حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای افزایش فروش محصولات یا خدمات یا برندینگ در اینستاگرام انجام می‌شود. امروزه اینستاگرام محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. به همین دلیل برای بسیاری کسب و کارها و برندهای ایرانی فعالیت و بازاریابی در این شبکه بسیار مهم است.

چرا امروزه استفاده از اینستاگرام مارکتینگ مهم است؟

ایسنتاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب در دنیاست. اما محبوبیت آن در ایران بیش از سایر کشورهاست. حداقل در روز 200 میلیون کاربر فقط از یک اکانت یک کسب و کار بازدید می‌کنند. با توجه به این رقم قطعا متوجه اهمیت حضور در اینستاگرام و فعالیت درست در این شبکه شده‌اید.

اینستاگرام شبکه‌ای تشکیل شده از تعداد میلیونی مخاطبان است که در روز فعالیت بسیاری دارند. به همین دلیل یک کسب و کار با حضور در اینستاگرام شانس زیادی برای دیده شدن، شناخته شدن و افزایش فروش و محصولات و خدمات را دارد.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

به دلیل اهمیت بالای اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر آن در افزایش جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش، آموزش بازاریابی اینستاگرام بسیار مهم است. در این مقاله سعی می‍‌کنیم مبانی این تخصص را به صورت خلاصه و مفید بیان کنیم.

هدف تعیین کنید

اولین قدم تعیین هدف است. هدف شما از کسب و کار خود چیست؟ هدف شما از حضور در اینستاگرام چیست؟ آیا به دنبال افزایش فروش از طریق اینستاگرام هستید یا فقط می‌خواهید شناخته شوید. بعد از تعیین هدف تدوین عملکرد بهتری خواهید داشت. قطعا بدون هدف سردرگم عمل خواهید کرد.

مخاطب خود را بشناسید

بعد از تعیین هدف باید مخاطب خود را متناسب با هدف خود بشناسید. شما باید با شناخت کامل از مخاطب خود وارد اینستاگرام شده و طبق سلیقه آنها تولید محتوا کنید و بیشتر مخاطبان هدف خود را جذب کنید. مخاطبانی که جزو گروه هدف شما نباشند برای شما فایده چندانی نخواهند داشت و به احتمال زیاد تبدیل به مشتری نمی‌شوند.

پروفایل حرفه‌ای داشته باشید

سومین گام داشتن یک پروفایل حرفه‌ای است. تصویر پروفایل باید سایز مناسب داشته و از رنگ‌ها و طرح جذاب تشکیل شده باشد، نام کاربری باید ساده بوده تا کاربر با جستجو به راحتی شما را پیدا کند. لینک سایت خود را در بیو قرار دهید و یک توضیح کوتاه و مفید از خود و اهداف خود در بیو بنویسید.

استراتژی محتوا تدوین کنید

استراتژی برای تدوین محتوا تدوین کنید. پس از مشخص شدن هدف و شناخت مخاطبان این مرحله زیاد سخت نخواهد بود فقط باید سعی کنید محتوایی ارزشمند و مفید و جذاب برای مخاطبان خود خلق کرده و در این میان کسب و کار خود، خدمات یا محصولات خود را نیز معرفی کنید.

تدوین تقویم محتوا

پس از اینکه استراتژی محتوا خود را تدوین کردید یک تقویم محتوا تنظیم کنید. این تقویم باید مشخص کند در هر روزی، هر ساعتی چه پستی باید به چه صورتی منتشر شود. داشتن برنامه باعث می‌شود. همیشه همه کارها از قبل بدون عجله انجام شده و نتیجه عالی شود. پس تدوین تقویم محتوا را فراموش نکنید.

تعیین زمان انتشار پست‌ها

انتخاب اینکه چه زمانی پست‌ها را منتشر کنید کمی سخت است بخصوص در ابتدای کار! اما با شناخت مخاطب می‌توانید زمان حدودی و مناسبی به دست آورید. پس از گذشت مدتی نیز با آزمون و خطا و آنالیز به کمک خود اینستاگرام می‌توانید زمان مناسب برای انتشار پست را پیدا کنید.

تعیین  تعداد پست‌ها

اینکه در روز چند پست منتشر کنید یا حتی هر چند روز یک بار پست منتشر کنید نیز مسئله مهمی است. این موضوع بستگی به مخاطبان شما، هدف شما، استراتژی و میزان محتوا در کسب و کار شما دارد. توجه داشته باشید استمرار در تولید محتوا مهم است اما کیفیت مهمتر است.

استفاده از استوری

از استوری اینستاگرام استفاده کنید. در استفاده از استوری زمان، تعداد و … کمتر اهمیت دارد. شانس دیدن استوری بیشتر است. مطالبی که مهم نیستند یا جنبه طنز داشته یا حتی پشت صحنه کسب و کار، اخبار و … را در استوری قرار دهید. حتی پست‌های جدید خود را نیز استوری کنید زیرا استوری بیشتر از پست دیده می‌شود.

استفاده از لایو

لایو یکی از امکانات اینستاگرام است که در آن می‌توانید تعامل خوبی با مخاطبان خود داشته باشید. در لایو می‌توانید به سوالات مخاطبان پاسخ دهید یا برای آنها آموزش ارائه دهید. در هر صورت استفاده از این امکان تعامل و صمیمیت با مخاطبان را افزایش می‌دهد.

استفاده از تصاویر باکیفیت

از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت استفاده کنید. سعی کنید در کنار افزایش کیفیت حجم را نیز تا حد امکان کم کنید تا کاربران با سرعت اینترنت پایین نیز بتوانند به راحتی محتوا را مشاهده کنند.

سعی کنید تصاویر، ویدئو یا اینفوگرافیک‌های خوش رنگ و لعاب و جذاب نیز تهیه کنید.

کپشن‌های جذاب بنویسید

کپشن نویسی در بازاریابی محتوا اینستاگرام بسیار مهم است. کپشن‌هایی مرتبط با پست، جذاب و مفید بنویسید. سعی کنید لحن برند خود را انتخاب کنید. این لحن می‌تواند رسمی، معمولی، صمیمانه یا طنزگونه باشد. همه چیز بستگی به هویت برند شما، استراتژی بازاریابی شما و مخاطبان شما دارد.

اما کپشن جذاب را فراموش نکنید.

از IGTV  استفاده کنید

IGTV اینستاگرام یکی دیگر از امکانات اینستاگرام است که در آن می‌توانید ویدئوهایی بیش از یک دقیقه را بارگذاری کنید. در اینصورت ویدئو شما بخش‌بندی و اسلایدبندی نمی‌شود. پس اگر ویدئوهای بلند دارید از این امکان استفاده کنید.

نکات مهم که باید بدانید

در ادامه سایر نکات مهم که باید در بازاریابی ر اینتاگرام رعایت کنید را بیان می‌کنیم.

محتوای آموزشی و مفید تولید کنید سپس به فکر فروش یا تبلیغات باشید

تمرکز خود را بر تولید محتوای باکیفیت، ارزشمند و آموزشی بگذارید و به فکر فروش نباشید. با محتوای ارزشمند مخاطب جذب کرده و در این میان محصول یا خدمات خود را نیز معرفی کنید.

از هشتگ استفاده کنید

هشتگ‌ها باعث می‌شوند کاربران بیشتری که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند بتوانند شما را پیدا کنند. برای هر پست بین 7 تا 10 هشتگ مرتبط، مناسب و غیر تکراری در نظر بگیرید.

تبلیغات را فراموشش نکنید.

تبلیغات در صفحات پرفالوور که مخاطبان واقعی و فعال دارند را فراموش نکنید. بعد از گذشت مدتی از فعالیت و تولید محتوا برای رشد بهتر نیاز به تبلیغات خواهید داشت.

تخفیف های هیجان انگیز داشته باشید

تخفیفات مناسبتی و هیجان انگیز و البته محدود را فراموش نکنید. اینکار باعث می‌شود برای مدتی افزایش فروش داشته و البته جذب مخاطب و مشتری جدید نیز داشته باشید.

با کاربران خود تعامل داشته باشید

سعی کنید از هر طریقی با کاربران خود تعامل داشته باشید. همیشه به موقع کامنت‌ها و دایرکت را پاسخ دهید. حتی اگر به شما بی‌احترامی شد با رفتاری حرفه‌ای و محترمانه پاسخ دهید.

به کاربران خود هدیه بدهید

هر از گاهی به کاربران خود از بین لایک‌ها یا کامنت‌ها قرعه‌کشی کرده و هدیه بدهید. اینکار باعث می‌شود. کاربران شما را با دقت بیشتری دنبال کرده و برایتان لایک و کامنت بگذارند.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تست مقاومت جری قصاب اس۲۱الترا رنگ مشکی اومد

Milad7

ممنون 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات