حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم فرود انسان بر روی ماه در ماموریت آرتمیس ناسا چگونه است؟

برنامه ارتمیس ناسا با هدف فرستادن اولین زن و مرد به فضا در سال 2024 پس از گذشت 48 سال از آخرین فرود انسان در ماموریت اپولو 17 روی ماه دنبال می شود. ناسا برای پیشبرد برنامه آرتمیس به دنبال توسعه فناوری های نو برای کاهش هزینه و افزایش ایمنی ماموریت هست.

شش پروژه ای که برای برنامه ارتمیس ناسا توسعه پیدا می کنند عبارتند از:

سیستم های پشتیبانی زمینی و موشک SLS و فضاپیمای orion  و ایستگاه مداری gateway و لباس های فضایی مخصوص برنامه ارتمیس و سیستم فرود انسان بر روی ماه.

تصویر مفهومی از سیستم فرود انسان بر روی ماه در ماموریت Artemis که به سطح ماه نزدیک می شود.

مشارکت شرکت های صنعتی امریکایی در توسعه سیستم فرود انسان بر روی ماه 

سیستم فرود انسان بر روی ماه آخرین سیستم حمل و نقل است که در برنامه اکتشافات قمری آرتمیس ، فضانوردان را به سطح ماه می برد. در مأموریت های اولیه ، فضانوردان تا یک هفته در داخل قسمت تحت فشار کابین خدمه زندگی خواهند کرد.

در ژوئیه سال 2019 ، مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل ، آلاباما به عنوان هدایت کننده برنامه فرود انسان بر روی ماه (HLS) ناسا تعیین شد و این ماموریت توسط  شرکت های امریکایی انجام میشود و اولین زن و مرد بعدی را تا سال 2024 به سطح ماه حمل می کنند.

در سپتامبر 2019 ، ناسا از شرکت های صنعتی آمریكا خواست كه طرحهای ابتكاری برای سیستم فرود انسان در ماه را پیشنهاد دهند. ناسا رویکرد شراکت خود را برای توانمندسازی صنعت برای دستیابی به هدف ناسا برای دستیابی ساده و پایدار به ماه و در عین حال تسریع در توسعه ناوبری برای رسیدن به جدول زمانی و پرتاب موفقیت امیز در سال 2024 انجام داد.

متخصصان ناسا برای ساختن سیستم های فرود انسانی خود ، با بهره گیری از دهه ها تجربه پرواز در فضا و سرعت بخش تجاری برای دستیابی به فرودگر برای فرود روی ماه در سال 2024 ، با این شرکای تجاری همکاری نزدیک خواهند کرد.

برنامه HLS همچنین فعالیتهای پیشرفته توسعه و کاهش ریسک را انجام می دهد و به طور موازی روی فعالیتهایی کار می کند تا برنامه و پیمانکار را در مورد مأموریت سال 2024 و بلوغ سیستمهای لازم برای معماری پایدار درآینده بهتر آگاه سازد.

در تاریخ 30 آوریل 2020 ، ناسا اعلام کرد که سه شرکت برای شروع کار در سیستم فرود انسانی آرتمیس انتخاب شده اند که عبارت اند از: Blue Origin ، Dynetics و SpaceX.

نظر شما درباره فرودگر ماموریت ارتمیس ناسا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

داوطلب نمیخوان بریم؟ 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد