حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به موشک فضایی Spectrum شرکت Isar

فناوری فضایی بشریت را قادر می سازد تا فراتر از مرزهای زمین رشد کند. با فراهم آوردن ابزاری برای محافظت از سیاره ما و ماهواره ها در حال بهبود زندگی روی زمین هستند.شرکت Isar Aerospace مستقر در مرکز هوافضای اروپا مونیخ در سال 2018 تاسیس شد تا موانع ورود به فضا را کاهش دهد و دسترسی به فضا را مقرون به صرفه و پایدار کند.

شرکت آلمانی Isar در حال کار بر روی یک موشک فضایی به نام Spectrum است که می تواند تا 1 تن بار را در مدار لئو زمین قرار دهد.

این شرکت در ماه اکتبر توافق نامه ای را با آژانس فضایی فرانسه CNES برای انجام پرتاب ها از پایگاه فضایی در گویان فرانسه انجام داد.

دانیل متزلر ، مدیر اجرایی شرکت Isar در بیانیه ای گفت: “هیچ مانعی برای اولین پرتاب موفقیت آمیز یک راکت فضایی آلمانی به مدار زمین وجود ندارد.”

متزلر اضافه کرد که احتمالاً این راکت در اوایل سال 2022 پرتاب خواهد شد. وی مشتری این پرتاب را اعلام نکرده است ، اما گفت که این شرکت موافقت نامه هایی را با “سطوح مختلف تعهد” از مشتریانی امضا کرده است که به دنبال راه اندازی ماموریت های مختلف هست. از فضاپیمای مستقل علمی تا استقرار صورت های فلکی ماهواره ای.

و ایشان خاطرنشان کرد که تقریباً تمام سرمایه گذاران آن اروپایی هستند.

Spectrum یک موشک پرتاب دو مرحله ای است که به طور خاص برای استقرار صورت فلکی ماهواره ای طراحی شده است. قابلیت حمل بار تا 1000 کیلوگرم به مدار کم زمین و یک موتور مرحله دوم با چند احتراق امکان دسترسی انعطاف پذیر به فضا را برای سیستم های بزرگ ماهواره فراهم می کند. Spectrum برای کنترل چالش برانگیزترین پارامترهای مأموریت طراحی شده است و برای رسیدن به بالاترین موفقیت در مأموریت ، توانایی موتور در مرحله اول را دارد.

ظرفیت ترابری

افزایش ظرفیت محموله و حجم  برای صورت های فلکی ماهواره ای

 

مدار LEO

1000 کیلوگرم

مدارPAYLOAD SSO

700 کیلوگرم

میان مرحله ای

ساختار سبک که میزبان موتور مرحله دوم در مراحل اولیه صعود است. جداسازی تک مرحله ای خطرات مربوط به ماموریت را کاهش می دهد.

پیشرانه

موتور Aquila کاملاً پیشرفته در حالی که پیچیدگی سیستم و هزینه های تولید را به حداقل می رساند ، بالاترین عملکرد را می دهد. این ماده از هیدروکربن های سبک و اکسیژن مایع استفاده می کند و تأثیرات زیست محیطی را نسبت به پیشرانه های معمول به شدت کاهش می دهد.

مرحله اول

مرحله اول مایع برودتی دارای نه موتور Aquila SL است. خوشه بندی یک موتور پرواز گسترده ای را امکان پذیر می کند ، بنابراین امکان ارتقا مداوم و قابلیت اطمینان بیشتر پیشرانه را فراهم می کند.

تعداد موتورها

9

زمان سوختن

150 ثانیه

رانش

675 کیلو نیوتن

مرحله دوم

مرحله دوم طیف قادر به تزریق محموله های مستقیم به مدار است. با داشتن قابلیت اشتعال چندگانه ، صورت فلکی ماهواره را می توان بدون نیاز به یک مرحله ضربه اضافی مستقر کرد. مرحله برودتی دارای یک موتور Aquila VAC است.

موتورها:

1

زمان سوختن:

300 ثانیه

رانش:

94 کیلو نیوتن

دو مرحله موشک روی هم

محموله مدار LEO:

1000 کیلوگرم

طول:

27 متر

مراحل:

2

PAYLOAD SSO:

700 کیلوگرم

قطر:

2 متر

تعداد موتورها:

10

محل اسکان بار

Spectrum بسته به نیاز بار مورد نیاز ، با دو گزینه مختلف  در دسترس است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مطلب جالبی بود ممنون از شما

Milad7

تشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد