حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو در حال توسعه فناوری شارژ بی سیم از راه دور است

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | ویوو

یک سال و چند ماه پیش در خلال نمایشگاه CES 2018 دیدیم که شارژ وایرلس Wattup قابلیت شارژ کردن تا فاصله 5 متری را برای چندین دستگاه فراهم می کند. این شارژر وایرلس توسط شرکت Energous توسعه داده شده بود و حالا ویوو می خواهد با Energous همکاری کند. گفته می شود ویوو در حال توسعه فناوری شارژ بی سیم از راه دور است و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

شارژ وایرلس Wattup

شارژ وایرلس Wattup

کمپانی Vivo تصمیم گرفته است که با شرکت Energous وارد همکاری بشود تا گجت‌هایی مبتنی بر این فناوری شارژ بی‌سیم تولید نماید. Vivo پیش از این هم با معرفی طرح مفهومی گوشی Apex 2019، علاقه خود را به ساختن گوشی‌هایی که هیچ درگاهی در آن‌ها گنجانده نشده، نشان داده است. Apex 2019 به وسیله یک شارژر مغناطیسی که به پشت دیوایس متصل می‌شد، شارژ می‌گردید.

همکاری Vivo و Energous پیرامون فناوری شارژ بی‌سیم WattUp می‌تواند نوید آغاز نسل جدیدی از دیوایس‌ها را بدهد، دیوایس‌هایی که می‌توانند بدون نیاز به سیم و شارژر، از طریق امواج رادیویی این بار واقعا بی‌سیم شارژ بشوند. گرچه فناوری WattUp برای فعالیت نیاز به نصب یک فرستنده در دیوایس هدف دارد، اما با وجود این فرستنده در گجت‌تان دیگر نیازی به سیم و پد شارژر نخواهید داشت.

گفتنی است که پیش از این در سال ۲۰۱۶ هم Energous با شرکت اپل نیز در همین رابطه وارد همکاری شده بود، اما نتیجه مشخصی از این همکاری مشاهده نشد و اکنون هم مشخص نیست آیا این همکاری همچنان ادامه دارد یا خیر. باید منتظر ماند و دید آیا همکاری Energous با Vivo از جنس همان همکاری با اپل خواهد بود، یا این‌که واقعا شاهد محصولی نهایی با بهره‌مندی از این فناوری جالب خواهیم بود.

به نظر می رسد آینده با شارژ بی سیم از راه دور حسابی جذاب تر خواهد بود، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)