حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه شیائومی می ۱۱ با آیفون ۱۲

در طول مراسم معرفی شیائومی می ۱۱، این شرکت زمان زیادی را صرف مقایسه شیائومی می ۱۱ با آیفون ۱۲ کرد و از برتری های دستگاه خود گفت. آیفون ۱۲ قطعا یکی از رقیب های اصلی شیائومی می ۱۱ است، اما آیا آن مقایسه منصفانه بود؟ درست است که شیائومی می ۱۱ در خیلی از زمینه ها از رزولوشن گرفته تا تعداد دوربین دست بالا را دارد، اما به نظر نمی رسد که بتواند به راحتی رقیب خود را کنار بزند. بنابراین برای اینکه ببینیم این دو دستگاه پرچمدار در کنار هم چه عملکردی از خود نشان می دهند، آنها را از هر جنبه ممکن مورد مقایسه قرار دادیم از طراحی و صفحه نمایش گرفته تا دوربین، باتری، قدرت و قیمت تا اگر خواستید یکی از این دو دستگاه را خریداری کنید، به سراغ گزینه بهتر بروید.

مقایسه شیائومی می ۱۱ با آیفون ۱۲ : قیمت و عرضه

قیمت شیائومی می ۱۱ چیزی است که ما در لحظه نوشتن این مقایسه از آن کاملا مطمئن نیستیم، زیرا قیمت فقط به یورو اعلام شده است. اگر به سراغ گزینه ۱۲۸ گیگابایت این دستگاه بروید باید حدودا ۷۴۹ یورو (حدود ۹۰۰ دلار) بپردازید. این رقم برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۷۹۹ یورو (حدود ۹۶۰ دلار) است. هرچند ما انتظار نداریم که قیمت دقیقا بر اساس همین تبدیل واحد مشخص شود.

قیمت پایه آیفون ۱۲ از ۷۹۹ دلار شروع می شود و با این قیمت شما فقط ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس خواهید داشت. اگر بخواهید حافظه داخلی شما برابر با مدل پایه شیائومی می ۱۱ باشد، می بایست ۸۴۹ دلار هزینه کنید و  مدل ۲۵۶ گیگابایت نیز ۹۴۹ دلار قیمت گذاری شده است.خب بر اساس این تبدیلات میشود گفت که احتمالا شیائومی می ۱۱ در اکثر مناطق با قیمتی تا حدوی کمتر از آیفون ۱۲ عرضه خواهد شد و در ازای آن مبلغ نیز حافظه ذخیره سازی بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

هرچند به گستردگی آیفون ۱۲ در دسترس نخواهد بود. ما می دانیم که این دستگاه در ماه مارس در بریتانیا عرضه خواهد شد و احتمال زیادی وجود دارد که پس از آن در استرالیا نیز عرضه شود، هرچند این موضوع هنوز تایید نشده است و بعید به نظر می رسد که این دستگاه اصلا در آمریکا عرضه شود. درحالی که آیفون ۱۲ در سرتاسر جهان در دسترس است.

مقایسه شیائومی می ۱۱ با آیفون ۱۲ : طراحی

آیفون ۱۲ از طراحی سبک تری بهره می برد

مقایسه آیفون ۱۲ با شیائومی می ۱۱ – آیفون ۱۲ از طراحی سبک تری بهره می برد

در بخش طراحی هر دو دستگاه دارای بدنه پشتی از جنس شیشه و فریم آلومینیومی هستند. همچنین هم شیائومی می ۱۱ و هم آیفون ۱۲ از دوربین مربعی با گوشه های گرد استفاده می کنند که  در سمت چپ گوشه بالایی دستگاه قرار دارد.

اگرچه از نظر طراحی جلو گوشی، کاملا متفاوت هستند. آیفون ۱۲ دارای صفحه نمایشی مسطح با یک ناچ بزرگ است اما شیائومی می ۱۱ از حفره دوربین در صفحه نمایش خمیده خود بهره می برد.

ابعاد و وزن این دو دستگاه نیز متفاوت است. ابعاد شیائومی می ۱۱ برابر با ۸.۱×۷۴.۶×۱۶۴.۳ میلی متر می باشد و ۱۹۶ گرم وزن دارد در حالی که آیفون ۱۲ ابعادی برابر با ۷.۴×۷۱.۵×۱۴۶.۷ میلی متر دارد و وزنش نیز ۱۶۴ گرم می باشد. بنابراین شیائومی می ۱۱ از هر لحاظ بزرگتر و همچنین سنگین تر است.

برخی ممکن است از این مسئله به عنوان موردی علیه شیائومی می ۱۱ یاد کنند، اما می شود گفت که صفحه نمایش بزرگتری را نیز در خود جای داده است، که کمی بعد تر به سراغ آن خواهیم رفت. در رابطه با اینکه کدام دستگاه طراحی کلی بهتری دارد می توان گفت که هر دو حس یک گوشی رده بالا را منتقل می کنند اما این مسئله یک انتخاب شخصی است.

هرچند یک بخش که آیفون ۱۲ در آن از رقیبش برتر است، مقاومت در برابر آب است. این دستگاه می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری دوام بیاورد. این میزان بیشتر از اکثر گوشی ها است و قطعا بیشتر از شیائومی می ۱۱ می باشد که اصلا در برابر نفوذ آب مقاوم نیست.

مقایسه شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲ : صفحه نمایش

شیائومی به صفحه نمایش با لبه های خمیده روی آورده است

مقایسه آیفون ۱۲ با شیائومی می ۱۱ – شیائومی به صفحه نمایش با لبه های خمیده روی آورده است

تفاوت های زیادی بین صفحه نمایش این دو گوشی وجود دارد. اما بیایید با شیائومی می ۱۱ شروع کنیم. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی امولد با لبه های خمیده است که رزولوشن آن ۱۴۰۰×  ۳۲۰۰  می باشد و تعداد ۵۱۵ پیکسل را در هر اینچ جای داده است. نرخ به روزرسانی این صفحه ۱۲۰ هرتز می باشد و از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۱۵۰۰ نیت می باشد.

آیفون ۱۲ از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی مسطح اولد با رزولوشن ۱۱۷۰×۲۵۳۲ بهره می برد که تراکم پیکسلی ۴۶۰ را ارائه می دهد. نرخ به روزرسانی این صفحه نمایش ۶۰ هرتز می باشد و از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۱۲۰۰ نیت می باشد.

بنابراین مهم ترین تفاوت ها در اینجا این است که شیائومی می ۱۱ از یک صفحه نمایش بزرگتر، با رزولوشن بیشتر، با لبه های خمیده، با نرخ به روزرسانی بیشتر و حداکثر روشنایی اندکی بیشتر بهره می برد. این یک برتری بالقوه بزرگ برای شیائومی به حساب می آید. هرچند همه افراد به دنبال یک صفحه بزرگتر و آن هم با لبه های خمیده نیستند. و بزرگ بودن صفحه به این معنی است که کار کردن با آن با یک دست دشوارتر خواهد بود.

مقایسه شیائومی می ۱۱ با آیفون ۱۲ : دوربین ها و عمر باتری

دوربین دوگانه آیفون ۱۲

مقایسه آیفون ۱۲ با شیائومی می ۱۱ – دوربین دوگانه آیفون ۱۲

شیائومی می ۱۱ دارای دوربین سه گانه اصلی می باشد. یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با f/1.9، یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.4، و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو با f/2.4 که انتظار می رود بهتر از اکثر لنزهای ماکرو تصاویر کلوزآپ را ثبت کند.  همچنین یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه قرار دارد.

در آنسو اما آیفون ۱۲ فقط دو دوربین در پشت بدنه خود دارد که شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با f/1.6 و یک حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.4 می شود. همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه قرار دارد.

خب با توجه به ترکیب دوربین ها می توان گفت که شیائومی ار لنز های بیشتر، مگاپیکسل بیشتر و انواع دوربین بیشتری استفاده کرده است، هرچند هیچکدام از این دو گوشی از لنز تله فوتو استفاده نکرده است.

امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ مشخص شد: بهتر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا

هر دو دستگاه تنظیمات و گزینه های تصویربرداری مختلفی را در خود جای داده اند و تمرکز ویژه ای نیز بر حالت شب (Night Mode) دارند و از آن در لنزهای مختلف خود پشتیبانی می کنند. این دو دستگاه ویژگی های خوبی نیز به بخش فیلمبرداری خود افزوده اند. به عنوان مثال در آیفون ۱۲ می توانید با فرمت Dolby Vision فیلمبرداری کنید در حالی که شیائومی می ۱۱ نیز حالت هایی همچون Magic Zoom دارد که با عنوان Dolly Zoom نیز  شناخته می شود. این ویژگی این توهم را ایجاد می کند که انگار دوربین به طور همزمان در حال zoom in و zoom out کردن روی منظره است.

شایان ذکر است که اپل معمولا دوربین های با کیفیتی را روانه بازار می کند و آیفون ۱۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته ما در زمان نوشتن این مقاله هنوز فرصت نکرده بودیم دوربین های شیائومی می ۱۱ را کامل بررسی کنیم.

در رابطه با باتری، شیائومی می ۱۱ دارای یک باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر است. این دستگاه از شارژ سریع ۵۵ وات، شارژ بی سیم ۵۰ وات، و شارژ معکوس بی سیم ۱۰ وات پشتیبانی می کند. در حالی که ظرفیت باتری آیفون ۱۲ بسیار کمتر است و برابر با ۲۸۱۵ میلی آمپر می باشد که از شارژ سریع ۲۰ وات و شارژ بی سیم ۱۵ وات پشتیبانی می کند، اما توانایی شارژ معکوس بی سیم را ندارد.

درست است که باتری آیفون ۱۲ خیلی کوچکتر است اما این لزوما بدین معنی نیست که به اندازه کافی دوام نمی آورد مخصوصا که می بایست انرژی مورد نیاز صفحه نمایش کوچکتری را تامین کند.

مقایسه شیائومی می ۱۱ با آیفون ۱۲ : مشخصات و عملکرد

استفاده از اسنپدراگون ۸۸۸ به عنوان قلب تپنده شیائومی می ۱۱

مقایسه آیفون ۱۲ با شیائومی می ۱۱ – استفاده از اسنپدراگون ۸۸۸ به عنوان قلب تپنده شیائومی می ۱۱

هر دو این گوشی ها در رده پرچمدار قرار می گیرند. در مورد شیائومی می ۱۱ شما یک تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ (که قوی ترین نمونه در سری خود می باشد) را در کنار ۸ گیگ رم دریافت خواهید کرد، در حالی که آیفون ۱۲ نیز با تراشه پرسرعت A14 Bionic در کنار ۴ گیگ رم عرضه شده است.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در اجرای بازی ها

به نظر می رسد که مشخصات آیفون ۱۲ آنقدر تحسین برانگیز به نظر نرسد، اما اپل هیچ وقت در مورد میزان رم با دیگر شرکت ها رقابت نکرده است و این مسئله نیز هیچوقت سبب ضعف عملکرد در دستگاه های این شرکت نشده است. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که عملکرد هر دو گوشی در سطح پرچمداران است.

برای حافظه ذخیره سازی، شیائومی می ۱۱ دارای گزینه های ۱۲۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ می باشد، در حالی که آیفون ۱۲ با حافظه های ۶۴ گیگ، ۱۲۸ گیگ، و ۲۵۶ گیگ عرضه می شود و هیچکدام از این دو گوشی نیز درگاه کارت حافظه microSD ندارند.

هر دو گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می کنند، اما تفاوت های مهمی نیز با هم دارند که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد.  مورد اول اینکه شیائومی می ۱۱ از طریق حسگر اثر انگشت که زیر صفحه نمایش قرار دارد، باز می شود ولی آیفون ۱۲ از Face ID استفاده می کند. تفاوت بزرگ بعدی سیستم عامل های این دو گوشی است. شیائومی می ۱۱ از اندروید ۱۱ استفاده می کند (که رابط کاربری MIUI این شرکت بر روی آن قرار دارد) اما آیفون ۱۲ در درون خود  ۱۴ iOS را  جای داده است.  به طور قطع نمیتوان گفت که کدام یک از دیگری برتر است، بیشتر به این بر می گردد که شخصا کدام یک را ترجیح می دهید یا شاید بیشتر به کدام یک عادت کرده اید.

نتیجه

بر روی کاغذ شیائومی می ۱۱ از خیلی جهات برتر ظاهر شده است. صفحه نمایش بزرگتر، شفاف تر و با نرخ به روزرسانی بیشتری دارد، علاوه بر آن از باتری بزرگتر، شارژر سریع تر، دوربین های بیشتر و احتمالا قیمت کمتری نیز بهره می برد. اما در همه جهات پیشرو نیست. آیفون ۱۲ مقاومت بهتری در برابر آب دارد، کوچکتر و سبک تر است و به شکل گسترده تری عرضه شده است. تفاوت هایی هم وجود دارد که نمی توان آنها را به نفع یک گوشی یا دیگری قلمداد کرد. از جمله این تفاوت ها می توان سیستم عامل های و گزینه های امنیتی متفاوت را نام برد. اما چیزی که مشخص است این است که هر دو این گوشی ها دستگاه هایی ارزشمند با مشخصات فوق العاده هستند و احتمالا از خرید هیچ یک از آنها ضرر نخواهید کرد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

بررسی خیلی خوب بود… از اون دوستمون دقت بیشتری در نقل مطالب هست…مرسی…من فقط منبع رو ندیدم که راجب شارژر حرف زده یا نه اما راجب شارژر چیزی ذکر نکردید…
شارژر mi 11 داخل جعبه رایگان وجود داره…
و آیفون بدون شارژر عرضه شده…

m.b

https://www.gizmochina.com/2021/02/11/xiaomi-crowdfunds-midian-zero-blue-music-atmosphere-light-bluetooth-speaker/

هرچند ترنجی از این دست مطالب پوشش نمیده اما من از این تولید خوشم اومد، شاید بقیه هم استقبال کنن… اگر در حیطه خبری هست ممنون میشم پوشش بدید…

david2arc

خیلی جالب بود

Mahdi

این ایفون ۱۲ رنگ ابیش خیلی خوشگله دوستش دارم

AL1K1NG

با اندروید تا شهادت . . .
می۱۱ کنار همه خوبیاش اندرویده
همین برا من کافیه😅

Milad7

من به شخصه آیفون 12 را انتخاب میکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد