حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۲۲ شاید فیلم برداری 8K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه ارایه کند

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار، سامسونگ، شایعات

سامسونگ پشتیبانی از فیلمبرداری با کیفیت ۸K را با سری گلکسی اس ۲۰ اعلام کرد، و اگرچه غول تکنولوژی کره ای اولین شرکتی بود که نرخ تصویر برداری ۲۴ فریم بر ثانیه را با این کیفیت ارائه کرد، اما مسیر دشواری برای آن ها بوده است. به دلیل مسائل مربوط به گرم شدن بیش از حد گوشی کاربران فقط می توانستند تا ۵ دقیقه فیلم برداری کنند، اما این شرکت در تلاش برای جابه جا کردن محدودیت ها در این حوزه برای گلکسی اس ۲۲ است.

به نقل از wccftech، در واقع یک لو دهنده حوزه فناوری اعلام کرد که سامسونگ در حال بررسی فیلم برداری ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای گلکسی اس ۲۲ می باشد، اما با مشکلات مشابهی مواجه شده است.

فیلم برداری ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، فقط ۵ دقیقه

طبق اطلاعات منتشر شده از Mauri QHD سامسونگ در تلاش برای افزودن قابلیت پشتیبانی از فیلم برداری ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به گوشی های پرچمدار آینده می باشد. ظاهرا این فرد ارتباط نزدیکی با این غول تکنولوژی و برنامه هایش دارد، زیرا اشاره کرده است که همانند سری گلکسی اس ۲۰، سری گلکسی اس ۲۲ ظاهرا از همان مشکلات گرمای بیش از حد رنج می برد. وی همچنین اعلام کرد که فیلم برداری ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به ۵ دقیقه محدود خواهد بود.

فیلم برداری ۸K در گلکسی اس ۲۰ اولترا

فیلم برداری ۸K در گلکسی اس ۲۰ اولترا

این بدین معنی است که احتمالا سامسونگ توانسته مشکلات مربوط به گرمای بیش از حد در فیلم برداری ۸K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را برطرف کند، که نشانه ی خوبی است. هرچند این ویژگی برای اکثر کابران کاربردی نیست زیرا هر یک دقیقه فیلم ضبط شده ۸K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه در گلکسی اس ۲۰ حدودا ۶۰۰ مگابایت جا می گرفت، که برای پنج دقیقه یعنی سه گیگابایت.

 

حجم فیلم برداری 8K گلکسی اس ۲۰ چقدر است؟

 

در این شرایط، نه تنها شما به حافظه بیشتر و بیشتری برای ذخیره این فیلم ها احتیاج دارید بلکه حافظه نیز باید با سرعت بیشتری به نوشتن اطلاعات بپردازد تا بتواند پاسخگوی نیاز بالای فیلم برداری ۸K باشد.

خوشبختانه سامسونگ هر دو مورد ظرفیت بیشتر و حافظه سریع تر را ارائه می دهد. تنها مشکلی که باید حل شود این است که چگونه محدودیت ۵ دقیقه ای برای گلکسی اس ۲۲ برداشته شود. فرد منتشر کننده این اطلاعات اعلام کرد که اگر سامسونگ نتواند از پس از مشکل برآید، احتمالا شاهد این ویژگی در گلکسی اس ۲۲ نخواهیم بود. اگرچه لو دهنده دیگری گزارش داد که سامسونگ امسال از چیپست های اگزینوس جدید خود با پشتیبانی از فیلم برداری ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه رونمایی خواهد کرد.

هرچند صرف اینکه یک چیپست از یک ویژگی پشتیبانی می کند به این معنی نخواهد بود که شرکت آن ویژگی را به دستگاه های خود بیاورد. اگر این ویژگی به خوبی بهینه نشود شاید باید تا ۲۰۲۳ منتظر بمانیم تا بتوانیم از این ویژگی استفاده کنیم. به شخصه بر این باور هستم که فیلم برداری ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یک مقداری زیاده روی است و بهتر است سامسونگ منابع و تلاش خود را روی افزایش کیفیت تصویر ضبط فیلم ۸K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه بگذارند.

البته ممکن است به خاطر اینکه شایعه شده بزرگترین رقیب گوشی های هوشمند سامسونگ، یعنی اپل در حال تلاش برای افزودن پشتیبانی فیلم برداری ۸K با نرخ ۴۵ فریم بر ثانیه به iPhone ۱۳ Pro Max می باشد، آنها نیز در حال بررسی فریم ریت بالاتری هستند.

با توجه به هجمه هایی که ممکن است علیه سامسونگ و سری گلکسی اس ۲۲ شکل بگیرد، سامسونگ بهتر است به سرعت از برطرف شدن مشکل گرمای بیش از حد اطمینان حاصل کند و یا به کلی از این ویژگی صرف نظر کند.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

این قابلیت خیلی مهمه؟ به نظر من که اصلا ارزش نداره ۱۰۰k با ۶۰ فرم هم بذاره بازم مهم نیس مهم کیفیت خروجیه سامسونگ در بخش دوربین چند ساله عقب مونده

AL1K1NG

ببین خب برا ی تولید کننده محتوا ۸کا خیلی دست رو توی ادیت بازتر میزاره (خیلی بازتر) تو حفظ کیفیت ویدیو تو شرایط مختلف که البته سیستم غول هم میخواد برا اینکار ولی خب . . . کاش لرزشگیر برا ۴کا ارائه میدادن کنار این اپشن ها
وقتی لرزشگیر برای بالاتر از ۱۰۸۰ دردسترس نیست ب درد نسبتا لای جرز میخوره

Mahdi

هر چی باشه پیشرفت هست ولی خب کی الان فورکی فیلمبرداری میکنه که بخواد سراغ این بیاد ، من خودم فورکی ۶۰ فریم رو ول کردم و ۱۰۸۰ شصت فریم استفاده میکنم

m.b

دقیقاً عین من…
بهترین خروجی گوشیمه تقریباً… روان و واضح با لرزشگیری خوب…

m.b

و البته حجم مناسب…

Mahdi

کدک h265

m.b

نایس👍

m.b

بابت اسپم شرمنده… رسماً تایید شد… به زودی یک عدد mix با تکنولوژی هایی که در لبه فناوری های روز هستن خواهیم دید… شاید تولید عمومی…
همچنین تبلت شیا هم امسال دوباره تولید میشه…

Mahdi

چهارلبه خمیده واقعی؟

m.b

نه فکر نکنم… ولی شاید… 🤔

Milad7

واقعا 8k فعلا نیاز نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد