حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فن آوری های هوافضا برای کمک های بشردوستانه

بیشتر مردم در سراسر جهان به کمک های بشردوستانه وابسته هستند. دلایل این امر بحران ها ، درگیری ها یا بلایای طبیعی است که تغییرات آب و هوایی عامل تعیین کننده ای است. کمک های بشردوستانه غالباً در یک فضای سیاسی دشوار با وضعیت امنیتی ضعیف و عمدتا تحت فشار طولانی مدت انجام می شود. به منظور موثرتر و پایدارتر کردن اقدامات ، سازمان های امدادی به طور فزاینده ای به دنبال پشتیبانی فناوری هستند.

به همین منظور ،  سازمان فضایی آلمان (DLR) طرح “فن آوری های بشردوستانه” را راه اندازی کرد. هدف آنها: توسعه بیشتر فن آوری های پیشرفته از هوا فضا برای اهداف بشردوستانه و آوردن آنها به کاربردهای عملی – مقرون به صرفه و متناسب با نیازهای سازمان های بشردوستانه. پروژه های این طرح به صورت میان رشته ای اجرا می شود. دانشمندان و مهندسان DLR ، بخشی از آنها با حمایت از صنعت ، همراه با سازمان های امدادی برای توسعه فن آوری ها و استراتژی های جدید برای کمک های بشردوستانه بهتر و موثر در سراسر جهان کار می کنند. در “روزهای فناوری بشردوستانه” سالانه ، DLR با سازمان های بشردوستانه ارتباط برقرار می کند و همراه با بازیگران ، نیازها و شکاف های بیشتر دانش را شناسایی می کند.

 

گلخانه های سیار

“واحد کشت گیاهان متحرک قابل انعطاف” که در DLR تولید شده نه تنها می تواند برای فضانوردان در فضا گوجه فرنگی و کاهو فراهم کند ، بلکه همچنین برای افرادی که در یک منطقه بحرانی نیازهای اساسی تغذیه ای خود را از دست داده اند  غذا فراهم می کند. در این پروژه ، DLR با برنامه جهانی غذا (WFP) سازمان ملل ، Plan International ، ADRA (Adventist Development and Disaster Aid Germany) و سازمان امداد فنی همکاری می کند.


زلزله هائیتی: تحلیل تغییرات پردازش شده توسط DLR

Data4Human: سرویس های داده تقاضا محور برای کمک های بشردوستانه

اطلاعات جغرافیایی دقیق و بی درنگ ماهواره ها یا اینترنت می توانند برای کمک های بشردوستانه با پردازش و تجزیه و تحلیل قابل اعتماد داده های موجود مورد استفاده قرار گیرند تا مددکاران بتوانند به سرعت نمای کلی از یک وضعیت را پیدا کنند. داده های سنجش از دور DLR همچنین به مستندسازی اثرات تغییرات آب و هوایی یا شناسایی خرابی های محصول کمک می کنند. شرکای DLR در این پروژه برنامه جهانی غذا ، دیده بان حقوق بشر ، صلیب سرخ آلمان ، تیم نقشه خیابان های باز بشردوستانه و برنامه توسعه سازمان ملل هستند.

تجزیه و تحلیل خودکار آسیب ها

Drones4Good: استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت حوادث

هوش مصنوعی (AI) ایمنی هنگام استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بشردوستانه را تضمین می کند. این در مورد استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت بلایا و مشکلات موجود در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های گسترده سنجش از دور است.

AHEAD (دستگاه های کمک اضطراری بشردوستانه خودمختار): کامیون های کنترل از راه دور تجهیزات کمک حمل و نقل را حمل می کنند.

آفرود در زمین های سخت

وسایل نقلیه کنترل شده توسط ربات ها از برنامه جهانی غذا در نظر گرفته شده است تا در مسیرهایی رانندگی کنند که خطرات بزرگی را برای رانندگان انسانی ایجاد می کند. کنترل آنها از یک مکان امن از طریق حضور از راه دور انجام می شود. این گزینه های حمل و نقل ایمن را ایجاد می کند ، به این معنی که دامنه WFP می تواند گسترش یابد.

مراقبت های اضطراری بدون سرنشین

هلی کوپتر بدون سرنشین کالاهای بشردوستانه را تحویل می دهد

همچنین همراه با WFP ، DLR حمل و نقل تجهیزات امدادی را با هلی کوپتر بدون سرنشین در مناطق صعب العبور آزمایش کرد. به همین منظور ، چندین موقعیت اضطراری شبیه سازی شد ، که در آن هلیکوپتر DLR superARTIS با موفقیت حمل و نقل و تحویل جعبه های یکبار مصرف مخصوص توسعه یافته از Wings for Aid با 20 کیلوگرم تجهیزات امدادی.


نقشه برداری اضطراری

نقشه برداری اضطراری در صورت بروز بحران

داده هایی که توسط سنسورهای ماهواره ای و هوابرد و اطلاعات مبتنی بر مکان حاصل از آنها تعیین می شوند ، به ارزیابی بهتر موارد اضطراری بشردوستانه و برنامه ریزی ماموریت های کمک کمک می کنند. مرکز اطلاعات بحران مبتنی بر ماهواره (ZKI) در DLR اطلاعات ارزشمندی را برای پاسخ سریع به خسارات ناشی از شرایط اضطراری شدید انسانی فراهم می کند. داده های ماهواره ای در کمترین زمان ممکن ثبت ، تجزیه و تحلیل و پردازش می شوند و به نقشه های سفارشی تبدیل می شوند.

DLR همچنان درگیر برنامه های سازمان ملل مانند برنامه SPIDER UN برای بهبود دسترسی به داده های فضایی ، جلوگیری از بلایا و مدیریت بهتر آنها در صورت بروز حادثه است. در این زمینه ، تقویت سازمان ها و بازیگران محلی برای توسعه ظرفیت های نقشه برداری اضطراری و کمک به خودشان بسیار مهم است. برای سالهای زیادی ، DLR با بازیگران ملی مانند آژانس امداد فنی (THW) یا ISAR (آلمان بین المللی جستجو و نجات) همکاری نزدیک داشته است. عملکرد زمان واقعی سیستم های دوربین MACS DLR این امکان را فراهم می کند ، به عنوان مثال ، نقشه برداری یک منطقه عملیاتی از هوا را در عرض چند دقیقه انجام دهید.

نظر شما برای استفاده از فن آوری های هوافضا برای کمک های بشردوستانه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی هم خوب 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد