حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در سایت تعاملی کانن با یک ماهواره واقعی از زمین عکس بگیرید

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | CES، تصویربرداری، حتما بخوانید

کانن از یک سایت تعاملی رونمایی کرده است که به شما اجازه می دهد با استفاده از یک ماهواره از مکان هایی همچون شهر نیویورک، باهاما و دبی عکسبرداری کنید. بیاید کمی با سایت تعاملی کانن عکاسی کنیم!

کانن امسال به جای انتشار دوربین جدید برای نمایشگاه CES 2021، کار متفاوتی انجام داده است:

به شما این امکان را می دهد که از فضا عکس بگیرید. این شرکت از یک سایت تعاملی رونمایی کرده است که به شما اجازه می دهد از ماهواره CE-SAT-1 خود که مجهز به D Mark III DSLR5 مدیفای شده است، برای گرفتن عکس های شبیه سازی شده از مکان هایی همچون شهر نیویورک، باهاما و دبی استفاده کنید.

شما می توانید با ورود به لینک زیر با سایت تعاملی کانن از نقاطی که در دسترس است عکاسی کنید:

ورود به سایت تعاملی کانن

عکاسی از فضا با سایت تعاملی کانن

عکاسی از فضا با سایت تعاملی کانن

کانن میکروماهواره ای به اندازه یک بشکه شراب را از ژوئن سال 2017 راه اندازی کرد. این ماهواره دارای دوربین EOS 5D Mark III است که مجهز به تلسکوپ 3720 میلی متری نوع Cassegrain است. کانن ادعا می کند که این ماهواره در مدار 600 کیلومتری زمین می چرخد و رزولوشن زمینی حدود 36 اینچ را در یک فریم سه در دو مایلی فراهم می کند. (در مقابل، ماهواره ای که بیشترین رزولوشن را در دنیا دارد یعنی WorldView-4 برابر 12 اینچ رزولوشن دارد.) همچنین برای ثبت تصاویر عریض تر از PowerShot S110 بهره می گیرد.

کانن

این سایت تعاملی کانن به شما امکان می دهد از چندین مکان عکس بگیرید و در هر عکس مکان و ارتفاع تصویر نشان داده می شود. با این حال، از تصاویر از پیش گرفته شده استفاده می کند، بنابراین در واقع نمی توانید عکس های زنده یا خیلی خاص بگیرید. اگر این عکسبرداری زنده بود، ماهواره CE-SAT-1 تقریباً 17000 مایل بر ساعت به دور زمین می چرخید و هر یک ساعت و نیم یک بار زمین را دور می زد. اما با این حال کانن با این عکسبرداری نمایشی به شما توانایی ماهواره و وضوح دوربین نصب شده بر آن را به شما نشان می دهد.

این تجربه توسط فضانورد مارشا ایوینز که هدف و طراحی ماهواره را توضیح می دهد، روایت می شود. میکروماهواره ها بسیار کوچک تر و ارزان تر از ماهواره های معمولی هستند و کانن امیدوار است تا سال 2030 یک تجارت یک میلیارد دلاری با آن راه اندازی کند. پس از راه اندازی CE-SAT-1 در سال 2017، کانن تلاش کرد تا در تابستان گذشته یک CE-SAT-1B را به فضا پرتاب کند. با این حال، کمی پس از پرتاب موشک RocketLab’s Electron و انفجار آن، ماهواره نیز از کار افتاد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

چه جالب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی