حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارز دیجیتال در امارات چگونه است ؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تحریم‌هایی که از سوی سایت‌هایی مثل پی پال و بایننس و …. رخ می‌دهد، موجب به وجود آمدن محدودیت‌هایی می‌شود که برای رفع این محدودیت‌ها باید احراز هویت انجام گیرد، که این کار با استفاده از مدارک اثبات مالکیت باید انجام پذیرد. برای احراز هویت در بسیاری از موارد نیاز به حضور شخص می‌باشد که بسیار سخت و مساله ساز است.

کشور امارات یکی از پشتیبانان جدی تکنولوژی بلاک‌چین به حساب می‌آید. شروع کار استراتژی بلاک چین امارات۲۰۲۱ اوایل سال ۲۰۱۸ بود؛ هدف از به راه‌اندازی این تکنولوژی پلت‌فرم بلاک چین ، انجام 50 درصد تراکنش‌های دولت در طی سه سال بود.

استراتژی بلاک‌چین امارات در واقع همکاری بین دفتر دوبی هوشمند و زیرساخت‌های آینده دوبی می‌باشد و قرار است سه هدف زیر را به انجام برساند:

  • بهره‌وری دولت:‌ اگر دولت دیجیتال و بدون کاغذ راه اندازی شود، بهره‌وری دولت برای انجام تراکنش‌های درخواست‌ ویزا، پرداخت قبض و تمدید گواهی‌نامه‌ها افزایش می‌یابد.
  • تولید صنعتی: هدف از تولید صنعتی، ایجاد کسب و کار جدید با استفاده از تکنولوژی‌ مشترک بین بخش‌های مختلف مانند املاک، فین‌تک، بانکداری، سلامت، حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی شهری، انرژی هوشمند،  برای افراد و تاجران می‌باشد.
  • پیشرو بودن بین‌المللی: دوبی درگاه استفاده از بلاک‌چین را برای شرکای جهانی قابل دسترس می‌گذارد تا مسافران این شهر در امنیت و راحتی کامل باشند.
  • ورود سریع، گذرنامه تاییدشده، سهولت حمل و نقل با استفاده از گواهی‌نامه مورد تایید و ماشین‌های کرایه‌ای، فراهم بودن بستر اتصال به وایفای و کیف پول الکترونیکی و غیره از دیگر مزایایی است که در این هدف گنجانده شده است.

قانون‌گذاری ارز دیجیتال در امارات

در امارات، قوانین اقتصادی به دو دسته تقسیم‌بندی و چهارچوب بندی می‌شود:

  • دسته اول مناطق آزاد و مراکز تجاری بین المللی
  • دسته دوم مناطق غیر آزاد تجاری مثل سواحل

در مناطق آزاد، معمولا دادگاه‌ها و قوانین قضایی خاص خودشان وجود دارد و هر مرجع با توجه به صلاح‌دیدی که خود دارد، درباره‌ی ارزهای دیجیتال تصمیم‌گیری می‌نماید. اما در مناطق غیرآزاد امارات، ارزهای دیجیتال طبق قوانین اوراق بهادار و کالاهای اقتصادی امارات و یا زیر نظر بانک مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ارز مشترک عربستان و امارات

بانک مرکزی کشورهای امارات و عربستان اعلام کردند که در پروژه ای خلاقانه ارزی مشترک تولید می‌کنند.
عربستان و امارات در بیانیه‌ای اعلام کردند که می‌توانند امیدوار باشند که در معاملات بانکی بتوان از سیستمی غیرمتمرکز با بر طرف شدن مشکلات استفاده کرد.
بانک مرکزی این دو کشور، اعلان کردند که فاز آزمایشی ارز دیجیتال یک سال به طول انجامید و با موفقیت به اتمام رسید. نوسانات قیمت نفت در سال‌های اخیر موجب شد که کشورهای خاور میانه مثل عربستان و امارات به فکر کم کردن وابستگی به منابع نفتی خود شوند و اقتصاد خود را از حالت شکنندگی رها کنند.

آبر Aber نام ارز دیجیتال مشترک عربستان و امارات است و کاربران آن، برای استفاده از آن محدود به بهره گیری قراردادهای مالی است که توسط فناوری دفتر کل توزیع شده است. استفاده از این ارز برای اولین بار به صورت آزمایشی انجام گرفت، و تنها تعداد کمی از بانک‌های دو کشور عربستان و امارات از آن استفاده کردند.

بنابراین با افزایش ارزش ارز عربستان و امارات و تا پایان منابع این کشورها، احتمالا تحریمی از سمت سایت‌هایی مثل بایننس و … رخ ندهد. بنابراین کاربران ایران که در بایننس تحریم هستند ، در صورت خرید آی پی امارات ، می توانند بدون هیچ مشکلی در این صرافی ها فعالیت داشته باشند.

ارز دیجیتال آبر یکی از هفت طرحی است که دو کشور عربستان و امارات طی تفاهم نامه همکاری اجرا شد.
در دورانی که آمریکا اعلام کرد عربستان برای ما گاو شیردهی می‌باشد که از آن طلا و دلار می‌دوشیم و هرگاه شیرش تمام شود آن را سر می‌بریم، به نظر نمی‌رسد تا پایان منابع آن از سمت آمریکا تحریم شود. سیاست آمریکا بر این سخن استوار است که عربستان باید سه چهارم ثروت خود را بابت حمایت‌های نظامی آمریکا به این کشور بدهد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

merc 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات