، فرصتی داده شود.

اتریوم

بورس آموزشی بنیاد اتریوم

ConsenSys Academy این دانشجویان را به منظور کمک کردن به سازمان بلاک چینی CoinIran و ConsenSys’ Thessy Mehrain انتخاب کرده است و فارغ التحصیلان قرار است تا با راه اندازی یک فروم به زبان فارسی، به برنامه نویسان اتریوم در ایران کمک کند.

ساناز در این خصوص گفت:

خوشبختانه، این می تواند یک شروع خوب برای برنامه نویسان علاقه مند در این زمینه باشد. ما می خواهیم این سایت به یک پلتفرم تبدیل شود که در آن برنامه نویسان می توانند به انتقال اطلاعات بپردازند، سوالاتشان را بپرسند و در مورد مشکلاتشان بحث کنند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Darth Vader

چطوری اسممو عوض کنم؟

Darth Vader

خوب شد عوض شد

Mahdi

😊😊

Milad7

عجب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی