حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش انتقال گروه واتس اپ به سیگنال

اگر سیگنال رو می خواهید به عنوان جایگزین واتس اپ انتخاب کنید، پس آموزش انتقال گروه واتس اپ به سیگنال می تواند برای شما خیلی مفید باشد. هر چند از همین ابتدا بگویم که این آموزش آنطور نیست که عینا واتس اپ شما را به Signal منتقل کند، بلکه یک راه ساده تسهیل کننده است.

درباره اطلاعیه جدید واتس اپ و موج کوچ از این پیام رسان با هم در ترنجی و به تفصیل صحبت کرده ایم. پاک کردن واتس اپ موضوعی است که برای احترام به حریم خصوصی خود، جلوگیری از ایجاد فضای ضدرقابتی بزرگ تر توسط فیس بوک و حتی ویژگی های بهتری که در سرویس های دیگر وجود دارد؛ باید انجام شود. ما پیش از این ترنجی سیگنال را به عنوان بهترین جایگزین فیلترنشده واتس اپ معرفی کردیم. اصلا یکی از دلایلی که واتس اپ در کشور ما دوباره از حالت بک-آپ (!) به پیام رسان فعال تبدیل شد، فیلترشدن تلگرام و فیلترنبودن آن بود.

پاک کردن واتس اپ چقدر اهمیت دارد؟

آموزش انتقال گروه واتس اپ به سیگنال

واتس اپ به طور غیرقابل انکاری به فیس بوک مرتبط می شود و شما نمی توانید از این سرویس استفاده کنید مگر اینکه موافقت کنید داده ها را با فیس بوک به اشتراک بگذارید. خوشبختانه گزینه های مناسبی وجود دارد که یکی از آن ها سیگنال است. در اینجا می توانید نحوه انتقال چت های گروهی خود را از WhatsApp به Signal را ببینید.

پیام رسان سیگنال | Signal می تواند جایگزین واتس اپ باشد؟

سیگنال یکی از بهترین برنامه های پیام رسان اندروید و iOS و حتی پلتفرمی دسکتاپی است. از پروتکل رمزنگاری End-to-End واتس اپ استفاده می کند و از حریم خصوصی شما محافظت می کند. اما مهمتر از همه، این هیچ ارتباطی با فیس بوک ندارد و داده های شما را به هیچ یک از شرکت های شخص ثالث نمی فروشد. همچنین از طرف ایلان ماسک مورد تایید قرار گرفت.

علاوه بر پیام های شخصی و چت های گروهی، سیگنال دارای تماس صوتی و تصویری است، درست مانند WhatsApp. شما حتی گزینه استفاده از Signal به عنوان مدیریت کننده پیام های کوتاه پیش فرض (به جای نرم افزار SMS و MMS گوشی در اندروید) را دارید.

از همه مهم تر که استفاده از برنامه رایگان است. Signal غیر انتفاعی است و به کمک های مالی برای توسعه، سرورها و هزینه های پهنای باند متکی است.

بنابراین اکنون که یک نمای کلی از آنچه سیگنال ارائه می دهد، دارید؛ بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید گپ های گروهی خود را از WhatsApp به Signal منتقل کنید.

آموزش انتقال از واتس اپ به Signal

قبل از اینکه بتوانید گروه های واتس اپ خود را به سیگنال منتقل کنید، باید سیگنال را نصب و راه اندازی کنید. سیگنال به صورت رایگان در پلی استور اندروید و اپ استور iOS در دسترس است و پس از نصب برنامه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شماره تلفن خود را ارائه دهید و برای شروع یک رمز برای حساب خود تنظیم کنید.

نکته: این آموزش روی گوشی اندرویدی تهیه شده و روال روی گوشی iOS هم باید مشابه باشد.

هنگامی که کارهای ابتدایی نصب برنامه را انجام داید، در اینجا نحوه انتقال چت های گروهی خود از WhatsApp به Signal آورده شده است:

آموزش انتقال گروه واتس اپ به سیگنال

آموزش انتقال گروه واتس اپ به سیگنال

۱- نرم افزار سیگنال را در تلفن خود باز کنید.
۲- روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست بزنید.
۳- گروه جدید یا New Group را انتخاب کنید.

۴- برای اینکه بتوانید گروهی را در Signal بسازید باید حداقل یک مخاطب اضافه کنید. برای شروع یک مخاطب را انتخاب کنید.
۵- برای ادامه روی فلش ضربه بزنید.
۶- برای پایان دادن به تنظیم آن گروه را نامگذاری کرده و گزینه Create را انتخاب کنید.

۷- در پنجره گروه، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.
۸- روی تنظیمات یا Setting گروه ضربه بزنید.
۹- روی پیوند یا Link گروه ضربه بزنید.

۱۰- لینک گروه را به حالت روشن تغییر دهید.
۱۱- برای دریافت لینک قابل اشتراک به گروه خود ، روی Share ضربه بزنید.
۱۲- برای کپی کردن URL منحصر به فرد در گروه خود در Signal، کپی را انتخاب کنید.

سپس می توانید این URL یا لینک را در گروه WhatsApp خود ارسال کنید تا به همه اجازه دهید به Signal بروند. یکی از سخت ترین کارهایی که می توانید هنگام تغییر سیستم عامل پیام رسانی جدید انجام دهید، متقاعد کردن خانواده و دوستان برای ثبت نام است.

خوشبختانه، سیگنال کار با این سرویس را تا حد ممکن ساده می کند و در انتقال به سیستم عامل نباید اصطکاک ایجاد شود. سیگنال در تلفن های ارزان قیمت اندرویدی به همان اندازه که در پرچمداران کار می کند، کار می کند و این سرویس در iOS در دسترس است و برای Windows و macOS و همچنین توزیع های لینوکس و سایر توزیع های مبتنی بر دبیان نرم افزار دارد.

نظر شما چیست؟ به سیگنال کوچ می کنید؟ پیام رسان فیلترنشده دیگری برای جایگزینی واتس اپ پیشنهاد می دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ممنون بابت اطلاع رسانیتون
اقای عطایی

Milad7

فعلا دم دست ترین جایگزین برای واتس سیگناله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)