حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تجهیزات جانبی سینی کابل و عملکرد آن ها

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

همیشه هر سیستمی که مورد استفاده قرار می گیرد، برای کارایی نیاز به برخی تجهیزات و لوازم جانبی دارد. و سینی کابل نیز از این قضیه مستثنی نیست. در این مقاله که توسط گروه تحقیقات لایت هوم گردآوری شده به شما لوازم جانبی سینی کابل را معرفی می کنیم، پس با ما همراه باشید.

هنگام خرید سینی کابل به این امر دقت داشته باشید که برای نصب و راه اندازی سینی کابل نیازمند لوازم و متعلاقي از قبيل رابط يا جوينت، نردبان كابل، چهار راهی، رابط از كف، و رابط از بغل سيني كابل مي باشید.  مثلا مسیر های عمودی و افقی را نمی توان به راحتی سیم کشی نمود. پس برای این دسته از محیط ها از لوازم جانبی سینی کابل استفاده می شود. از جمله مهمترین این لوازم، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • ساپورت سینی کابل
  • نردبان کابل
  • چهار راهی سینی کابل
  • زانویی سینی کابل
  • رابط سینی کابل
  • جداکننده یا دیوایدر سینی کابل
  • سه راهی سینی کابل
  • درب سینی کابل گالوانیزه
  • پیچ ، مهره و واشر

هر یک از این لوازم جانبی سینی کابل در محل خاصی استفاده می شود. پس لازم است پیش از خرید و تهیه آن ها، بدانید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید.

نردبان کابل

نردبان کابل از دیگر لوازم جانبی سینی کابل به شمار می رود، که از آن برای عبور سیم و کابل هایی که به صورت عمودی هستند، و در محیط هایی که ارتفاع بالایی دارند، استفاده می شوند. داخل نردبان های کابل پله هایی وجود دارند، که می توان سیم ها و کابل ها را از درون آن ها عبور داده، و کاملا محکم نمود.

درب سینی کابل

از درب سینی کابل که یکی از تجهیزات مورد نیاز برای نصب سینی کابل برق به شمار می رود، در محیط هایی استفاده می شود که آسیب دیدگی سیم های برق بیشتر است. این درب ها در واقع از کابل ها و سیم هایی که از درون سینی عبور کرده اند، محافظت می نماید. علاوه بر آن این نوع از لوازم جانبی سینی کابل نمای ظاهری زیبایی نیز به محل سیم کشی می بخشند.

زانویی سینی کابل

زانویی سینی کابل یکی از لوازم و تجهیزات مهمی است، که در مسیر سیم کشی استفاده می شود. می دانیم که هیچ وقت مسیر سیم کشی در ساختمان ها به صورت مستقیم نیست. از این رو وقتی بخواهیم سینی کابل را از گوشه ها و کناره ها عبور دهیم، نیاز به استفاده از لوازم جانبی سینی کابل خواهیم داشت. که از میان این لوازم جانبی، باید به زانویی ها اشاره کنیم.

رابط سینی کابل

برای این که بتوانیم سینی کابل را در یک مسیر مشخص هدایت و استفاده کنیم، لازم است آن ها را به یکدیگر متصل نماییم. برای این کار نیاز به یکی از لوازم جانبی سینی کابل خواهیم داشت. رابط ها در اصل بین دو سینی اتصال ایجاد کرده و سینی را برای مسیر های طولانی مناسب می کنند.

سه راهی و چهار راهی سینی کابل

همانطور که از نام این دسته از لوازم جانبی سینی کابل مشخص است، مسیر هایی که سه راهه و چهار راهه هستند، برای سیم کشی به تجهیزات خاصی همچون این سه راهی ها و چهار راهی ها نیاز دارند. مثلا کنج ها و گوشه های ساختمان، لازم است از سه راهی برخوردار شوند.

ساپورت سینی کابل

از دیگر تجهیزات سینی کابل می توان به ساپورت ها اشاره کرد. به طور کلی این دسته از تجهیزات دارای انواع گوناگونی بوده و وظیفه دارند سینی کابل ها را به دیوار و یا سقف متصل کنند. تا به این ترتیب مسیر های مورد نظر قابل اجرا باشند.

پیچ و مهره و واشر سینی کابل

از دیگر تجهیزات به کار رفته در سینی کابل ها می توان به پیچ و مهره سینی کابل اشاره کرد. به طور کلی برای آنکه بتوان تمام اتصالات عنوان شده در بالا را به مسیر اصلی سینی کابل متصل کرد، باید از پیچ و مهره سینی کابل استفاده نمود. این دسته از تجهیزات سینی کابل به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر ایجاد اتصال محکم بین تجهیزات گوناگون سینی کابل، در برابر خوردگی نیز از خود مقاومت نشان دهند.

وظایف سینی کابل چیست؟

در صنعت برق برای حفاظت از کابل ‌ها و عبور آن، از نگهدارنده کابل که سینی کابل به انگلیسی cable tray نامیده می ‌شود استفاده می‌ کنند که عموماً برای ساخت آن از ورق گالوانیزه یا جی آر پی یا استیل استفاده می ‌کنند. سینی کابل گالوانیزه که در سوله ‌ها و پارکینگ ‌ها و مکان ‌های مسقف استفاده می ‌شوند از جنس گالوانیزه فابریک هستند. سینی کابل رنگی پودری استاتیک از ویژگی های مهمشان می توان به پوشش با غلظت بالا و داشتن مقاومت در مقابل رطوبت حرارت و اشعه uv خورشید اشاره کرد.

شما همراهان گرامی فروشگاه اینترنتی لایت هوم می توانید جهت خرید لوازم و تجهیزات سینی کابل و یا مطلع شدن از قیمت سینی کابل به لایت هوم مراجعه نموده، تا از تمامی مدل و برند های موجود در بازار به راحتی دیدن نمایید و خرید خود را نهایی فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)