حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرارداد جنگنده F-35 امارات تا قبل از پایان دوره ترامپ نهایی خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | نظامی و اسلحه

تنها هشت روز به پایان ریاست جمهوری جنجالی دونالد ترامپ باقی مانده است. احتمال هر اتفاقی در این روزهای باقی مانده از سوی ترامپ وجود دارد. یکی از موارد مهمی که فرصت کمی برای آن باقی مانده، قرارداد جنگنده F-35 امارات به امارات است.

قرارداد جنگنده F-35 امارات

 

بر اساس گفته های یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا احتمال دارد تا پایان دوره ترامپ قرارداد فروش جنگنده F-35 با امارات متحده عربی امضاء شود. معاون امور سیاسی- نظامی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران در این رابطه گفت:

” همه چیز در مسیر امضا شدن قرارداد تا تاریخ 20 ژانویه قرار دارد.”

اعضای کنگره آمریکا پیش از این در رابطه با این قرارداد ابراز نگرانی کرده بودند. آنها بر این باور بودند که به دلیل تلاش برای به سرانجام رسیدن این قرارداد تا قبل از آغاز دوره جو بایدن، با عجله زیادی این قرارداد به پیش می رود.

انتونی بلینکین، نامزد انتخابی جو بایدن برای سمت وزارت امور خارجه، در مصاحبه ای با خبرنگاران در اواخر اکتبر  در رابطه با این قرارداد گفت: “این قرارداد چیزیست که ما باید بسیار، بسیار با دقت آن را بررسی کنیم.” اما خب اگر قرارداد امضا شود، تغییر آن دشوار خواهد بود.

f-35a

کوپر در این رابطه اظهار داشت:

“همانطور که می دانید، فقط یک قرارداد نیست، بنابراین در بازه های زمانی مختلفی رخ خواهند داد…قرارداد های مختلفی امضاء خواهد شد و محصولات مختلفی تحویل داده خواهند شد. چرا؟ شما دارید در مورد محصولاتی صحبت می کنید که به صورت اشتراکی ساخته می شوند، یا افراد در پایگاه های صنعتی دفاعی مختلفی حضور دارند و همچنین این را باید در نظر گرفت که شرایط مربوط به هر پلتفرم یا سیستم متفاوت است.”

” ولی بله، همه چیز در مسیر نهایی شدن است. همانطور که گفتم این قرارداد فروش توسط طرفین به خوبی تدارک دیده شده است و تاییدیه کنگره را نیز دریافت کرده است.”

قرارداد امارات متحده عربی ارزشی بالغ بر 23.7 میلیارد دلار دارد که شامل 50 عدد F-35A به ارزش 10.4 میلیارد دلار، 18 عدد پهپاد MQ-9B به ارزش 2.97 میلیارد دلار  و تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین به ارزش 10 میلیارد دلار خواهد بود. البته این ارقام هنوز نهایی نشده اند و ممکن است تا قرارداد نهایی تغییر کنند.

این قرارداد یک بحث داغ سیاسی را در کنگره رقم زد. نمایندگان دموکرات با این قرارداد مخالف بودند. آنها بر این باور بودند که این قرارداد با در نظر گرفتن روابط امارات با روسیه و چین، می تواند ریسک افشای فناوری های حساس نظامی را داشته باشد. آنها همچنین نسبت به اینکه این قرارداد می تواند تهدیدی برای برتری نظامی اسرائیل در خاورمیانه باشد، ابراز نگرانی کردند.  با این وجود تلاش دموکرات ها در ماه دسامبر برای جلوگیری از این قرارداد به دلیل در اقلیت بودن آنها در مجلس سنا به شکست انجامید. اولین رای گیری در رابطه با تسلیحات و پهپاد ها با نتیجه 46 به 50 و دومین رای گیری در رابطه با f-35 ها با نتیجه 47 به 49 به پایان رسید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

یه F35 لاکی هم بدین به کاربر rog باهاش بازی کنه سرگرم باشه aنای تلخ نخوره اینجا 😃

Ali.v

کشورهای همسایه ما همه چی دارن از رافال تا تایفون و f16 و f35 و f18 سوپر هورنت و اف۱۵ ایگل
همشونم ‌بلاد کفر هستن اما پولشون صرف کشور و مردمشون شده !
ما هم‌ بجاش امنیت داریم زیر سایه f4 فانتوم و f5 و j7 چینی و میگ های شوروی سابق و بهترینمون همf14 هست با صاعقه و رفقا،خودمونم به عربا میگیم سوسمار خور و بقیه کشورهامونم نمیپسندیم !
اما اما اما کشورهای مظلوم سوریه و عراق واجبترن
خیلی جالبه

Taha

کم مونده بود امارات واسه ما شاخ بشه😶

Milad7

خدا را چه دیدی شاید دوره ی ترامپ واقعا تمام نشد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد