حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قبل از اقدام به خرید آهن آلات مقاله زیر را مطالعه نمایید

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ساختمان‌سازی یک از صنعت‌هایی محسوب می‌شود که افراد برای پرداختن به آن به تجهیزات گوناگونی نیاز دارند. از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای این صنعت، می‌توان به مصالح فلزی اشاره داشت. مصالح فلزی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین تجهیزاتی محسوب می‌شوند که بدون استفاده از آن‌ها امکان ادامه‌ی کار وجود نخواهد داشت. علاوه بر این موضوع، مورد دیگری نیز وجود دارد و آن این است که مصالح در انواع گوناگونی به تولید رسیده‌اند و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. توجه داشته باشید که شما باید پیش از استفاده و خرید هر یک از مصالح، از آن و ویژگی‌هایی که دارد، مطلع شوید تا بتوانید بهترین تصمیمات را در زمان خرید بگیرید. همچنین لازم به ذکر است که مصالح، علاوه بر آنکه در صنعت ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بر بخش‌های دیگر چون صادرات نیز تاثیر دارند. در ادامه تصمیم داریم شما را با برخی از مصالح فلزی و مسائل مربوط به آن‌ها آشنا کنیم تا پیش از اقدام به تهیه‌ی آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید.

با تیرآهن و کاربردهای مختلف این پروفیل آشنا شوید

تیرآهن یکی از مهم‌ترین انواع پروفیل‌های ساختمانی محسوب می‌شود که در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آن استفاده‌های گوناگونی می‌شود. این محصول در دو نوع متفاوت به تولید رسیده که یک نوع را می‌توان معمولی و نوع دیگر را تیرآهن بال پهن در نظر گرفت. هر یک از انواع نام برده شده با علامت مخصوصی به نمایش گذاشته می‌شوند؛ برای مثال علامت اختصاری تیرآهن معمولی I و یا NP و همچنین تیرآهن پهن H و یا IPB در نظر گرفته شده است. موضوعی که در رابطه با تیرآهن‌ها وجود دارد، این است که هر یک از انواع تیرآهن ویژگی و خصوصیات ویژه‌ای دارد؛ برای مثال تیرآهن‌های معمولی، ارتفاعی برابر با 80 تا 600 میلی‌متر دارند که این موضوع باعث می‌شود از این تیرآهن در زمینه‌های گوناگون استفاده شود.

انواع مختلف تیرآهن

از جمله شرایطی که تیرآهن معمولی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به ستون‌ها، بیم‌ها، پوشش‌های سقف، پل‌های لانه‌زنبوری و نعل درگاه‌ها اشاره کرد. دقت داشته باشید که در زمان خرید تیرآهن با انواع گوناگون این محصول که شامل سه نوع تیرآهن INP، تیرآهن IPB و تیرآهن IPE روبرو می‌شوید که هر کدام بر اساس استانداردهای کشورهای مختلف به تولید رسیده‌اند و از هر کدام در زمینه‌های مخصوصی استفاده می‌شود. در کنار تمام این مسائل، موضوع دیگری نیز وجود دارد و آن قیمت تیرآهن است. قیمت تیرآهن یکی از موضوعاتی محسوب می‌شود که باید پیش از اقدام به خرید، در رابطه با آن اطلاعات مناسبی داشته باشید. لازم به ذکر است که هر یک از موارد گفته شده، یعنی نوع، طول و … همگی بر این موضوع اثر می‌گذارند و شما باید پیش از خرید و تهیه این محصول، این موارد را در نظر بگیرید.

میلگرد یا آرماتور چیست؟

اول از همه بپردازیم به چیستی میلگرد یا آرماتور. در این راستا باید گفت که این محصول زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم قدرت کششی پایین بتن را جبران کنیم. میلگرد می‌تواند با استفاده از ساختار ویژه‌ای که دارد، این کار را به خوبی انجام دهد. نکته‌ای که در رابطه با میلگردها وجود دارد، این است که این محصول در انواع و مدل‌های گوناگونی به تولید رسیده که هر کدام ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارند و آشنایی با انواع آن به شما کمک می‌کند که تصمیم درستی در راستا آن داشته باشید. میلگرد A1 که یک میلگرد نرم و بدون آج است، به طور معمول در آهنگری و انجام عملیات جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد A2 نوع دیگر محسوب می‌شود که از سختی متوسطی برخوردار بوده و عموما در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. A3 میلگردی سخت با آج است که همانند مدل نیمه سخت در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. نوع دیگر از میلگرد، میلگرد A4 در نظر گرفته شده که یک میلگرد سخت با آج پیچیده است و از آن در زمینه‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که انواع نام برده شده از میلگرد، اندازه و سایزهای متفاوتی دارند؛ چرا که برای هر کدام کاربرد ویژه‌ای در نظر گرفته شده است؛

درآمد زایی از طریق صادرات آهن آلات

اما موضوع اصلی که در رابطه با این مصالح ساختمانی وجود دارد، این است که ایران این محصول را به دیگر کشورها صادرات می‌کند. صادرات میلگرد از انواع صادراتی محسوب می‌شود که می‌تواند درآمدزایی مناسبی را برای کشور و فرد به همراه داشته باشد. بسیاری از شهرهای ایران به تولید میلگرد در انواع گوناگون مشغول هستند؛ این شرکت‌ها پس از آنکه تولیدات خود را انجام دادند، با رعایت اصول و در نظر گرفتن قوانین به صادر کردن میلگرد به کشورهای همسایه نظیر ترکیه، ارمنستان، افغانستان، عراق و … پرداخته اند. توجه داشته باشید که اگر صادرات میلگرد به درستی صورت گیرد و تمام قوانین را برای آن در نظر بگیرند، کسب درآمد خوبی صورت خواهد گرفت.

عدم ثبات قیمت میلگرد و تاثیر آن بر هزینه ساخت و ساز

در بخش قبل به طور کامل با میلگرد و انواع گوناگونی که برای آن در نظر گرفته شده است، آشنا شدید؛ اما موضوع دیگری نیز در رابطه با میلگرد وجود دارد و آن قیمت میلگرد است. قیمت میلگرد یکی از مسائلی محسوب می‌شود که باید پیش از اقدام به خرید این محصول مورد توجه قرار گیرد. توجه داشته باشید که مسائل ذکر شده اعم از نوع، اندازه و مواردی از این دست، همگی بر قیمت محصول تاثیر دارند و شما باید پیش از تصمیم به خرید، تمام این مسائل را در نظر بگیرید تا بتوانید بودجه‌ی مناسبی را برای تهیه این محصول فراهم کنید. از طرفی به دلیل آنکه بازار مربوط به این نوع از مصالح، ثبات ندارد، نمی‌توان قیمت دقیقی را برای آن بیان کرد و تنها راه مطلع شدن از قیمت، برقراری ارتباط با فروشگاه و شرکت تولیدکننده محصول است.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی تیرآهن و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن، میلگرد، شیوه‌ی صادر کردن و همچنین قیمت آن صحبت کردیم. داشتن چنین اطلاعاتی به شما کمک می‌کند که انتخاب مناسبی داشته باشید و مشکلی در زمان تهیه این محصول برای شما پیش نیاید. در آخر امیدواریم نکات ذکر شده برای شما مفید بوده باشند و بتوانید از آن‌ها استفاده‌ی لازم را ببرید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات