حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس : اگزینوس ۲۱۰۰ در مقابل اپل A14

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، تست، تست سرعت، سامسونگ، مقایسه

پس از اینکه با هم مقایسه Galaxy S21 Ultra در مقابل iPhone 12 Pro Max را در تست سقوط داشتیم، وقت آن است که تست سرعت گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس را ببینیم. اینجا شاهد رویارویی اگزینوس ۲۱۰۰ در مقابل اپل A14 هستیم.

تست سرعت گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

همانطور که گفتیم گلکسی اس ۲۱ اولترا حاضر در این تست با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ تجهیز شده است. این همان تراشه ای است که برای بازار کشور ما هم ارایه می شود. امروز با هم درباره بنچمارک اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ در گیک بنچ هم صحبت کردیم. عملکرد خوبی که اما به اپل A14 آیفون ۱۲ پرو مکس نمی رسید.

البته در تجربه کاربری، همه چیز به بنچمارک باز نمی گردد. مثلا رفرش ریت نمایشگر می تواند مهم باشد، بهینه سازی سیستم عامل و البته نرم افزار و بازی ها برای سخت افزار و نرم افزار جدید هم مهم هستند. اما خروجی به چه صورت است؟

اینجا دو ویدیو برای شما داریم که اولی به تست سرعت می پردازد و دومی معرفی مختصر و کوتاه دو دستگاه است. این مطلب به ویدیو اول می پردازد:

 

 

همانطور که در این ویدیوها دیدید، هر دو دستگاه در برخی موارد پیروز و در برخی مغلوب شدند. گلکسی اس ۲۱ اولترا در اجرای بازی ها عملکرد بهتری داشت، نرم افزارهای سبک وب محور را سریع تر باز می کرد و نمایشگر ۱۲۰ هرتز آنقدر اهمیت دارد که در طول ویدیو بارها به آن اشاره می شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس در مقابل همچنان عملکرد خیره کننده خود در رندر گرفتن ویدیو را نشان می دهد، بازی ها را با عملکرد کمی بهتر اجرا می کند و خوشبختانه با حافظه رم بیشتر، حالا دیگر مشکل مدیریت رم وجود ندارد.

اما وقتی می گوییم که بهینه سازی سیستم عامل، نرم افزار و بازی ها برای سخت افزار و نرم افزار جدید هم مهم است، منظور چیست؟

مقایسه پابجی روی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

مقایسه پابجی روی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

همانطور که در تصویر بالا می بینید، گلکسی اس ۲۱ اولترا با وجود سخت افزار بسیار به روز اما مثلا فریم ریت Exterme را روی کیفیت HDR ارایه نمی کند در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس آن را ارایه می کند. البته که این می تواند با آپدیت پابجی برطرف شود اما همانطور که گفتیم، این فاکتور در تجربه کاربری خود را نشان می دهد.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این دو دستگاه برای شما جذاب است؟ راستی، فقط من هستم که با کاملا تخت شدن نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس، حاشیه های آن را واقعا زیاد می بینم یا شما هم همین حس را دارید؟ به دور از ظاهر، نمایشگر کاملا تخت را می پنسدید یا مثلا نمایشگر تخت با پوشش شیشه 2.5D یا حتی مثلا نمایشگر دو لبه خمیده را؟ تست سقوط گلکسی اس ۲۱ اولترا که به ما نشان داد از نظر مقاومت، گزینه اول بهتر است.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

آره انگار حاشیه های آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به قبل بیشتر شده! همین ویدیو رو با نمایشگر آیفون ۱۱ معمولی مقایسه کنید انگار حاشیه های برابری دارن!
جدا از این اگزینوس امسال نسبتا پیشرفت خوبی کرده ولی اون چیزی نبود که مدام شایعه ها درموردش میگفتن.پیشرفت ساخت تراشه بعد از همکاری با AMD رو نمیشه توی اگزینوس 2100 دید و فقط نسبت به اگزینوس ۹۹۰ گذشته پیشرفت خیلی بیشتری اونم توی بنچمارک (نه پایداری) داشته.
توی رندر ویدیو که حتی برای سنجش قدرت پردازنده های دنیای دکستاپ و مقایسه اونها باهم هم استفاده میشه هنوز تراشه های اندرویدی نتونستن به خوبی سری A اپل عمل کنن که این دقیقا قدرت بخش تک هسته ای گیگ بنچ سری A رو میرسونه چون مثلا آیپد ایر با پردازنده A14 نسبت به آیپد پرو با پردازنده A12x توی رندر ویدیو بهتر و سریع تر عمل میکنه (درحالی که آیپد پرو امتیاز چند هسته ای خیلی بیشتر نسبت به آیپد ایر داره ولی توی بخش تک هسته ای ضعیف تره)

Farcry

تازه رفرش ریت نمایشگر باعث میشه از نظر دیداری سرعت باز کردن اپلیکشن ها و به طور کلی سرعت گوشی در محیط UI سریع تر بشه که خب این ضعف آیفون های سری ۱۲ هست

lovenokia

آقای @عطایی
mi 11 Lite با پردازنده 5 نانومتری Snapdragon 755 در آستانه رونمایی
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_11_lite_might_come_with_periscope_lens_new_qualcomm_chipset-news-47499.php

Mahdi

خوبه ولی این قدر که میگفتن قراره پیشرفت کنه نکرده🙃🙃🙃

Milad7

در مجموع من اس 21 اولترا را بهتر میپسندم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)