حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک خالق بیت کوین است؟😮

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

درباره ساتوشی ناکاموتو یا همان خالق بیت کوین حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد. در جدیدترین ادعاهای مطرح شده درباره به وجود آوردنده ارزهای دیجیتال، پای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلاموتورز و اسپیس ایکس به میان آمده است.

ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو نامی است که توسط فرد یا افراد ناشناخته ای برگزیده شده است که بیتکوین را طراحی کردند. آن ها همچنین اولین پایگاه داده بلاک چین را طراحی و به وجود آوردند. اولین بار هدف آنها حل مشکل دوبار خرج کردن برای پول دیجیتال بود. آن ها تا دسامبر ۲۰۱۰ در حال توسعهٔ بیت‌کوین بودند.

ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو

ناکاموتو در گزارش بنیاد P2P ادعا کرد که مردی است که در ژاپن زندگی می‌کند و در تاریخ ۵ آوریل ۱۹۷۵ متولد شده است. اما عده زیادی به دلیل استفاده از انگلیسی کامل و روان در مستند نویسی نرم افزار هم چنین پیام ها در فروم، هویت ژاپنی او را زیر سوال برده اند.

املا و اصطلاحات گاه به گاه انگلیسی بریتانیایی (مانند عبارت “خونین سخت”) در هر پیام ها و مستند نویسی نرم‌افزار منجر به این گمانه زنی شده است که ناکاموتو حداقل ژاپنی نیست. گمانه زنی ها درباره هویت واقعی ناکاموتو عمدتا بر روی تعدادی از کارشناسان رمزنگاری و علوم کامپیوتری غیر ژاپنی که در ایالات متحده و اروپا زندگی می کنند متمرکز شده است.

ساتوشی ناکاماتو نام بنیان گذار و سازنده ناشناس بیت کوین است که دامین بیت کوین را بالا آورد و بیانیه معروف آن را منتشر کرد اما هویت او هیچ وقت روشن نشد.

ساتوشی ناکاموتو

خالق بیت کوین

استفان توماس، برنامه نویس سوئیسی و عضو جامعه اپن سورس، نشان گرهای زمانی همه پست های ارسالی انجمن بیت کوین توسط ناکاموتا را بررسی کرده است. این بررسی نشان می‌دهد ناکاماتو هیچ پستی را بین ساعت ۵ صبح تا ۱۱:۰۰ گرینویچ ثبت نکرده است.

از آنجا که این الگو حتی در روزهای شنبه و یک شنبه حاکم بوده است، حدس می‌زند که ناکاموتو در این زمان خواب😴 باشد. اگر ناکاموتو فردی با این عادات معمول خواب باشد، حدس می زند که او در یک منطقه زمانی در بازه ای از UTC-05: 00 یا UTC-06: 00 زمان اقامت می کند. این منطقه زمانی شامل بخش هایی از آمریکای شمالی است که در منطقه زمان شرقی و منطقه زمانی مرکزی، و همچنین بخشی از آمریکای مرکزی، کارائیب و آمریکای جنوبی قرار دارد.

 

داستان مردی که قفل کیف پول بیت کوین ۲۷۰ میلیون دلاری اش را فقط با ۲ حدس دیگر باید به یاد بیاورد

 

گفته می شود که ناکاموتو پس از آن نیز به توسعه نرم‌افزار بیت کوین در کنار توسعه‌دهندگان دیگر ادامه داد اما کمی بعد با ارتباط با یکی از توسعه‌دهندگان به نام گوین اندرسون، مدیریت پروژه را به او داده و خود در اواسط سال ۲۰۱۰ از پروژه ناپدید شد. او در همان زمان کنترل دامنه اینترنتی bitcoin.org را نیز در اختیار جامعه بیت کوین قرار داد.

انتظار می رود که ساتوشی ناکاموتو خود دارای حدود یک میلیون بیت کوین باشد!

 

خالق بیت کوین از دید جاستین سان

“جاستین سان” بنیان گذار رمزارز “ترون” مدعی شده است که “ایلان ماسک“، مدیرعامل شرکت تسلا موتورز و اسپیس ایکس همان خالق رمزارز “بیت کوین” است؛ او در صفحه توئیتری خود نوشت:

« ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو – خالق بیت کوین – است.»

 

 

ایلان ماسک : نگاهی به زندگی ثروتمندترین فرد جهان

 

تاکنون ایلان ماسک درباره ادعای “سان” هیچ واکنشی نشان نداده، اما اقدامات اخیر او در حمایت از بیت کوین باعث شده تا احتمالات و شایعات زیادی مبنی بر خلق بیت کوین توسط “ماسک” مطرح شود.

طبق نوشته “نیویورک تایمز”، او تاکنون بارها از رمزارز بیت کوین حمایت کرده است و اخیرا نیز در بیو توییتر خود از هشتگ “بیت کوین” استفاده کرده و افکار عمومی را به خود جلب کرده بود؛ همچنین او با خرید ۱.۵ میلیارد بیت کوین باعث افزایش نرخ این رمزارز به بیش از 40 هزار دلار در جهان شده است.

پیشتر نیز ادعاهایی در این باره که ایلان ماسک خالق بیت کوین است، مطرح شده بود، اما او تمامی این ادعاها را رد کرد.

 

دوج کوین چیست و چرا مردم علاقه مند به خرید آن هستند؟

 

طبق نوشته “investopedia” ایلان ماسک که به عنوان مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۸ در توییتی توضیح داده است که او فقط کسر کوچکی از ارز دیجیتال بیت کوین را در اختیار دارد.

“ماسک” نوشت:

«من تنها صاحب مقدار کمی رمزارز بیت کوین هستم؛ مقدار محدودی که یکی از دوستانم سال ها پیش برای من ارسال کرده بود.»

او این افشاگری را در پاسخ به سوالی درباره کلاهبرداری های آنلاین که در تلاش برای سرقت ارزهای پایه هستند، انجام داده بود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اَلِکی میگه!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی