حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر گلکسی A52 و گلکسی A72 سامسونگ احتمالا ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز باشد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

موضوع نمایشگر با رفرش ریت بالا حالا تقریبا ۲ نسل و حتی بعضا بیشتر است که در پرچمدارهای ما وجود دارد. پس از گذشت حدود نسل از حضور یک فناوری نوین در پرچمدارها، عموما وقتش است که میان رده ها هم به آن مجهز شوند. امروز خبر خوبی که برای طرفداران سامسونگ داریم این است که نمایشگر گلکسی A52 و گلکسی A72 سامسونگ احتمالا ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز باشد، این را Sammobile گزارش می دهد. البته دیروز هم در ترنجی خواندیم که ردمی نوت ۱۰ با نمایشگر رفرش ریت بالا اواخر سال ۱۳۹۹ معرفی خواهد شد. این به ما می گوید سال ۲۰۲۱ سالی است که در آن موبایل های با رفرش ریت بالا، بیشتر خواهند شد.

نمایشگر گلکسی A52 با رفرش ریت بالا

پیش از این هم شایعاتی عنوان کرده بودند که سامسونگ امسال نمایشگرهای با رفرش ریت بالا را به تلفن های میان رده خود اضافه می کند.

منابع سم موبایل تأیید کرده اند که گلکسی A52 و گلکسی A72 هر دو از یک صفحه نمایش ۹۰ هرتز برخوردار خواهند بود که اولین بار برای در محصولات موبایلی سامسونگ این عدد رفرش ریت را می بینیم. حتما می دانید که رفرش ریت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز در محصولات سامسونگ وجود داشته اند و برخی پنل ها به صورت تطبیق پذیر می توانستند تا ۱۲۰ هرتز عمل کنند اما رفرش ریت ۹۰ هرتز تا کنون در محصولات سامسونگ حضور نداشته است.

خبر بهتر این است که Galaxy A52 5G دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی خواهد بود، دقیقاً مانند تلفن های شاخص سامسونگ است. البته شاید “دقیقا” یک توصیف پرخطا باشد، چون شخصا انتظار استفاده از پنل تطبیق پذیر سری S21 را در آن نداریم.

گلکسی A72

گلکسی A72

چرا مدل 5G گلکسی A52 رفرش ریت بالاتری نسبت به مدل 4G دارد؟

می پرسید چرا میزان رفرش ریت نمایشگر در گلکسی A52 5G بالاتر از گلکسی A52 4G است؟ خوب، احتمالاً به این دلیل که Galaxy A52 5G پردازنده قدرتمندتری در زیر کاپوت خود دارد. گفته می شود به جای Snapdragon 720G که در دو مدل Galaxy A52 و Galaxy A72 استفاده خواهد شد، در مدل 5G از Snapdragon 750G مجهز خواهد شد.

کوالکام اسنپدراگون ۷۵۰ جی / Snpadragon 750G با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

با این حال ، حتی نمایشگرهای 90 هرتز در گلکسی A52 و A72 باید تجربه کاربر را بسیار نرمتر کند و ما خوشحالیم که نمایشگرهای با رفرش ریت بالا در حال حاضر در مدل های غیر پرچمدار سامسونگ هم ارایه می شود، زیرا صفحه های ۶۰ هرتز خیلی قدیمی هستند (ببخشید خریداران آیفون ۱۲ از مینی تا پرو مکس!).

مشخصات گلکسی A52 5G

این جا مشخصات مدل 5G گلکسی A52 هم وجود دارد اما حدس می زنیم به جز تراشه، اکثر آن ها با مدل 4G هم مشابه باشند. حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایت، حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، تراشه Snapdragon 750G (در مدل 5G)، صفحه نمایش 6.5 اینچی به رزلوشن FHD+با پنل Super AMOLED و لقب Infinity-O که به معنی سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی است، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین عمق سنج ۵ مگاپیکسلی ، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری 4500 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات از جمله مشخصات سخت افزاری میان رده سامسونگ است که احتمالا پرفروش ترین موبایل این برند هم بشود.

در بخش نرم افزار گلکسی A52 و همچنین گلکسی A72 باید شاهد اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 باشیم که خبر خوبی است.

قیمت گلکسی A52 5G

حدود قیمت گلکسی A52 5G برابر ۴۵۰ دلار و مدل 4G حدود ۴۰۰ دلار تخمین زده می شود اما هیچ چیز رسمی نیست. نظر شما چیست؟ منتظر میان رده های ۲۰۲۱ سامسونگ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farhad

کم کم داره ورقو بسمت خودش برمیگردونه
من بیصبرانه منتظرشون هستم

Auroro

اگه دوربین تله هم داشته باشه ارزش ترید بالایی داره

Mahdi

هر وقت سری اقتصادی برند رقیبش که آخر مدلش 10a هست از ۹۰ هرتز استفاده کرد سامسونگ هم تو بالارده هاش استفاده میکنه

AL1K1NG

واقعا ۱۲۰ ی دنیای دیگس
با اس۲۰ رفیقم کار کردم اصن نرم بودنش (جدای از کیفیت صفحه فوق العاده اس۲۰) چشمو اصن نوازش میده
خیلی عالیه حتی ۱۲۰ تو کروم و اینستا و واتساپ و اپ های ساده واقعا لذت بخشه
حتی اگه تو گیم ۳۰ فریم باشه

ali_s

یه نقطه قوت پیدا شد تو این دوتا بالاخره

Mahdi

اگه از اگزینوی ۱۰۸۰تو a72 5Gاستفاده کنه اون موقع خوشم میاد

Mahdi

اگزینوس

Mohammadr

باشه خوبه اما حرف اخرو همیشه قیمت میزنه…. امیدوارم مناسب باشه

Milad7

این شد یه حرکت مثبت!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)