حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وضعیت هوآوی با آمدن جو بایدن بهتر نخواهد شد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، هواوی

بالاخره دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به پایان رسید و جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا قدرت را بدست گرفته است. یکی از مهم ترین اتفاقات دوران ریاست جمهوری پیشین آمریکا، تحریم گسترده شرکت ها و تولیدکنندگان چینی از جمله هوآوی بود که به گزارش Bloomberg با آمدن رییس جمهور جدید نیز تغییری در این سیاست داده نمی شود و شرکت های چینی نباید خیلی به آینده امیدوار باشند.

تحریم هوآوی توسط آمریکا ادامه پیدا می کند

دوره ریاست جمهوری جو بایدن بآغاز شده است و او قبلا نیز با شروع انتصاب های اعضای جدید کابینه و سایر مناصب رهبری، با عقب نشینی در بسیاری از سیاست های انجام شده در دولت ترامپ، به سمت و سوی جدیدی در بسیاری از حوزه های پیش روی خود پیش می رود. تصمیمی که به نظر نمی رسد وی قصد تغییر در آن را گرفته باشد، ممنوعیت شرکت هایی مانند هوآوی است که به دلیل اتهام تهدید علیه امنیت ایالات متحده در فهرست نهادها و شرکت های تحریمی قرار گرفته اند.

هواوی

هواوی

جینا رایموندو، نامزد بایدن برای وزیر اقتصاد، اظهار داشت:

“هیچ دلیلی” برای حذف شرکت های چینی از لیست تحریم های آمریکا را نمی بیند و تغییر این سیاست را به شدت بعید می داند.

من درک می کنم که شرکت ها و سازمان ها به چه دلایلی می توانند در لیست محدودیت ها و تحریم های آمریکا قرار می گیرند زیرا برای امنیت ملی ایالات متحده یا منافع سیاست خارجی آن خطری ایجاد می کنند. در حال حاضر دلیلی ندارم که باور کنم نهادهای موجود در این لیست ها نباید در آنجا باشند.

این خبر خوبی برای هوآوی نیست که مدت هاست با تحریم های ایالات متحده دست و پنجه نرم می کند. این شرکت پس از این که دسترسی زیادی به تراشه های سطح بالای Kirin خود از دست داد، در تلاش است تا گوشی های هوشمند برجسته ای مانند P40 Pro را تولید کند، که یکی از بهترین گوشی های هوآوی است که نمی توانید دریافت کنید. اخیرا هوآوی مجبور شد مالکیت برند فرعی خود را با نام آنر کنار بگذارد تا از سرنوشت شرکت مادر خود بازماند، اقدامی که آنر را آزاد می کند تا شرکت هایی مانند اپل را به چالش بکشد.

هواوی

هواوی

هوآوی امیدوار بود که دولت بایدن ملایم تر از ترامپ باشد، اما به نظر نمی رسد که چنین باشد. وزارت خارجه چین قبلا از تصمیم دولت ایالات متحده برای محدود كردن شركت های چینی به عنوان “ظالمانه” یاد كرده بود ، احساسی كه هنوز هم ادامه دارد.

“ما از شما می خواهیم جلوی این ظلم و ستم علیه شرکت های چینی را بگیرید.”

از دیگر شرکت های چینی که با تحریم های گسترده دولت آمریکا روبرو شده اند می توان به ZTE و همچنین شیائومی اشاره کرد. به نظر می رسد سیاست های آمریکا و چین در سطح گسترده ای قرار دارد و نمی توان آن را به شخص رییس جمهوری دو طرف نسبت داد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بایدن چلاق، ی روباه پیری هست که دومی نداره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی