حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL HM3 با رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ

تقریبا سه سال پیش بود که برای شما نوشتیم سامسونگ در بازار حسگر تصویر دوربین می خواهد سونی را از تخت پادشاهی به زیر بکشد. این شرکت کره ای اولین برندی بود که سنسور دوربین تلفن هوشمند ۱۰۸ مگاپیکسلی را معرفی کرد و پس از چند سال از آغاز فعالیت، این شرکت نسخه های به روز شده مشابه را ارائه می دهد. در همین راستا، غول کره جنوبی اکنون نسل سوم حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی خود یعنی سامسونگ ISOCELL HM3 را معرفی کرده است. دو ماه پیش در شایعه ای خوانده بودیم که گلکسی اس ۲۱ اولترا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM3 و فوکس لیزری ارایه خواهد شد.

حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL HM3

حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL HM3 به روز شده دارای چند ارتقا قابل توجه و ترفندهای جدید برای خروجی بهتر از نظر وضوح تصویر، دامنه دینامیکی و عملکرد فوکوس خودکار است. این یک سنسور 1/1.33 اینچی بوده که از پیکسل های 0.8μm استفاده می کند و ادغام پیکسل ۹ در ۱ را با فناوری نوناسل برای ارائه تصاویر در اندازه ۱۲ مگاپیکسل، انجام می دهد.

ویژگی های کلی این حسگر تصویر را در تصویر زیر می بینید:

سنسور دوربین Samsung ISOCELL HM3 108MP

سنسور دوربین Samsung ISOCELL HM3 108MP

این شرکت فناوری جدیدی را با نام Super PD Plus معرفی کرده است که ثبات فوکوس خودکار را بهبود می بخشد. سامسونگ در این باره عنوان می کند:

“با فناوری Super PD Plus لنزهای میکرو بهینه سازی شده فوکس خودکار را بر روی عوامل فوکوس کننده فاز اضافه می کند و دقت اندازه گیری آن را ۵۰ درصد افزایش می دهد.”

این فناوری اطمینان می دهد که سوژه های متحرک همیشه در فوکوس دقیق هستند و عملکرد در شرایط کم نور نیز تقویت می شود.

این همچنین با Smart ISO Pro همراه است. این یک فناوری تصویربرداری با دامنه پویای بالا (HDR) همراه است که از یک راه حل بهره تبدیل دوگانه درون صحنه (iDCG) استفاده می کند. این یک فریم را در ISO بالا و پایین ضبط می کند و آنها را در یک تصویر واحد در عمق رنگ 12 بیتی با کاهش نویز ادغام می کند.

حسگر تصویر ایزوسل

حسگر تصویر ایزوسل

این شرکت می افزاید که با استفاده از نویز کم، این فناوری حساسیت نور را 50 درصد بهبود می بخشد تا عکس های روشن تر و واضح تری را در محیط های کم نور نسبت به نمونه قبلی خود ثبت کند.

سامسونگ مدعی است که به لطف طراحی سنسور جدید ISOCELL HM3 ، میزان جذب انرژی را در حالت پیش نمایش (وقتی در نرم افزار دوربین هستید اما فیلم یا عکس نمی گیرید) کاهش داده است. در مورد در دسترس بودن، این شرکت عنوان کرده که این محصول در حال تولید انبوه است اما باید دید کدام دستگاه برای اولین بار دارای این سنسور دوربین جدید است. با توجه به عمق رنگ ۱۲ بیتی عنوان شده برای آن و این که گلکسی اس ۲۱ اولترا هم از این ویژگی پشتیبانی می کند، شاید بتواند حدس زد که این همان حسگر تصویر پرچمدار جدید سامسونگ است.

نظر شما درباره حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

باید ببینیم واقعا اینقدر که میگه خوبه یا نه

mostafa3

همیشه چندتا تصویر میزارن که با خود گوشی گرفته نشده تو بخش شب s20 واقعا ضعیف بود
باید دید چقدر بهبود پیدا کرده
از اون طرف هم سنسورها جدید سونی هم میاد
فقط نمی‌دونم چرا 4k رو 60 فریم میگیره وقتی بعضی گوشی ها 120فریم میگیرن ۴k رو

Mahdi

خوبه فعلا پیکسل بالا نبرید روی کیفت کار کنید 🤗🤗

نیما عرفانی

سلام ، عرض ادب و خسته نباشید آقا سینا
وقت بخیر قربان
“این شرکت عنوان کرده که این محصول در حال تولید انبوه است اما باید دید کدام دستگاه برای اولین بار دارای این سنسور دوربین جدید است. با توجه به عمق رنگ ۱۲ بیتی عنوان شده برای آن و این که گلکسی اس ۲۱ اولترا هم از این ویژگی پشتیبانی می کند، شاید بتواند حدس زد که این همان حسگر تصویر پرچمدار جدید سامسونگ است.”
صحیح
البته طبق شناخت قبلی که از روند تولید و عرضه ی سنسورهای سامسونگ در نیمه ی دوم ۲۰۱۹ و و صفر تا صده ۲۰۲۰ داریم ؛ پس شاید بیراه نباشه که بگیم این حسگر تصویر HM3 هم به مانند HM1 در انحصاره خود سامسونگ قرار بگیره ، نظر شما چیه؟
و از اونجایی که در حال حاظر فقط یه سنسور با ابعاد مشابه و تولید عمومی موجود هست؛ HMX(شیائومی ، موتورولا ، Smartisan و حتی ممکنه Brandeis) و در عین حال چون فعلاً از OV48c فقط شیائومی و از GN1 هم فقط ویوو استفاده کردن لذا احتمالش خیلی کمه شیائومی بخواد مجدد از همین HMX برای می ۱۱ پرو استفاده کنه(می ۱۱ اولترارو فاکتور میگیریم چون شاید بره برای نیمه ی دوم سال).
با این اوصاف به نظر شما با توجه به سرمایه گذاری و پیشرفت شیائومی و ویوو در زمینه ی دوربین(به خصوص استارت همکاری ویوو با زایس) کدوم یکی از این سنسورها برای پرچمدار آتی شرکای تجاری سامسونگ محتمل هستش؟
می ۱۱ پرو ؛ جانشین مجهول HMX یا GN1 یا GN2 جانشین معرفی نشده ی GN1 یا دوباره OV4۸c می ۱۰ اولترا یا جانشین معرفی نشده ی OV48c یا اینکه برخلاف سنت قبلی ,همینHM3 از انحصار سامسونگ خارج میشه و علاوه بر اس ۲۱ اولترا ، شیائومی هم به کار میگیره؟
و برای ویوو X60 pro plus ؛ مجدد GN1 استفاده میشه یا GN2 جانشین معرفی نشده ی GN1؟

عذر میخوام که طولانی شد، کنجکاو بودم نظر شما هم در این رابطه جویا شم.
با تشکر 🙏

نیما عرفانی

ممنون از پاسخ گویی
در مورد اون ۵۰ مگاپیکسلی سونی ؛ طبق رویکرد این یکی دوسال اخیر ، از زیرمجموعه های BBK فقط اوپو و وان پلاس چراغ سبز نشون دادن و فیدبک های مثبت و اجرایی نسبت به سنسورهای سونی داشتن(IMX 689 و IMX 766) تا ویوو و Realme ، همین قضیه در خصوص شیائومی هم صدق می‌کنه . شیائومی از وقتی مراودات و تعاملاتش با سامسونگ بیشتر شد، برای سنسور اصلی محصولات پریمیومش کلاً از سونی فاکتور گرفت پس اینکه بخواد یهو دوباره برگرده سمت سونی یکم دور از انتظاره به خصوص که اوج همکاریش با سامسونگ رو تو می ۱۱ کاملاً نشون داد که قبل از رونمایی سری اس ۲۱ ، گرون ترین پنل نمایشگر مورد استفاده خودشو با تیون اختصاصی سامسونگ ازش خرید. ولی برای ویوو یکم شاید بشه گفت قضیه متفاوته و همکاریش با سونی مثل شیائومی چندان دور از ذهن نباشه چون چند مدل از گوشی های بالارده و پرچمدارش اعم از X50 , X5۱ X50 pro , X60 , X60 pro و iQOO 7 با سنسور IMX 598 سونی ارائه شدن ولی فکر نکنم برای X60 pro plus بیاد از یه سنسور سفارشی سونی استفاده کنه و برحسب استفاده از سنسور سفارشی GN1 روی X50 pro plus و سری iQOO 5 ، به کارگیری مجدد حسگر تصویر سامسونگ رو(GN1 یا GN2) برای پرچمدار اصلی ویوو که بیشتر رقیب می ۱۱ پرو ، فایند ایکس ۳ پرو و حتی وان پلاس ۹ پرو و آنر وی ۴۰ پرو پلاس تا پی ۵۰ پرو هواوی و اس ۲۱ اولترای سامسونگ محتمل تر می‌دونم.
در نهایت بله باید صبر کرد و دید چی پیش میاد اما خب اینم بررسی و آنالیزی بود از فرضیه ها و احتمالات موجود.

نیما عرفانی

انتهای کامنت
بیشتر رقیب … و آنر وی ۴۰ پرو پلاسه تا … ، محتمل تر میدونم .
برای درک و مفهوم بهترِ مطلب یه “ه” و یه “،” جا موند!

Milad7

ببینیم در عمل چه کاره اس!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)