حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در اجرای بازی ها

سامسونگ که بزرگترین سازنده گوشی در دنیا می باشد به تازگی خط تولید گوشی های پرچمدار خود را با عرضه سری گلکسی اس ۲۱ به روز کرده است. سری که شامل گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس +۲۱ ،‌ و گلکسی اس ۲۱ اولترا می شود و همانطور که قول داده بودیم یک گلکسی اس ۲۱ را تهیه کردیم و چند روز اخیر را به تست و بررسی این دستگاه مشغول بوده ایم. به نقل از Gizmochina، از آنجایی که شما می توانید تعداد زیادی ویدیو نگاه اولیه و یا آنباکسینگ در یوتیوب از گلکسی اس ۲۱ پیدا کنید، ما تصمیم گرفتیم تا تمرکز خود را روی مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ بگذاریم. بنابراین امروز سعی کردیم تا مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ را در اجرای بازی ها داشته باشیم و به شکل مختصری نیز درباره ی رابط کاربری این دو دستگاه صحبت کنیم.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱

به عنوان یک گوشی پرچمدار که در اوایل ۲۰۲۱ عرضه شده است، گلکسی اس ۲۱ظاهر شناخته شده تری دارد. اما از آنجایی که احتمالا به اندازه کافی درباره طراحی این دو مدل شنیده اید، ما دوباره در این مورد صحبت نخواهیم کرد تا وقت شما تلف نشود. پس بیایید مستقیم به سراغ مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در انجام بازی ها برویم.

ما پیش از این از طراحی باریک و سبک می ۱۱ تعریف کرده بودیم، اما گلکسی اس ۲۱ طراحی سبک تری دارد که بدون شک سبب می شود در ساعات طولانی انجام بازی راحت تر بتوانید گوشی را نگه دارید.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ : صفحه نمایش

مقایسه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱

مقایسه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱

سامسونگ یکی از اولین برند هایی بود که ترند استفاده از صفحه نمایش های منحنی بر روی گوشی های پرچمدار را شروع کرد. از زمان معرفی گلکسی اس ۶ اج، صفحه نمایش با لبه های خمیده یکی از ویژگی های بارز این سری به شمار می رفته است. اما این بار سامسونگ از یک صفحه نمایش مسطح در گلکسی اس ۲۱ استفاده کرده است، در حالی که برندهای دیگر همچون شیائومی در ابتدای مسیر سفر خود با صفحات منحنی هستند.

هرچند ما واقعا خوشحالیم که می بینیم صفحه نمایش های مسطح دوباره برگشته اند، زیرا من به شخصه فکر می کنم که داشتن یک صفحه ی مسطح تجربه کاملا بهتری را برای کاربران در هنگام بازی و یا تماشای ویدیو خواهد داشت. نکته جالب این است که شیائومی می ۱۱ از پنل 2K با نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز بهره می برد،  درحالی که سامسونگ یک قدم به سمت عقب برداشته و رزولوشن گلکسی اس ۲۱ را به ۱۰۸۰ کاهش داده است. در اینجا سامسونگ میخواهد به شما بگوید که اگر یک صفحه نمایش بهتر با رزولوشن بالاتر می خواهید کمی بیشتر هزینه کنید و گلکسی اس ۲۱ اولترا را تهیه کنید. در مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ متوجه می شوید که هر دو دستگاه بازتولید رنگ فوق العاده ای دارند، اما اگر بخواهید صرفا بر روی تجربه اجرای بازی تمرکز کنید متوجه می شوید که نمی توان هیچ یک را به عنوان نمایشگر برتر انتخاب کرد چه از نظر رنگ ها و چه به خاطر رزولوشن.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در هنگام اجرای بازی

مقایسه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در هنگام اجرای بازی

اگرچه طراحی باریک و سبک می ۱۱ سبب حس راحتی در اجرای بازی ها  برای مدت طولانی می شود، اما گلکسی اس ۲۱ طراحی سبک تری دارد. بنابراین اگرچه می ۱۱ از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار است، ما واقعا فکر میکنیم که به صورت کلی تجربه بصری اجرای بازی در گلکسی اس ۲۱ بهتر است.

در واقع ما فکر می کنیم که هیچ یک از این دو مدل، گزینه ایده آلی برای اجرای بازی نیست. در مقایسه ای که بین می ۱۱ و ویوو “iQOO 7” انجام دادیم، مسخص شد که چقدر دکمه های اضافی می توانند در بهبود تجربه بازی نقش داشته باشند. اگر بخواهیم که بین این دو دستگاه یکی را در زمینه اجرای بازی انتخاب کنیم، ما می ۱۱ را گزینه برتر می دانیم زیرا با صفحه نمایش اندکی بزرگتر خود سبب می شود که طراحی دکمه های صفحه کمتر شلوغ به نظر برسد. همچنین نرخ نمونه برداری می ۱۱ کمی بیشتر از گلکسی اس ۲۱ است، هرچند نمیتوان به راحتی متوجه تفاوت بین این دو شد.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ : بنچمارک و عملکرد در اجرای بازی

مقایسه عملکرد گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Antutu

مقایسه عملکرد گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Antutu

حالا بیایید بر روی عملکرد آنها متمرکز شویم. سری گلکسی اس ۲۱ که در اروپا عرضه شده است، از تراشه پرچمدار سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده می کند، اما مدلی که ما به بررسی آن پرداختیم از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می کرد.

مقایسه عملکرد گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در 3DMark

مقایسه عملکرد گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در 3DMark

از نتایج این بنچمارک ها می توان استنباط کرد که فاصله کم ۸ درصدی بین دو مدل وجود دارد، به جز بنچمارک Antutu که برتری ۱۲ درصدی را برای می ۱۱ نشان می دهد.

مقایسه عملکرد گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در GeekBench 5

مقایسه عملکرد گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در GeekBench 5

پس بر روی کاغذ عملکرد گلکسی اس ۲۱ می بایست نزدیک به می ۱۱ باشد، اما تفاوت در عملکرد این دو مدل بیشتر از انتظارات ما بود.

 

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در PUBG Mobile

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در PUBG Mobile

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در PUBG Mobile

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در PUBG Mobile

البته این بدین معنی نیست که گلکسی اس ۲۱ عملکرد ضعیفی در اجرای بازی دارد. به عنوان مثال در اجرای بازی هایی مثل PUBG Mobile که به خوبی بهینه سازی شده اند، گلکسی اس ۲۱ تقریبا عملکرد یکسانی با می ۱۱ داشت. فریم ریت بالای پایدار در زمان اجرای بازی نشان می دهد که PUBG Mobile به هیج وجه برای این دو دستگاه پرچمدار مشکل ساز نخواهد بود.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در NBA 2K20

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در NBA 2K20

سپس به سراغ NBA 2K20 رفتیم. بازی که از فریم ریت بالاتری پشتیبانی می کند. در این بازی هر دو گوشی توانستند به حداکثر نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه برسند، اما چندین بار در طول تست ۲۰ دقیقه ای بازی ما با کاهش مواجه شدند.

پس از آخرین به روزرسانی، سرانجام شیائومی توانست مشکل big core تنبل را حل کند و Performance mode پردازنده بیش از قبل ادامه یافت. اولین افت در عملکرد، ۹ دقیقه پس از شروع تست رخ داد، در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۲۱ با عملکردش ما را ناامید کرد و  تنها پس از دو دقیقه با افت عملکرد پردازنده روبرو شد و در نهایت نیز در بیشتر وقت ها فریم ریت را به ۶۰ فریم بر ثانیه محدود کرد. بنابراین وقتی به نتایج فریم ریت حاصل از مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ نگاه می کنیم بدون هیچ تعجبی مشاهده می کنیم که فریم ریت متوسط گلکسی اس ۲۱ در هنگام اجرای بازی NBA2K فقط ۷۰.۷۴ فریم بر ثانیه بود، در حالی که متوسط فریم ریت شیائومی می ۱۱ عدد ۱۰۵.۱۵ فریم بر ثانیه بوده است.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در NBA 2K20

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در NBA 2K20

اما این ارقام حتی نزدیک به نتایج حاصل از بررسی پرچمداران سال ۲۰۲۰ نبوده است، در حالی که آنها از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می کردند . نتایج گلکسی اس ۲۱ بار دیگر مشکل بهینه سازی اسنپدراگون ۸۸۸ را اثبات کرد. هرچند این کاهش شدید در گلکسی اس ۲۱ باعث کاهش دمای گوشی و مصرف باتری می شود.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Genshin Impact

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Genshin Impact

بیایید حالا به سراغ نتایج اجرای بازی Genshin Impact برویم. خب این بازی همانند کابوسی برای اسنپ دراگون ۸۸۸ است. تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است که نتایج گلکسی اس ۲۱ بدتر بود. حتی اگر نرخ ۲۸.۷۲ فریم بر ثانیه از یک گوشی میان رده هم گزارش شود، فاجعه است چه برسد مدل پرچمدار یک غول تکنولوژی.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Genshin Impact

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Genshin Impact

سپس ما بازی را بر روی شیائومی می ۱۱ اجرا کردیم تا ببینیم که آیا به روزرسانی اخیر سبب بهبود عملکرد آن شده است یا خیر و خب همانطور که مشاهده می کنید، یک مشکل جدید رخ داد – نوسان بیشتر فریم ریت . اگرچه به نظر می رسید که big core عملکرد خوبی دارد، اما این بهبود در روان بودن بیشتر بازی منعکس نشد. در هر حال، فریم ریت ۴۷.۳ فریم بر ثانیه هنوز بسیار بهتر از نتایج گلکسی اس ۲۱ هستند.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Nimian Legend

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Nimian Legend

آخرین بازی که تست کردیم Nimian Legends بود. شرایط گلکسی اس ۲۱ تغییری نکرد و هنوز فاصله بین این دو مدل بسیار زیاد است. مقایسه بین گلکسی اس ۲۱ و شیائومی می ۱۱ نشان داد که فریم ریت متوسط می ۱۱ مقدار  ۵۲.۰۹ فریم بر ثانیه بوده است در حالی که این عدد برای گلکسی اس ۲۱ فقط ۳۲.۵۷ فریم بر ثانیه بود.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Nimian Legend

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ در Nimian Legend

بنابراین از همه ی تست هایی که در مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱ انجام دادیم می توان نتیجه گرفت که گلکسی اس ۲۱ نمی تواند از تمامی ظرفیت تراشه پرچمدار خود استفاده کند و می توان گفت که احتمالا محافظه کار ترین مدل در بین دستگاه های پرچمدار بازار با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ می باشد و به نظر می رسد که می ۱۱ در بخش GPU نیز عملکرد بهتری دارد.

اما از آن طرف نیز گلکسی اس ۲۱ در زمینه خنک نگه داشتن گوشی و مصرف باتری عملکرد بهتری داشته است. در هنگام اجرای Nimian Legends گلکسی اس ۲۱ اصلا بیش از حد گرم نشد و توانست دمای گوشی را زیر ۴۷ درجه سانتیگراد نگه دارد و فقط ۱۵٪ باتری مصرف کند، در حالی که می ۱۱ به راحتی به دمای ۵۳ درجه سانتیگراد رسید و ۲۰٪ باتری مصرف کرد.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ با شیائومی می ۱۱: رابط کاربری

رابط کاربری سامسونگ ONE UI

رابط کاربری سامسونگ ONE UI

علاوه بر عملکرد لازم دانستیم تا به طور خلاصه درباره رابط کاربری این دو مدل نیز صحبت کنیم. گلکسی اس ۲۱ از رابط کاربری One UI بهره می برد که یکی از بهترین رابط کاربری ها در اکوسیستم اندروید از لحاظ قابلیت شخصی سازی است. وقتی که برای اولین بار گوشی را در دست می گیرید، شاید فکر کنید که رابط کاربری بی روح است و ویژگی خاصی ندارد. و در واقع کار زیادی نیز در رابطه با تنظیمات پیش فرضش نمی توان انجام داد. هرچند سامسونگ به طور رسمی ویژگی های شخصی سازی رابط کاربری را از طریق برنامه ای به نام Good Look  عرضه کرده است و شما می بایست این برنامه را از App Store سامسونگ دریافت کنید. در این برنامه شما مشاهده می کنید که به رابط کاربری پیش فرض ویژگی های شخصی سازی همچون نوار پیمایش، ژست های حرکتی، اِلِمان های تصاویر زمینه پویا و … اضافه می شود و حتی برخی تنظیمات اولیه همچون تنظیم لبه های گوشی برای جلوگیری از لمس اشتباه نیز در این برنامه گنجانده شده است.

تبلیغات پیش فرض در رابط کاربری شیائومی

تبلیغات پیش فرض در رابط کاربری شیائومی

بر خلاف سامسونگ، شیائومی، می ۱۱ را با رابط کاربری MIUI خود مملو از ویژگی های مختلف کرده است. برخی از این ویژگی ها خلاقانه و مفید هستند و برخی دیگر هیچ وقت مورد استفاده قرار نمی گیرند. علیرغم استفاده از انیمیشن های روان و مناسب در رابط کاربری، متاسفانه همچنان می ۱۱ گاهی اوقات لگ دارد. در ضمن اگر قصد خرید نسخه چینی این گوشی را دارید، قبل از اینکار مطمئن شوید که می توانید با تبلیغات موجود در رابط کاربری کنار بیایید.

خب تمام شد. ما تمام اطلاعات مهمی را که میخواستیم با شما درمیان بگذاریم بیان کردیم. بیشتر می خواستیم با مقایسه گلکسی اس ۲۱ و شیائومی می ۱۱ درباره عملکرد ناامید کننده گلکسی اس ۲۱ در اجرای بازی ها و جزئیات مربوط به رابط کاربری آن در برابر گوشی محبوب می ۱۱ صحبت کنیم. در رابطه با عملکرد دوربین سری گلکسی اس ۲۱ نیز باید بگوییم که ما به زودی گلکسی اس ۲۱ اولترا را به آزمایشگاه خود می آوریم و مقایسه ای از آن با بهترین دوربین های گوشی های پرچمدار ۲۰۲۱ انجام می دهیم.

دلیل اینکه ما دوربین گلکسی اس ۲۱ را با می ۱۱ مقایسه نکردیم بسیار ساده بود. پس از اینکه نمونه عکس های گرفته شده با دوربین این دو گوشی را مشاهده کردیم،‌ متوجه شدیم که گلکسی اس ۲۱ در تمامی زمینه ها پیروز رقابت است و تازه گلکسی اس ۲۱ بهترین مدل این سری نیست.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

همین بالا پایینش منو ناامید کرده

Mahdi

اسنپدراگون ۸۸۸ چرا این قدر ناپایدتره🤔
نگاه چه قدر بالا پایین شده😢😢

m.b

ممنون… دو روزه خیرشو میفرستم اما تایید نشده بود نظرم… سایت انگار مشکلاتش ادامه داره…
اما مرسی که پوشش دادید… 🙏
_____
ما از نتایج اسنپدراگون 888 رو mi 11 مینالیدیم… سامسونگ نسخه اسنپش از اونم بدتره که… 🤦‍♂️
راجب خود اسنپدراگون هم این نسل واقعاً پتانسیل عالی بودن رو داشت و همین الانم داره… اگر و فقط اگر بتونه مشکل دما رو کنترل کنه و همچنین پایداری رو روی لحظاتی که روی اوج هست حفظ کنه…
در واقع به نظرم دلیل ناتوانی در حفظ قله‌هایی که توشون عالی عمل کرده، همین دمای زیاده… دمای cpu بالا میره و چیپست مجبوره عملکرد رو کاهش بده تا دما بالاتر نره و کمی پایین بیاد…
به همین دلیل فکر میکنم اگر مشکل دما حل شه پایداری خیلی بیشتر شه…

m.b

هرچند احتمالاً امکان پذیر نیست اما کیا با این موافقن؟

comment image

The Destroyer

من دقیق نمیدونم تکلیفم با این چیه😂
از یه طرف خوشم میاد از صفحه بی‌حاشیه‌ش
از یه طرف بدم میاد که گوشه‌های تیز داره
البته اگه قرار باشه میکس بیاد و یه گوشی عادی باشه با داشتن لبه‌های تیز به نظرم میتونه تمایز ایجاد کنه با بقیه و این خوبه (مثل سری نوت سامسونگ و فکر میکنم میت هواوی ولی دقیق الان یادم نیست هواوی هم لبه‌هاش کامل تیز بودن یا نه)

shayan

این تست ها روی حالت نرمال گرفته شده که همه روی کاهش باطری تمرکز دارند
الان تمام رابط کاربری ها گیم لانچر دارند اگر تنظیمات درستی رو روی گیم لانچر انجام بدهید نتایج فوقالعاده خواهد بود
من خودم گیم لانچر گوشیم رو توی دوحالت
max save و max fps تست کردم روی اولی حالت به سختی ۱۰ فریم میداد ولی max fsp روی بازی callofduty حداقل ۲۸ فریم و حداکثر ۳۰ فریم توی بالاترین کیفیت میداد

ARMTIN

✓ پنل 6.8 اینچی
✓ رزولوشن +QHD
✓ روشنایی 1500 نیت نوری
✓ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز تطبیقی
✓ حساسیت تاچ 480 هرتز
شیاومی Mi 11 با وجود این همه برتری دما دستگاه کمی بالاتر از S21 هست اما پرچمدار سامسونگ برای کنترل دما طبق برسی بالا ، با کاهش رفرش ریت و عملکرد کلی دستگاه انجام میده ❌❌❌
به عبارت ساده تر، اینکه Mi 11 دما بیشتری تولید میکنه و معایب S21 با این بهانه سر پوش بذاریم فقط خودمون گول میزنیم
Mi 11 اگه پرچمدار ایدالی هم نباشه اما دلیل نمیشه سامسونگ پرچمدار پرفورمنسی در این رنج قیمت به کاربران تقدیم میکنه ❗❗
.
.
.
مسلماً انتخاب یک پرچمدار از یک برند کاملاً شخصی و سلیقه ای هست ،
تخریب/تعریف از یک برند مسلما نمیتونه خریدار واقعی از انتخابش منصرف کنه
پس شما تصمیم میگیرد کدام گزینه انتخاب ایدال تر برای شما خواهد بود چون شما دارید براش هزینه میکنید نه کس دیگه ای …

Milad7

به نظر میرسه اگزینوس 2100 به نسبت نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد