حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری شارژ وایرلس از راه دور شیائومی Mi Air Charge را ببینید

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | تماشا کنید، شیائومی

حدود سه سال پیش در خلال نمایشگاه CES 2018 دیدیم که شارژ وایرلس Wattup قابلیت شارژ کردن تا فاصله 5 متری را برای چندین دستگاه فراهم می کند. حدود ۲ سال پیش در ترنجی خواندیم که ویوو در حال توسعه فناوری شارژ بی سیم از راه دور است. حالا اما نوبت به شیائومی است. این شرکت فناوری شارژ وایرلس از راه دور شیائومی Mi Air Charge را معرفی کرده که در نوع خود می تواند جذاب باشد.

شارژ وایرلس از راه دور شیائومی

 

طبق ادعای این شرکت “فناوری شارژ از راه دور” می تواند چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کند و حتی تلفن هوشمند مورد استفاده را “هنگام راه رفتن یا حتی وقتی که مانعی وجود دارد” شارژ خواهد کرد.

این شرکت طرز کار این فناوری را در یک پست وبلاگ بیان می کند. فرستنده کاملاً بزرگ به نظر می رسد و به اندازه میز کنار اتاق نشیمن در کنار کاناپه است. فرستنده می تواند شارژ ۵ وات را به صورت بی سیم برای تلفن هوشمند فراهم کند. البته که این توان بسیار بسیار پایین به نظر می رسد اما بد نیست بگویم که به اندازه شارژر آیفون ۱۱ (البته آن زمان که اپل با گوشی هایش شارژر می داد!) است!

شارژر خود-توسعه-داده-شده شیائومی دارای آنتن های تداخل پنج فاز است که می تواند موقعیت گوشی هوشمند را به دقت تشخیص دهد. یک آرایه کنترل فاز متشکل از 144 آنتن، امواج میلی متری را از طریق شکل باریکی مستقیماً به تلفن منتقل می کند.

این نوع شارژ هیچ ارتباطی با استاندارد Qi ندارد.

تلفن های هوشمند باید مجهز به “آرایه آنتن کوچک داخلی” همراه با “آنتن دیدبانی” و “آرایه دریافت آنتن” باشند. این تلفن هوشمند دارای ۱۴ آنتن برای تبدیل سیگنال موج میلی متری است که توسط شارژر منتشر می شود. سیگنال از طریق مدار یکسوساز به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.

در حالت فعلی، فناوری شارژ از راه دور شیائومی می تواند چندین دستگاه با جریان ۵ وات را در شعاع “چند متر” شارژ کند. شیائومی ادعا می کند که اشیا فیزیکی کارایی شارژ را کاهش نمی دهند، اما این باید برخی از هشدارها را به همراه داشته باشد.

شیائومی عنوان می کند که فناوری Mi Air Charge آن در نهایت با ساعت های هوشمند، دستبندهای تناسب اندام و سایر گجت های پوشیدنی سازگار خواهد بود.

به زودی دستگاه های اتاق نشیمن ما، از جمله بلندگوها، چراغ های رومیزی و سایر محصولات کوچک خانه های هوشمند، همه بر اساس یک طراحی منبع تغذیه بی سیم ساخته می شوند که کاملاً بدون سیم بوده و اتاق های زندگی ما را بی سیم می کند.

هیچ تاریخ انتشاری برای سیستم Mi Air Charge ارائه نشده است و مشخص نیست که آیا چنین فناوری هرگز به بازار مصرف راه پیدا می کند، اما یک چیز را به طور قطع می دانیم، هر زمان که برسد گران خواهد بود. دیدن نوآوری هایی از این دست جالب است و ما از آینده فناوری شارژ بی سیم هیجان زده هستیم.

نظر شما چیست؟ از دیدن این شارژر هیجان زده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

اگه خودمونو شارژ نکنه 😜 عالللللیه

Mahdi

همینکه موقع پابجی گوشی رو به شارژ نمیزنیم خیلیه

Mahdi

https://m.youtube.com/watch?v=Dy47M95NiTk
شبیه ساز نینتندو سوییچ روی می۱۱
بازیهای رزیدنت ایول ۵ و ۶
در یک کلام فوق‌العاده

Milad7

پرفکته 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)