حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سامسونگ و تسلا برای تولید تراشه ۵ نانومتری خودرو خودران

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو، سامسونگ

سامسونگ پیش از این تراشه اگزینوس V9 را برای خودروها طراحی و معرفی کرده است، در حقیقت حدود ۲ سال پیش این اتفاق افتاد. این یک تراشه ۸ نانومتری بود که برای همکاری با آیودی ساخته شده بود. امروز اما خبر از همکاری سامسونگ و تسلا برای تولید تراشه ۵ نانومتری خودرو خودران می رسد.

همکاری سامسونگ و تسلا

تعدادی از شرکت ها سخت تلاش می کنند تا رانندگی خودکار را به واقعیت تبدیل کنند. ما شاهد تلاش هایی از سوی شرکت هایی مانند اپل، گوگل، اوبر و تسلا بوده ایم. چالش ها و بحث های زیادی در مورد این فناوری جدید در جریان است. در حال حاضر، قبل از اینکه عملی شود هنوز نیاز به رسیدگی به چندین مسئله وجود دارد. وقتی صحبت از خودروسازان می شود، تسلا یک شرکت پیشرو است زیرا از قبل حالت رانندگی خودکار را برای برخی از اتومبیل های خود فراهم کرده است. البته، آنها محدودیت های خاصی دارند و در واقع حالت های رانندگی کاملاً مستقل نیستند. اکنون، به نظر می رسد که این شرکت مایل به ایجاد یک حالت کاملاً مستقل است و برای امکان پذیر ساختن آن روی سامسونگ حساب خواهد کرد.

طبق گزارش ها، تسلا در حال توسعه نسل بعدی سخت افزار HW4 خود است. می توان آن را در بسته رانندگی کاملاً مستقل 4SD FSD (چهار بعدی کاملاً خودمختار) که در حال توسعه است استفاده کرد. ظاهراً، این خودروساز در کنار سامسونگ کار خواهد کرد تا این تراشه جدید 5 نانومتری را به طور مشترک توسعه دهد که این امکان را فراهم می کند.

همانطور که در گزارش ها آمده است، تیم توسعه تسلا سخت تلاش می کند تا یک چارچوب پیچیده تر از هوش مصنوعی را توسعه دهد. این خودروساز توانایی رانندگی مستقل را در اختیار وسایل نقلیه خود قرار خواهد داد. Media Asia E از کره جنوبی گزارش داد که سامسونگ در حال حاضر در حال توسعه تراشه ۵ نانومتری است که قدرت محاسبه خودروهای خودران تسلا را فراهم می کند. لیتوگرافی 5nm پیشرفته ترین استانداردی است که هم اکنون در بازار داریم. این مسیر را برای شرکتها در سالهای آینده دیکته خواهد کرد زیرا ممکن است لیتوگرافی ۳ نانومتر تا سال 2023 به واقعیت تبدیل شود. گفته می شود، فقط چند شرکت در حال حاضر دامنه استاندارد بیش از ۵ نانومتر دارند و مطمئنا سامسونگ یکی از آنهاست.

سامسونگ در حال حاضر تراشه های ۱۴ نانومتری برای تسلا ارائه می دهد. حالا اما، این شرکت ها همکاری خود را گسترش می دهند. سیستم سرگرمی درون خودرو از تراشه های مختلفی مانند پردازنده ها ، پردازنده های شبکه عصبی (NPU) ، مدارهای مجتمع امنیتی ، IC و حافظه و درایو نمایشگر (DDI) استفاده می کند. در نظر گرفته شده که این یک فناوری اصلی باشد و اطلاعات مربوط به حسگرها ، نور و ارتباطات را در ماشین پردازش کرده و آنها را به صفحه نمایش منتقل می کند تا خودرو بتواند به یک رانندگی کاملاً مستقل دست یابد. همانطور که تسلا قصد دارد تنظیمات خود را مدرن کند، سامسونگ توسعه خود را در این راستا متمرکز کرده است.

سامسونگ معتقد است که این توانایی را دارد که از تحقیق و توسعه تراشه های ۷ نانومتری چشم پوشی کند. بنابراین بلافاصله تحقیق و توسعه تراشه های ۵ نانومتری برای خودروها را آغاز می کند. اگر این شرکت موفق شود این کار را با موفقیت انجام دهد، ممکن است با تسلا توافق نامه ای پیدا کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ می تواند جای پای خود را در زمینه تراشه های مورد نیاز برای خودروهای خودران باز کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)