حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی در چارک پایانی سال ۲۰۲۰ رکورد زد اما بخش موبایل همچنان دچار مشکل است

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | ال‌جی، عملکرد تجاری شرکت ها

ال جی موبایل با وجود نوآوری هایی که دارد اما در بازار موبایل به برندهای چینی که در رده قیمتی رقابتی تری فعالیت می کنند، باخته است. ال جی الکترونیکس شرکت مادر ال جی موبایل به شمار می رود و گزارش مالی چارک پایانی سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرده است. در این گزارش می بینیم که ال جی در چارک پایانی سال ۲۰۲۰ رکورد زده اما بخش موبایل همچنان دچار مشکل است. احتمالا به دلیل همین عملکرد است که اخبار خروج ال جی از بازار موبایل را می شنویم.

ال جی موبایل

ال جی الکترونیکس امروز گزارش درآمد خود را برای کل سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. در مقایسه با سال ۲۰۱۹ شاهد 63.3 تریلیون وون (معادل 56.45 میلیارد دلار آمریکا) درآمد هستیم که 1.53 درصد افزایش داشته است. گزارش مالی همچنین نشان داد که درآمد چارک پایانی 2020 برابر 18.78 تریلیون وون (یا 16.76 میلیارد دلار آمریکا) است. این اطلاعات منعکس کننده یک جهش عظیم 16.9 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2019 است.

افزایش درآمد سال ۲۰۲۰ سود عملیاتی 3.20 تریلیون وون (2.85 میلیارد دلار آمریکا) را به همراه داشت که نسبت به سال 2019 حدود 31.1 درصد افزایش داشته و این یک رکورد جدید برای این شرکت است. این رکوردشکنی عمدتا توسط فروش بیشتر وسایل خانگی و تلویزیون های OLED در کنار نمایش قدرتمند در محصولات مربوط به اجزای خودرو صورت گرفت.

سود عملیاتی چارک پایانی سال 2020 برابر 650.20 میلیارد وون (580.19 میلیون دلار آمریکا) بود که رشد خوبی نسبت به سال 2019 افزایش داشته است.

ال جی امیدوار است که در سال ۲۰۲۱ شاهد عادی سازی اقتصاد جهانی خواهیم بود، زیرا واکسن ها اکنون در سراسر جهان برای مقابله با بیماری همه گیر COVID-19 وارد سیستم می شوند.

بخش ارتباطات سیار ال جی درآمد درآمد 5.22 تریلیون وون (4.66 میلیارد دلار) برای کل سال ۲۰۲۰ را گزارش کرد، در حالی که فروش Q4 با رشد 4.9 درصدی به 1.39 تریلیون وون (1.24 میلیارد دلار آمریکا) نسبت به سال 2019 بود اما 9.2 درصد کمتر از سه ماهه قبلی در 2020 است. این کاهش بی ارتباط به کاهش تراشه 4G و فروش ناچیز تلفن های هوشمند پرچمدار LG در بازار جهانی نیست.

ضرر عملیاتی کل سال 841.20 میلیارد وون (750.63 میلیون دلار آمریکا) بود که منعکس کننده افزایش سرمایه گذاری های بازاریابی برای حمایت از فروش ناچیز مدل های شاخص است که تا حدی با بازده تولید جبران می شود.

انتظار می رود در سال 2021 و با گسترش 5G ، تقاضای جهانی برای تلفن های هوشمند افزایش یابد، اما انتظار می رود رقابت شدیدی بین برندها وجود داشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ال جی الکترونیکس بخش موبایل خود را چطور مدیریت خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

همورز ال جی نمیدونه می خواد برگرده یا نه
به بازار موبایل🤕🤕🤕

Mahdi

#اصلاح
هنوز

Milad7

ظاهرابخش موبایل زیاد برای ال جی مهم نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)