حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا عکس ثبت شده از ماه توسط Galaxy S21 Ultra و زوم ۱۰۰ برابر فضایی آن قلابی هستند؟

نوشته

3 سال قبل | 23 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، دوربین، سامسونگ

یک باور کاملا گسترده وجود دارد که سامسونگ به طور مصنوعی عکس های ماه گرفته شده توسط زوم ۱۰۰ برابر فضایی را در سامسونگ Galaxy S21 Ultra بهبود می دهد تا تصاویر جزئیات شگفت انگیزی ارایه کند. اما آیا عکس ثبت شده از ماه توسط Galaxy S21 Ultra و زوم ۱۰۰ برابر فضایی آن قلابی هستند؟؟

عکس ثبت شده از ماه توسط Galaxy S21 Ultra

عکس ثبت شده از ماه توسط Galaxy S21 Ultra

عکس ثبت شده از ماه توسط Galaxy S21 Ultra

این که یک موبایل می تواند عکس هایی مانند این را تولید کند خب مسلما خیلی تعجب برانگیز خواهد بود. البته که پیش از این هواوی هم حالت عکاسی از ماه ارایه کرده بود و گلکسی اس ۲۱ اولترا تنها موبایلی نیست که می تواند تصاویر مشابه این را تولید کند.

از نظر منتقدین، مشکل این است که سامسونگ مجموعه ای از تصاویر ماه را دارد که آن را روی عکس های واقعی که دستگاه از ماه می گیرید سوار می کند، به این معنی که در واقع آنچه را که واقعا ثبت می شود را نمی بینید، بلکه عکسی که مدتی پیش از ماه و توسط دوربین دیگری گرفته شده است را می بینید.

این ادعا توسط فیلم هایی مانند ویدیو زیر حمایت می شود، که نشان می دهد منظره تاری از ماه به طور ناگهانی در یک تصویر با وضوح بالا بسیار واضح از ماه ارایه می شود:

ریموند وونگ از مجله Iput اکنون ادعای مذکور درباره عکس ثبت شده از ماه توسط Galaxy S21 Ultra را با جزئیات بررسی کرده و تقریباً آن را رد کرده است.

اولین ادعا این است که هر جسم مبهم مانند ماه به عنوان ماه شناخته می شود و جزئیات شبیه ماه مانند دهانه های آن به تصویر اضافه می شود.

وونگ این را با یک توپ پینگ پنگ (به طور خاص روشن و گرد) و همچنین یک شی مانند هلال ماه (یک حبه سیر) روی یک زمینه سیاه آزمایش کرد و در هر دو مورد، هیچ بافت ماه شکلی اضافه نشد.

وی سپس با یک سامسونگ Galaxy S21 Ultra و دوربین 4800 دلاری SONY A7R III با لنز تله از ماه عکس گرفت و نتایج حیرت انگیز بود:

هر دو عکس یکسان بودند، اما S21 Ultra جزئیات بسیار بیشتری داشت.

طبق گفته سامسونگ، توضیح ساده است:

با بزرگنمایی ۱۰ تا ۱۰۰ برابر، کیفیت تصویر توسط هوش مصنوعی قدرتمند Super Resolution افزایش می یابد. با یک فشار شاتر، حداکثر 20 فریم گرفته می شود و با سرعت آنی پردازش می شود. سپس AI پیشرفته هزاران جزئیات خوب را ارزیابی و تصحیح می کند تا تصاویر دقیق حتی در سطوح بزرگنمایی بالا تولید کند. و هنگام عکاسی در بزرگ نمایی، ویژگی Zoom Lock با استفاده از نرم افزار هوشمند تصویر را در جای خود قرار می دهد تا بتوانید با حداقل لرزش عکس بگیرید.

به طور خلاصه، هنگام استفاده از هوش مصنوعی Super Resolution ، هر تصویر در واقع ترکیبی از حداکثر 20 عکس (مشابه HDR) است که سپس توسط AI پردازش می شود. این مشخصا قابل مقایسه در مقابل یک فریم ثبت شده توسط دوربین 6000 دلاری سونی نیست. البته اگر شما با همان دوربین سونی چند ۱۰ شات بگیرید و در یک نرم افزار ویرایش تصویر مثل فتوشاپ آن ها ادغام و اصلاح کنید، خروجی خیلی خوبی خواهید داشت، اما موبایل های ما واقعا دستگاه های قدرتمندی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصویر می توانند یک خروجی اعجاب انگیز را در لحظه تولید کنند.

سامسونگ به طور كلی رد می كند كه آنها بافتهای جعلی ماه را روی عکسهای خود قرار می دهند و می گوید:

“هنگام عکس گرفتن با دوربین های Galaxy S21 و زمانی که Scene Optimizer فعال می شود، به محض شناسایی صحنه توسط AI یا هوش مصنوعی، پردازش هوش مصنوعی در هر مرحله کار می کند. هوش مصنوعی ابتدا با تشخیص صحنه / تصویر در مرحله پیش نمایش و آزمایش آن از روی یک مدل هوش مصنوعی آموزش دیده بر روی صدها هزار تصویر آغاز می شود. هنگامی که دوربین تصویر را به عنوان یک صحنه خاص، به عنوان مثال ماه ، شناسایی کرد، سپس با کاهش تاری و نویز، عملکرد افزایش جزئیات را ارائه می دهد. علاوه بر این در شرایط کم نور / زوم زیاد ، پردازش Super Resolution در حال انجام است (یعنی چند فریم / چند نوردهی ضبط می شود> یک قاب مرجع انتخاب می شود> ترازبندی و ثبت چند قاب / چند نوردهی> خروجی راه حل). عکس واقعی معمولاً از کیفیت بیشتری نسبت به پیش نمایش دوربین برخوردار است. این به دلیل پردازش اضافی چند تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی است که هنگام ضبط عکس رخ می دهد.

به عنوان مثال، هنگام عکسبرداری از یک شی ، ۳ عنصر اصلی انجام می شود که عبارت است از: تشخیص اشیا (در صورت فعال بودن بهینه ساز صحنه)، پردازش هوش مصنوعی قدرتمند و تقویت چندین فریم. هر یک از این ویژگی ها برای ارائه عکس های با کیفیت نقشی اساسی دارند. وقتی این ویژگی ها ترکیب شوند، تعادل مناسبی را بین یک ظاهر طبیعی و جزئیات ایجاد می کنند. این فرایند با شناسایی یک شی بر اساس دید واقع بینانه انسان آغاز می شود، سپس همجوشی و ارتقا چند فریم با تولید سطح جزئیات بالاتر به موضوع اضافه می شود، در نهایت با استفاده از راه حل یادگیری عمیق AI از فرض متنی برای پردازش استفاده می کند همه اطلاعات را برای ارائه یک نتیجه با کیفیت بالا جمع کنید.

هنگام عکسبرداری هیچگونه تداخل تصویر یا جلوه مصنوعی بافت اعمال نمی شود، زیرا این امر باعث می شود اشیا مشابه الگوهای بافتی یکسانی را به اشتراک بگذارند در صورتی که تشخیص شی توسط Scene Optimizer اشتباه گرفته شود.”

ما می دانیم که برخی از کاربران می خواهند بدون درگیر شدن هوش مصنوعی عکس بگیرند و به همین دلیل غیرفعال کردن Scene Optimizer یک گزینه ساده و راحت است. به سادگی نماد را فشار دهید تا غیر فعال شود. اما به هر حال عکس ثبت شده از ماه توسط Galaxy S21 Ultra در حالت هوش مصنوعی واقعا بهتر است.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ فکر می کنید عکاسی کامپیوتری با استفاده از پردازش های هوش مصنوعی، ایرادی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

همون روز اول مشخص بود واقعی نیست
ولی باید صبر کرد دید

Mahdi

متن رو خوندی؟

Mahdi

هر چند تو متن معلوم شد تقلب نکرده ولی چرا هر چی مال سامسونگ هست تقلبیه در صورتی که اگه باشه هم از پی۳۰پرو و می۱۰الترا یاد گرفته

Mahdi

در ضمن من راضیم عکسم با کیفیت باشه تقلبی هم باشه مهم نیست فقط بتونم پیش دوستام پز بدم کافیه 😂😂😂

Auroro

اس 20 اولترا زوم 100 برابریش بی کیفیت بود و انگار کراپ شده بود، یعنی درواقع افت کیفیتش خیلی بود و تو نوت 20 مکس زومش 50 برابر شد

اما تو اس 21 اولترا زوم 100 برابریش هم خیلی خفن و با کیفیت شده و مثل اس 20 که میگفتند ی عکس رو انگار گرفتی بزرگ کردی نیست، دقت کنید زوم 100 برابریش واقعا قابل قبوله

Auroro

اس 21 واقعا عالیه

m.b

من از همون اولم به اینکار گفتم تقلب و الانم میگم… حداقلش اینه که شرکتا باید موقع معرفی بگن که عکس های از پیش گرفته شده با دوربین های حرفه‌ای رو دارن جایگزین میکنن… خیلی زشته مه بعد از معرفی و بعد از کلی بررسی یهو از یه جا این موضوعات بزنه بیرون…

Mahdi

خب مگه پی۳۰پرو و می۱۰الترا تقلب نیستن؟

m.b

P30 pro رو که گفتم همونجا و الانم برای همین نوشتم که “از همون اول” که منظورم شروع این ماجرا با p30 pro بوده…
راجب mi 10 ultra والا پستی راجب تقلبش در حالت ماه در ترنجی منتشر نشد… اگر اونم مشخص میشد که تقلبه باز میگفتم تقلب…

ramin123

داداش میشه بگی از کجای متن به این نتیجه رسیدی؟!!!

m.b

داداش متعصب من میشه متن رو دوباره بخونی؟
درسته که هوش مصنوعی این گوشی به اندازه کافی خوب بوده که با حبه سیر! و توپ پینگ پنگ گول نخوره! اما این دلیل به تقلبی نبودن عکسا نیست چون تو همون متن یه بخش رو گویا نمیخوای ببینی:
“وی سپس با یک سامسونگ Galaxy S21 Ultra و دوربین 4800 دلاری SONY A7R III با لنز تله از ماه عکس گرفت و نتایج حیرت انگیز بود:

هر دو عکس یکسان بودند، اما S21 Ultra جزئیات بسیار بیشتری داشت.”

که فیلم هندی نیست که سامسونگ بدون دستکاری و اضافه کردن چاله‌چوله های ماه از سنسوری که ده ها برابر از خودش بزرگتره جزئیات بیشتری بده!
سنسور اون دوربین رتبه سوم بهترین سنسور های dxo هست!
بی منطقی حد داره… رد شدن حدشم درد داره… 😂
——————————–
و اما راجب گول نخوردن با حبه سیر و توپ پینگ پنگ باید به تصورات ذهنی کسی که انجامش داده خندید… 😂
یه چیز پیش پا افتاده‌ای وجود داره به اسم فوکوس که وقتی رو ماه واقعی هست رو رقم بی نهایت و برای عکسبرداری از حبه سیر! و توپ! روی چند سانتی متری به صورت خودکار اندازه گیری میشه!… بنابراین خنگ ترین دوربین دنیا هم اگر فوکوس داشته باشه، بدون حتی یک درصد احتمال خطا بلااستثناء تمام سوژه های فیک که تا فاصله چند متری هستن رو میتونه از ماه جدا کنه چون تو همون صدم ثانیه اول رقم فوکوس کمتر از بی نهایته که مشخص میکنه این سوژه ماه نیست…
به همین راحتی…
این عکاس یا حواسش نبوده یا به نحوی آب رو تو آسیاب سامسونگ ریخته ناخواسته…
_________________
جوابت واضح بود؟
اگر نبوده بیشتر توضیح بدم…
فقط دفعه بعد سوپرش نکن و نیای بگی بعله جزئیات سنسور فسقلی s20 ultra از یکی از بهترین نمونه های سنسور های حرفه‌ای که ده ها برابر بزرگتره! اونم با لنز تله! بدون اضافه کردن جزئیاتی که ازقبل به خورد دستگاه دادن بهتره!
پیشاپیش اگر چنین چیزی میخوای بگی من از جواب معذورم رفیق عزیز… ❤️

Mahdi

خب با این حساب هیچ گوشی نمیتونه عکس از ماه بگیره

ramin123

🤦‍♂️🤦‍♂️ اصن اون قسمتی که گفته 20 شات مختلف با نور دهی های مختلف رو ثبت می کنه و با هوش مصنوعی ش با هم ادغامشون می کنه رو خوندی؟!
اصن به اون قسمت که گفته عکس دوربین سونی یه شاته فقط و سامسونگ با قدرت پردازشی و هوش مصنوعی نه با اپتیک همچین عکسی گرفته، دقت کردی؟!!
مثل Deep Fusion آیفون که 9 تا عکس با نور دهی مختلف رو با هم ترکیب می کنه و یه عکس تحویل میده که با وجود کوچکتر بودن سنسورش، عکس های خوبی تحویل میده که با سنسور های بزرگتر از خودش رقابت می کنه
“به طور خلاصه، هنگام استفاده از هوش مصنوعی Super Resolution ، هر تصویر در واقع ترکیبی از حداکثر 20 عکس (مشابه HDR) است که سپس توسط AI پردازش می شود. این مشخصا قابل مقایسه در مقابل یک فریم ثبت شده توسط دوربین 6000 دلاری سونی نیست. البته اگر شما با همان دوربین سونی چند ۱۰ شات بگیرید و در یک نرم افزار ویرایش تصویر مثل فتوشاپ آن ها ادغام و اصلاح کنید، خروجی خیلی خوبی خواهید داشت، اما موبایل های ما واقعا دستگاه های قدرتمندی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصویر می توانند یک خروجی اعجاب انگیز را در لحظه تولید کنند.”
اینجا هم داره میگه این خروجی به خاطر قدرت پردازشی گوشی هست که چنتا عکس رو ترکیب می کنه، همون طور که قدرت بینایی انسان به خاطر پردازش فوق العاده ی مغزه نه اپتیک ناقص چشم!!!! داخل چشم هم با هر قانون فیزیکی حساب کنی، نه تنها توانایی اینو نداره همچین تصویر شارپ و با جزئیاتی نشون بده بلکه ایراداتی هم داره که مغز همه ی اینا رو پوشش میده

m.b

ببین مهدی من بالاتر هم گفتم… اینکه این حالت ها وجود دارن هیچ اشکالی نداره که هیچ عالی هم هست… مشکل اینه که شرکت ها واقعیت این حالت رو همش پنهان میکنن… کافیه بگن دو خروجی داریم… یکی مصنوعی و یکی طبیعی… کمااینکه شاید حتی مصنوعی‌شو خودم بیشتر بپسندم و استفاده کنم اما وظيفه شرکته که حقیقت رو به مردم بگه… نه اینکه مردم رو چی فرض کنن و بگن دوربین ما از دوربین حرفه‌ای اونم با لنز 600 میلیمتری! بهتره! این توهین به شعور کاربراست…

Mahdi

مصطفی جان من منظورم این نیست و فکر هم نمیکنم عکساش واقعی باشن منظورم اینه که با اینکه هنوز اخبار راجع به شیائومی هم نیومده ولی با این توضیحات که دادی اونم تقلب کرده ، درست مثل اپل که شارژر حذف کرد چرا برند های دیگه هم حذف نکنن و سودش رو به جیب نزنن

ramin123

M.b
چرا می زنی جاده خاکی؟!
کجای این متن گفته که سامسونگ اومده دوربین s21 ultra رو بهتر از دوربین 6000 دلاری جلوه داده که سر مشتری هاش کلاه بذاره؟!!! اون بنده ی خدایی که شک داشته به دوربین سامسونگ، اومده این تست رو انجام داده چه ربطی به خود شرکت سامسونگ داره دقیقا؟! که نتیجه گیری کردی داره سر مشتری هاش کلاه میذاره؟!
عکس های از پیش ذخیره شده از روی دوربین های حرفه ای رو از کجای متن در آوردی انصافا ؟
چه جوری به این نتیجه رسیدی که منظور از al قدرتمندش اینه که فرق سیر و ماه رو تشخیص بده، نه اون قدرت ترکیب کردن چنتا عکس با هم دیگه؟!
داداش بدجور زدی جاده خاکی

MohammadFarhaadi

زدی تو خال.دقبقا چیزی که بهش فکر نکردن همین موضوعه.آخه خداوکیلی حبه سیر و توپ پینگ پونگ!!؟؟حتی خنگ ترین هوش مصنوعیها هم میفهمن کلکه😁

m.b

نوبرانه s21 ultra با 34 میلیون تو دیجیکالا اومد…

Auroro

قیمت دلاری اس 21 اولترا چقدر بود؟

m.b

1200-1400

Auroro

باید رو یچیزی غیر از ماه تستشو بذارن که باید صبر کرد دگزو بذاره

m_isa_alizehi

سلام این عکس رو دو شب پیش خودم با نوت ۲۰ الترا گرفتم….

https://drive.google.com/file/d/12fNS6dbtDLn9h7E_jHHn0ucT29aliRdE/view?usp=drivesdk

Milad7

تابلو فیکه 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)