حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی تعویض باتری های موبایل جدانشدنی

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از مواردی که در مقایسه گوشی های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد، باتری آن ها بوده که مشخصات ویژه ای دارد. باتری ها معمولاً از نظر ظرفیت و به تبع آن طول عمر و میزان دوام مقایسه می شوند. اما این بخش مهم و تأثیرگذار گوشی ویژگی های دیگری نیز داشته که یکی از مهم ترین آن ها، جداشدنی یا جدانشدنی بودن است. نسل قدیمی باتری های موبایل اکثراً جداشدنی بودند اما در سال های اخیر و نسل جدید گوشی های موبایل، به سختی می توان باتری جداشدنی پیدا کرد. این دو نوع باتری با هم تفاوت هایی دارند که بارزترین آن ها نیز همان طور که از نامشان پیداست، جداشدنی یا نشدنی بودنشان است. در بخش های بعدی بطور ویژه به دلایل استفاده از باتری های جدانشدنی و تفاوت های ایجاد شده نسبت به نسل قبلی خواهیم پرداخت.

باتری موبایل معمولاً پس از مدتی استفاده کیفیت اولیه خود را از دست داده و وارد روند تدریجی خرابی می شود. شدت خرابی باتری نیز به مرور زمان بیش تر شده و حتی در بلندمدت ممکن است سبب بروز مشکل در سایر بخش های سخت افزاری گوشی نیز شود. از این رو در صورت مشاهده هرگونه علامت ناشی از خرابی باتری همانند داغ شدن بیش از حد، افزایش حجم، افزایش سرعت مصرف شارژ و خاموش شدن ناگهانی گوشی، باید در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام شود. باتری های جداشدنی همانند باتری نوت 4 که به نوعی جزو آخرین باتری های جداشدنی سامسونگ است، به راحتی تعویض می شوند؛ اما سؤالی که معمولاً در این بخش مطرح می شود، امکان تعویض باتری های جدانشدنی بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت باتری های جداشدنی و جدانشدنی

اصلی ترین تفاوت این باتری ها از نام آن ها مشخص است؛ با این وجود، باتری های جدانشدنی نیز امکان تعویض داشته و بطور کامل جدانشدنی نیستند. تعویض انواع جداشدنی بسیار راحت تر بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت؛ اما در انواع جدانشدنی، باز کردن بخش پشتی و جداسازی باتری سخت تر است. جدانشدنی بودن باتری و به دنبال آن عدم استفاده از قاب پشتی مجزا برای گوشی، در طراحی زیباتر و جذاب تر آن مؤثر بوده و یکی از دلایل اصلی استفاده از این قابلیت جدید است. البته از نکات مثبت مربوط به باتری های جداشدنی می توان به امکان استفاده از باتری زاپاس در شرایط اضطراری اشاره کرد که اهمیت بالایی نیز دارد.

انواع جداشدنی امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و تقریباً تمامی برندها جهت همگامی با فناوری های پیشرفته جدید و طراحی زیباتر گوشی های خود، از انواع جدانشدنی استفاده می کنند. یکی از دلایل ضد آب بودن گوشی های امروزی نیز عدم امکان نفوذ آب از طریق قسمت پشتی و تماس با بخش های سخت افزاری گوشی بوده که می تواند بسیار خطرناک باشد. علاوه بر ضد آب بودن، بخش های درونی گوشی از هرگونه تماس با مواد دیگری از جمله گرد و غبار نیز مصون هستند. از نظر قیمت نیز باتری های جداشدنی به دلیل استفاده از فناوری های قدیمی تر، ارزان تر بوده و بطور مثال می توانید قیمت باتری گوشی سامسونگ گلکسی J5 را مورد بررسی قرار دهید.

تعویض باتری های جدانشدنی

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، برخلاف نام در نظر گرفته شده برای این باتری ها، امکان جداسازی و تعویض آن ها وجود دارد؛ هرچند بطور واضحی این امر نسبت به باتری های جداشدنی سخت تر است. فرایند تعویض آن ها نیازمند دقت و مهارت بیش تری بوده و آموزش نحوه انجام آن نیز بطور دقیق و با جزئیات کامل در سایت های مختلف موجود است. البته هر گوشی شرایط ساختاری ویژه خود را داشته و جایگاه پیچ های ویژه تعبیه شده و همچنین چسب های اطراف باتری در گوشی های مختلف، متفاوت است. البته می توانید جداسازی قاب پشتی و باتری گوشی را به متخصصین مربوطه بسپارید تا فرایند تعویض بدون هیچ گونه مشکلی صورت گیرد. بطور کلی تعویض این باتری ها امکان پذیر بوده و در صورت مشاهده علائم خرابی و هنگام نیاز، می توانید نسبت به خرید و جایگزینی باتری جدید اقدام کنید.

جمع بندی

تقریباً تمامی گوشی هایی که امروزه تولید می شوند، باتری های جدانشدنی داشته و ممکن است تنها برندهای ضعیف تر باتری های جداشدنی داشته باشند. اپل، اولین برند معتبری است که از انواع جدانشدنی استفاده کرد و به نوعی آغازگر این روند همه گیر بوده است. سامسونگ نیز به عنوان دیگر برند معتبر و پرفروش امروزی در سال 2015 از اولین گوشی های خود با باتری جدانشدنی رونمایی کرد. هرچند برخی میان رده های آن در همین سال نیز جداشدنی بودند؛ اما امروزه تمامی باتری های آن جدانشدنی هستند. در سال های اخیر تمامی برندهای معتبر از این سبک جدید پیروی کرده و به نوعی این امر امروزه جزو وجوه تمایز باتری ها محسوب نمی شود. همچنین به دلیل امکان تعویض باتری های جدانشدنی، نگرانی از این بابت وجود نداشته و جهت مقایسه باتری های مختلف، می توانید آیتم های دیگری را مورد بررسی قرار دهید.

مهم ترین ویژگی باتری ها، ظرفیت آن ها بوده که بیش ترین تأثیر را در تعیین میزان دوام باتری داشته و در مقایسه های مختلف نیز بیش تر مورد بررسی قرار می گیرد. البته باتری های موبایل با هر کیفیتی، در طول زمان دچار خرابی شده و طی یک فرایند تدریجی از کیفیت و توان آن ها کاسته می شود. رعایت نکات مربوط به سلامت باتری نیز صرفاً سرعت بروز این روند را کاهش داده و بطور کلی مانع از آن نمی شود. از این رو ممکن است معمولاً پس از 2 تا 3 سال استفاده، باتری دچار مشکل یا خرابی شود. باتری چه جداشدنی باشد چه جدانشدنی، هنگام خرید باید نسبت به اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. بطور مثال می توانید نسبت به بررسی و حتی در صورت مطابقت، خرید باتری اورجینال آیفون 6s از فروشگاه فونی شاپ و یا هر باتری اورجینال دیگر اقدام کنید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

واسه یکی از اشناها سوکت شارژر عوض کردن ۳۰۰ هزار تومن🤕🤕🤕

Milad7

ممنون ,:)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات