حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آخرین ضربه ترامپ به هواوی پیش از ترک کاخ سفید

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | هواوی

حتی اگر دونالد ترامپ چهارشنبه آینده کاخ سفید را ترک می کند، او تلاش خود را کرد تا آخرین بار تولید کننده تلفن و تجهیزات شبکه چینی یعنی هواوی را اذیت کند. آخرین ضربه ترامپ به هواوی پیش از ترک کاخ سفید مربوط به عدم صدور مجوز موقت همکاری شرکت های امریکایی با هواوی است.

آخرین ضربه ترامپ به هواوی

اردیبهشت ۹۸ بود که ترامپ تصمیم خود در مورد قرار دادن هواوی در فهرست تحریم را ذکر کرد. این حرکت مانع دسترسی شرکت به تأمین کنندگان آمریکایی خود بدون اجازه از وزارت بازرگانی شد. علی رغم این اقدام که منجر به از دست دادن گوگل به عنوان یک تامین کننده شد، هوآوی استقامت کرد. برای مدت کوتاهی در سال جاری ، از نظر میزان فروش، پرفروشترین تولید کننده تلفن در بازار جهانی هم بود.

دقیقاً یک سال بعد از روزی که در فهرست تحریم قرار گرفت، هواوی ضربه بزرگ دیگری از طرف دولت ترامپ دریافت کرد. از سپتامبر گذشته، تولید تراشه با استفاده از فناوری منبع آمریکایی برای ارسال به Huawei نیاز به مجوز از ایالات متحده دارند. این یعنی دومین مشتری بزرگترین تولیدکننده تراشه جهان یعنی TSMC از دریافت تراشه های پیشرفته ای که خود هواوی طراحی کرده بود، منع شد. در چند سال گذشته ایالات متحده همچنین متحدان خود را تحت فشار قرار داده تا از استفاده آنها از تجهیزات شبکه Huawei در شبکه های 5G جلوگیری کند.

قانون گذاران آمریکایی به دلیل ادعای ارتباط این شرکت با دولت کمونیست چین، هوآوی را خطری در امنیت ملی خواندند. این نگرانی ها که تلفن ها و فرستنده های مخابراتی هواوی حاوی درهای پشتی است که برای جاسوسی از مصرف کنندگان و شرکت های آمریکایی استفاده می شود ، هرگز ثابت نشده است ایالات متحده همچنین اپراتورهای محلی را از استفاده از صندوق خدمات جهانی (با مدیریت FCC) برای خرید تجهیزات شبکه از Huawei منع کرده و این شرکت ها را مجبور می کند تجهیزات هوآوی مورد استفاده در شبکه های خود را حذف کنند.

به گفته رویترز ، در روزهای آخر دولت ترامپ مجوزهایی که به شرکت های آمریکایی اجازه فروش به تولید کننده چینی را می دهد، لغو می شوند و درخواست های تولیدکنندگان آمریکایی برای دریافت چنین مجوزهایی رد می شود.

رویترز ایمیلی ارسالی از انجمن صنایع نیمه هادی (SIA) را دیده است که اقدامات اخیر وزارت بازرگانی را مستند می کند. در این ایمیل ، SIA خاطرنشان می کند که وزارت بازرگانی “قصد رد تعداد قابل توجهی از درخواست های مجوز صادرات به هواوی و لغو حداقل یک مجوز صادر شده قبلی” را منتشر کرده است.

در ایمیل SIA آمده است که طیف گسترده ای از محصولات در آخرین اقدام گنجانده شده است و بسیاری از شرکت های آمریکایی ماه ها منتظر مانده اند تا بشنوند آیا اجازه فروش به هواوی را دارند. بیش از 150 درخواست مجوز که مبلغی بالغ بر 120 میلیارد دلار کالا و فناوری در انتظار بودند.

همین جمعه گذشته، دولت ترامپ اقدام به تحریم شیائومی هم کرده است.

نظر شما درباره شرایط فعلی امریکا و سخت گیری های آن ها برای شرکت های چینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yousef.komando

شیا جاشو پر کرد دیگه هرچقدر تلاش کنه بودجه درست حسابی نداره
خداروشکر شیا فقط سرمایه گزاریش تحریمه
هواوی اگه بخواد به اون برسه باید ارزون بشه بودجه ندازه خخخ

Mahdi

ترامپ ولکن اقا

Mahdi

من موندم اگه دوباره رای میاورد چیکارا که نمیکرد

Milad7

به زودی بایدن تحریم ها را لغوشون میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)